"ANADOLU BEŞİK" 6. Sınıf Sosyal Bilgiler DOSTLARI
Sosyal Bilgiler Dostları Merhaba...
Hazırlamış olduğum "Anadolu Beşik" adlı etkinliği geçen hafta 6. sınıflarda uyguladım.Yorumlarınızla bu etkinliğe katkılarınızı bekliyorum.
Şimdiden teşekkürler…
6. SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİ
"ANADOLU BEŞİK"
Ders: Sosyal Bilgiler
Sınıf: 6
Kazanım: Anadolu ve Mezopotamya’da yaşamış ilk uygarlıkların yerleşme ve ekonomik faaliyetleri ile sosyal yapıları arasındaki etkileşimi fark eder.
Süre: 80 dk.
İŞLENİŞ
I- MERAK UYANDIRMA :
"ROCK SINIFI" adlı müzik albümünden, "İlk Çağda Anadolu Uygarlıkları / Replikas, Cahit Berkay " adlı şarkı dinletildi. http://www.youtube.com/watch?v=HnmUt-PVOH8
Bu arada öğrencilerden birine para verip kantinden "ETİ" marka bir çikolata almasını söyledim.
Daha sonra "Anadolu Beşik" sözü size neler çağrıştırıyor? Sorusunu sordum. Öğrencilerimin fikirleri alındıktan sonra bu derste İlk Çağda Anadolu ve Mezopotamya da yaşamış uygarlıklardan bahsedeceğimizi söyledim.
Kantine giden öğrenci bu arada geldi. Çikolata paketini açıp yemesini ve ambalajını bana vermesini söyledim. Ambalajı öğrencilerime göstererek; ETİ markası ve abmleminin ne anlama geldiğini sordum.
NOT: Rock Sınıfı, Cahit Berkay, Nejat Yavaşoğulları, Aylin Aslım, Tolga Futacı, Özge Fışkın, Can Karadoğan, Cenk Yüksel, Tuğçe Özkara Ve Replikas'ın içinde bulunduğu proje. Bu albümde oniki şarkı mevcut,bu şarkıların işinize yarayacağını düşünüyorum.
1-Rock Sınıfı / Tüm Sınıf 2-Yedi Bölge / Özge Fışkın 3-İsmin Beş Hali / Tuğçe Özkara 4-Anlamlarına Göre Sözcükler / Tolga Futacı 5-Üçgen Kare Dikdörtgen / Cenk Yüksel 6-Gezegenimiz / Özge Fışkın 7-Uzunluk Ölçüleri / Cenk Yüksel 8-Vitaminler / Nejat Yavaşoğulları 9-Karpuz Kabukları / Tuğçe Özkara 10-Madde / Aylin Aslım 11-Zaman Makinası / Can Karadoğan 12-İlk Çağda Anadolu Uygarlıkları / Replikas, Cahit Berkay
Bu bölümün sonunda öğrenciler, Eti markası ve ambleminin Anadolu Uygarlıklarıyla ilgili olduğunu öğrenince çok şaşırdılar :)))))
II- İLGİYİ ODAKLAMA:
Anadolu ve Mezopotamya Uygarlıklarını anlatan kısa bir video izlendi. Ayrıca "İlk Çağda Anadolu Uygarlıkları" adlı şarkı eşliğinde slayt gösterisi izlendi.
Daha sonra Anadolu Medeniyetler Müzesi’ne sanal gezi yaptık.
http://www.kultur.gov.tr/genel/SanalMuzeler/anadoluMM/index.html
III- ÖĞRENME DENEYİMİ:
Ayrıl-Birleş (Jig-Saw) yöntemi ile Anadolu ve Mezopotamya Uygarlıklarıyla ilgili çalışma yaptık. Öğrencilerimi dörder kişilik guruplara ayırdım. Her grup kendisine bir isim verdi. Her öğrenciye 1– 4 arası bir sayı verdim. Gruptaki her öğrenciye Anadolu ve Mezopotamya Uygarlıklarına ait “Devlet Tanıtım Kartlarını” dağıttım.
Öğrencilerime birazdan gruplarından ayrılacaklarını ve kendileri ile aynı numaraya sahip arkadaşlarıyla aynı masaya oturarak konularında uzmanlaşacaklarını daha sonra da kendi masalarına dönerek uzmanlaştıkları konuyu arkadaşlarına sunacaklarını söyledim.
Daha sonra gönüllü bir grup konuyu arkadaşlarına sunarak karşılıklı bilgi alış verişinde bulunuldu.
IV. DENEYİM PAYLAŞIMI :
Önceden hazırlamış olduğum çalışma kâğıtlarını projeksiyondan yansıtarak öğrencilerle beraber gerekli yerleri doldurduk.
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...