1. Sınıf III.Hafta Ne Yapalım?
III. Hafta Ne Yapalım.
- Karşılama, selamlaşma yapılması
- İsimlerin söylenmesi ve bulunması.
- Kağıt yırtma ve kesme, kağıttan top yapma çalışmalarına devam edilmesi.
- Tekerleme, bilmece ve şarkılar.
- Isınma oyunları
Uçak Oyunu
Öğretmen sağ veya sol elini uçak gibi kullanarak ve uçak sesi çıkartarak çocukların arasında dolaşmaya başlar. Hayali uçak, çocukları takip etmeye ve onlar için bir tehdit oluşturmaya başlar. Çocukların uçağın saldırısından kurtulabilmeleri için, yere eğilmeleri ve cenin şeklinde bir pozisyon alarak yere uzanmaları gerekmektedir. Uçak onlardan uzaklaştığında, tekrar ayağa kalkarak kaçmaya devam ederler. Öğretmen bir süre sonra çocuklardan birini ebe seçer ve uçak o kişi olur. Çocuklar yoruluncaya kadar oyun sürebilir. Oyun esnasında, kavramlar kullanılabilir.
Hayat Bilgisi
Kazanımlar:
A.1.2. Duygularını fark ederek kendini tanır ve ifade eder.
Temel Duygular: Sevinç, Üzüntü, Öfke, Korku
Yuvarlak kartonların içine duygu ifadeleri çizilir. Bu ifadeler öğrencilere tanıtılır ve birlikte yapmaları sağlanır.
Ayna ayna etkinliği: Öğrencilere ikili grup olmaları istenir. Karşılıklı durmaları birinin ayna diğerinin aynanın karşısında duran olduğu söylenir. Aynanın karşısında duran duygu ifadelerinden istediğini yapmasını karşısında duranında onun yaptığını yapması istenir. Duygu sözcükleri öğretme tarafından söylenerek karşılıklı olarak yaptırılır. Birkaç öğrenci grup önüne çıkarılır istedikleri, duygu ifadelerini yapmaları söylenir. Grubun duyguları tahmin etmesi istenir.
A4 kağıdına hazırlanmış olan birbirine benzeyen birden fazla duygu ifadesi olan kağıtlar her bir öğrenciye dağıtılır. birbirine benzeyen duygu ifadeleri aynı renge boyamalar istenir. Duygu ifadeleri kestirilir.
Matematik:
Duygulardan örüntü oluşturma çalışması yaptırılabilir.
A4 kağıdı üzerine aynı duygu ifadeleri yan yana dizdirilir. İkili örüntü oluşturma çalışması yaptırılır.
Duygularla ilgili canlandırma çalışması yaptırılabilir ve yapılan canlandırmaları anlatmaları veya tahmin etmeleri istenir.
A4 kağıtları dağıtılır. Duygu ifadelerini basit şekilde çizmeleri istenir.
Duygularla ilgili birlikte tekerleme veya şarkı oluşturulabilir. Gerekirse öğretmen tahtaya basit duygu ifadelerini örnek olarak çizebilir.
Gerektiğinde ısınma oyunları oynanır. Çalışmalar sırasında müzik dinletilir.
A.1.3. Neleri kolayca yapabildiğine ve neleri yapmaktan hoşlandığına karar verir.
Öğrencilere günlük yaşamda bir içinde neler yaptıklarına ilişkin kısa bir çizgi film izlenir. İzlenen film üzerinde konuşmaları sağlanır.
Birgün içinde neler yaptıkları, neleri yapmaktan hoşlandıkları, neleri yaparken zorlandıkları sorular. Öğrencilerin söylediklerini canlandırmaları istenir. Temel yaşam becerileri canlandırma yoluyla birlikte tekrarlanır.
Gece, gündüz, sabah, öğlen, öğlenden sonra, akşam kavramları öğretmen tarafından yapılan uygulamalarla ilişkili sorularla buldurulmaya çalışılır.
Güneş, Ay, Yıldız ile ilgili bilmeceler sorulur. Şekillleri tahtaya ve kağıtlara çizilir. Bu üç kavramla ilgili ne zaman soruları sorulur?
Güneş ne zaman doğar? Güneş doğunca ne olur? Güneş doğunca biz neler yaparız? Güneş batınca ne olur? Güneş batınca gökyüzünde neler görürüz? Güneş batınca biz neler yaparız?
A.1.4. Bir gününü nasıl geçireceğini planlar ve yaptığı plana uyar.
Ders İçi ve Diğer Derslere İlişkilendirme: Kaynakları etkili kullanma(planlama ve üretim)becerisini geliştirmeye yöneliktir.
Birgün ile ilgili kısa bir çizgi film izletilir. İzledikleri film üzerinde konuşulur.
“Bir gün okula giderken, herşeye dikkat ederken …” şarkısıyla birlikte neler yaptıkları? Şarkı içinde söylenir. Şarkı ile birlikte neler yaptıklarının taklitleri yaptırılır.
Beslenme saatinde beslenmesini masa üzerine çıkarması, yemeğini tamamlaması, masanın üstünün toplaması, okul tuvaletinde el-yüz yıkama, diş fırçalama, çantasını toplama vb. çalışmalar yaptırılır.
https://www.youtube.com/watch?v=g7ykO5xKUg8
Okul Şarkısı
Şarkıyı söylerken ortak hareketler bulmak amaçlanmalıdır. Bir grup şarkıyı bir grup da nakaratı söyleyebilir. Şarkı değişik formlarda (hard-rock, hip-hop, oyun havası vb.) icra edilmelidir.
