Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Adsız

Adsız

Link'i kopyalayarak açabilirsiniz.

Giresun/Şebinkarahisar-Yavuz Selim İO.

Giresun/Şebinkarahisar-Yavuz Selim İO.

DSC02189.JPGDSC02292.JPGDSC02251.JPGDSC02246.JPGDSC02227.JPGDSC02211.JPGDSC02164.JPGDSC02145.JPGDSC02116.JPGDSC02114.JPG

Merhaba Dostlar,

Bir yol hikayesi ile daha birlikteyiz.

Giresun/Şebinkarahisar'da Yavuz Selim İO. da 2,5 gün keyifli bir zaman geçirdik.

Başta taş düşürüyor olmasına rağmen 2,5 gün bizi yalnız bırakmayıp, her gün aramızda yer alan Okul Müdürü Murat KÖMBE'ye, bizi her sabah Hancılar Otel'den alararak okula getiren akşamları da otelimize bırakan Müdür Yardımcısı Erol TEKYUVA'ya YİNE eğitime her gün canı gönülden gelen/katılan müdür yardımcısı Ruhi CANTÜRK ile diğer tüm branş ve sınıf öğretmenlerimize; katılımları, katkıları, paylaşımları ve misafir perverlikleri için teşekkür ediyorum.

İyi ki varsınız.

 

Giresun/Güce-Yukarı Boynuyoğun İO.

Giresun/Güce-Yukarı Boynuyoğun İO.

SAM_2352.JPGSAM_2355.JPGSAM_2362.JPGSAM_2366.JPGSAM_2372.JPGSAM_2421.JPGSAM_2460.JPGSAM_2516.JPG

 

Giresun/Güce'de 2 gün Çok Programlı Lise'de yürütmüş olduğumuz eğitim faaliyetin de bize destek olan başta Şube Müdürü Osman Bey olmak üzere, katkıları/katılımı olan tüm eğitim emekçisi arkadaşlarıma teşekkürlerimizi iletiyorum.

İyi ki varsınız :)

Erzincan İliç / 23 Nisan İO.

Erzincan İliç / 23 Nisan İO.

100_1905.JPG100_1907.JPG100_2076.JPG100_2077.JPG100_2089.JPG100_2093.JPG

Erzincan İliç-23 Nisan İlköğretim Okulu öğretmenleri ile oluşan eğitim hikayemiz;katılımınız ve katkılarınız için hepinize teşekkür ederiz.

Eğitim hikayelerinizi bekliyoruz.

Sizi hep hatırlıyacağız.

Öğrenen Organizasyonda Çalışanlar:

Öğrenen Organizasyonda Çalışanlar:

Bireyin yaşamının en önemli bölümleri, eğitim örgütlerinde geçer. Bireyin davranışlarını, düşüncelerini, hayat felsefesini eğitim örgütleri yani okullar belirlemektedir. Okullar, öğrenen örgüt kavramı ile birlikte geleneksel “öğreten okuldan”- “öğrenen okula” doğru kendilerini dönüştürme çabası içine girmişlerdir. Öğrenen okul, öğrencilerin aktif olduğu “öğretme  etkinliğinin “değil, “öğrenme etkinliğinin” ön planda olduğu okuldur (Fındıkcı, 1996: S.141).

Bilgi toplumunda örgütsel öğrenmeyi uygulayamayan okul, öğretmen ve yöneticilerin etkili olması beklenemez. Okul yöneticisi, temel misyonu bilgi üretmek ve yaymak olan okulun bu işlevlerini aktif hale getirmek zorundadır. Öğrenen bir okul ve dolayısıyla öğrenen bir toplum oluşturma eğitim sisteminin temel vizyonu olmalıdır. Okul yöneticisi, öğrenme kültürü oluşturan, tasarlayan, geliştiren ve sürekli öğrenme ortamı yaratan bir lider yönetici olmak zorundadır.

Öğrenen okulda tüm bireylerin bir bütün olarak örgütsel öğrenme surecine katılması, örgütsel beyin özelliği kazandırılmasına yardımcı olur. Örgütsel beynin örgütsel düzeyde en işlevsel özelliği, birbirini tamamlayan örgüt üyelerinden oluşmasıdır. Bu durum, birlikte öğrenmeyi ve uygulamayı ve sinerji yaratılmasını sağlar. Eğitim kurumları acık sistem özelliği taşıdığından ve çevreyle etkileşimi yüksek düzeyde olduğundan, bireysel öğrenmeden örgütsel öğrenmeye geçiş bu kurumlarda daha fazla önem taşımaktadır.

Okullarda sürekli örgütsel öğrenme ortamları oluşturularak, bilgi ve becerilerin paylaşılmasına ve takım ruhu oluşturulmasına olanak sağlanabilir. Öğrenen okulda etkili bir uygulama, kıyaslama yapma ve diğer kurumlardan öğrenmedir. Bu uygulama, eksikliklerini ve öğrenme ihtiyacını belirleme ve öğrenme stratejileri oluşturma konusunda okullara yardımcı olacaktır. Öğrenen okulda, yöneticinin, öğretmenin, öğrencinin ve diğer personelin temel görevi, öğrenmeyi kendi içinde içselleştirmek, diğer bireylere öğrenme istek ve hevesi kazandırmaya çalışmaktır. Bu anlamda, okulların öğrenen bir kurum özelliğine kavuşması için, bireyler birlikte öğrenmeye, paylaşıma, ortak çalışma ve takım ruhu oluşturmaya teşvik edilmelidirler.


Bir kurumda Çalışanların Öğrenen Organizasyon içerisinde yer alması için; 

  • Çalışanlar, öğrenmeye inanmalılar.
  • Kişi yeterlilik ve yetersizliğinin farkında olmalı. Okullarımız da kurum çalışanları, kendilerinin ve kurumun güçlü ve zayıf yönlerini belirlemeli (SWOT Analizi).
  • Niçin Öğrendiğimizi, Öğrenmenin bireyin (Kurum çalışanının, öğrencinin,..) hangi ihtiyacını karşıladığını belirlemesi gerekir.