Saatim çaldı bip bip bip
Yüzümü yıkadım şap şup şup
Dişimi fırçaladım faş fuş fuş
Kahvaltı yaptım ham hum hum
Servisim geldi düt düt düt
Okula gidiyoz hop hop hop
Arkadaşımla kih kih kih
Hostes dedi ki şşt şşt şşt
Okula geldik hey hey hey
Servisten indik rap rap rap
Sınıfın kapısı tak tak tak
Hepinize birden günaydın…
Hazırlanmış olan resim kartları üzerinden konuşulur. Ders kitaplarından faydalanılır. Bu yapılan işlerin günün hangi zamanında yapıldığı üzerinde konuşulur.
Gece ve Gündüz resmi çizilir
Tekerleme ve bilmeceler söylenir.
( Meyve sepeti oyunu) Öğrenci sayısı kadar Gece, Gündüz kağıtları hazırlanır. Renkli kağıda hazırlanmasında veya Gece için ay ve Gündüz için güneş resmi çizilmiş kağıtları yere konulur. Her bir öğrenci ay ve güneş üzerinde yer alır. Gece ve gündüz deyince yer değişmeleri istenir. Bir gün deyince herkes istediği yere gidebilir.
Matematik
Saatin incelenmesi ve ritmik sayma toplarının sayılması.
https://www.youtube.com/watch?v=Gn8acs1br3Q
A.1.5. Arkadaşlarının oyunlarına katılırken, onlarla oyun kurarken ve oynarken uygun davranışlarda bulunur. İLİŞKİLENDİRME:Öz yönetim (etik davranma)bilgisini geliştirmeye yöneliktir. Katılım,paylaşım,işbirliği,takım çalışması yapma becerisini geliştirmeye yöneliktir.
Hazırladıkları toplarla gruplar halinde top taşıma, atma, tutma, istop oyunları oynamaları sağlanır.
Oyunların nasıl oynanacağı üzerinde konuşulur. Nelere dikkat etmemiz gerektiği üzerinde konuşulur. Kurallar belirlenir. Sınıf kurallarımızla ilişkilendirilir.
A.1.6. Oyunlar sırasında kendisinin ve arkadaşlarının hata yapabileceğini kabul eder.
İlişkilendirme: girişimcilik becerisini geliştirmeye yöneliktir.
Kazanımla ilgili kişisel nitelikler: hoşgörü, Yardımlaşma
Oyun sırasında gecikme olursa ne yapılması gerektiği üzerinde konuşulması.
Bilinen oyunların oynanması.
Matematik
Sayma ve 1-2 rakamlarının yazılışı
Çalışma kitaplarından ve çalışma kağıtlarından faydalanılabilir. “Somut dönemde olduklarını hatırlayalım.”
A4 kağıdı dağıtılır. Birer nesne “El, eldiven, erik,elma vb” resmi yaptırılır. 1 rakamı ile eşleştirilir.
A4 kağıdı dağıtılır. ikişer nesne “El, eldiven, erik,elma vb” resmi yaptırılır. 2 rakamı ile eşleştirilir.
Çalışma Kağıtları
http://ekampus.orav.org.tr/file/48412/1 Rakamı.pdf
http://ekampus.orav.org.tr/file/48413/2 Rakamı.pdf
http://ekampus.orav.org.tr/file/48414/3_1 (1).pdf
http://ekampus.orav.org.tr/file/48415/3_1.pdf
http://ekampus.orav.org.tr/file/48416/3_1- 1R.pdf
TÜRKÇE (İlkokuma-yazma)
Kazanım: Sesleri yazılışını ve okunuşunu tanımak, okunaklı ve güzel yazı yazmak.
/ E, e – L, l /
E harfi https://www.youtube.com/watch?v=z7CYn2DtoqY
Çalışma kağıtları; http://ekampus.orav.org.tr/file/48399/E - e harfi.pdf
L harfi https://www.youtube.com/watch?v=LDzMnsHIoZ0
Çalışma kağıtları; http://ekampus.orav.org.tr/file/48400/L - l harfi.pdf
Seslerinin geçtiği görsellerin hazırlanması. Göresllerle ilgili sorular düzenlenmesi
Kızlar ne giyer?
Kışın elimize ne geçiririz?
Kalemi ne ile tutarız?
Unu ne ile eleriz?
Dört ayaklı,iki kulaklı,uzun kuyruklu, ai diye bağıran hayvanın adı nedir?
Ne giyeriz?
Erik, elma, vb
Bilmeceler, Görseller yardımıyla,
Önce küçük harf, sonra büyük harften başlanması; Seslerin sezdirilmesi ve söylenmesi, yazılışının kavratılması çalışmalarının yapılması. Gözlerimizle, parmakla, elle, kalemin açık olmayan tarafı ile havada, sırada gözler kapalı ve açık şekilde yazdırılması. Yazma sırasında seslerin mırılıtı halinde söylenmesi. Çalışma kağıtları, çalışma kitaplarından faydalanılması.
“Ağız söyleyecek, kulak duyacak, göz görecek, el yazacak.”
Çizgisiz A4 kağıtları üzerinde yazma çalışmaları yaptırılması. Zamanla yazmaya başladıklarını göreceksiniz. Hata yapmalarına izin verin. Yapabilecekleri konusunda teşvik edin.
Faydalı linklere bu günceden ulaşabilirsiniz.
http://ekampus.orav.org.tr/blogger/esinburcu/page/42715/tarak_cubuk_armut_cekic
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...
Ders Planı
1 >> HAYAT BİLGİSİ >> OKUL HEYECANIM >> A.1.4. Bir gününü nasıl geçireceğini planlar ve yaptığı plana uyar.