Eğitim: Biraz da iyi haberler
09.04.2006 20:27 - Eğitim: Biraz da iyi haberler
Farklı bir okul mümkün mü? Evet, mümkün. Hem de Adıyaman'da ve deprem tehlikesi nedeniyle kalıcı binası bile olmayan bir okulda. Sloganları da, "HAYAL KUR, İMKANSIZI BAŞAR."
Adıyaman'dan gelen Fevzi Çakmak İlköğretim Okulu Müdür Yardımcısı Ahmet Korkmaz, kolumu tutmuş, heyecanla anlatıyor:
"Okul binamız depreme dayanıklı bulunmadığı için 2002 yılında okulumuzu terk etmek zorunda kaldık. Başka bir okul binasına yerleştik geçici olarak, mecburen dönüşümlü olarak eğitime devam ediyoruz. Ama fiziksel eksikliklerimize, zorluklarımıza rağmen, biz bir 'etkinlikler ve projeler okulu'yuz."
"Ne yapıyorsunuz, yani proje olarak" diye soruyorum, biraz da inanmayarak.
Ahmet Korkmaz, belli ki, benim gibi "inançsız"lara alışık, hiç sektirmeden anlatmaya başlıyor: "Okul gazetemiz var, bir web sitemiz var, konferanslar düzenliyoruz, 'Oku Bırak', 'Günlük Tutma' projelerimiz var, TEGV ile işbirliği yaptık, Ateş Böceği otobüslerini gönderdiler, 5 bin 500 öğrenciyi bilgisayarla tanıştırdık, şimdi ise 'Serbest Okuma Saati' projemizle buradayız."
Ahmet beyin "buradayız" dediği yer, Eğitimde İyi Örnekler 2006 konferansı. Eğitim Reformu Girişimi'nın düzenlediği konferansta onlarca "iyi örnek" sunuluyor, şiddetle, yetersizliklerle, beceriksizliklerle, ideolojik tartışmalarla anılan eğitim dünyasına yepyeni ve taptaze bir perspektif açılıyor.
Adıyamanlı eğitimciyi dinlemeyi sürdürüyorum: "İnternette araştırdık, eğitim sistemi olarak Finlandiya'yı örnek almamız gerektiğini anladık" diyor.
Siz de benim gibi, tam anlamakta zorlanıyorsanız, stop düğmesine basalım, bandı başa saralım, yeniden dinleyelim.
Adıyaman'da, deprem tehlikesi nedeniyle binası bile olmayan Fevzi Çakmak İlköğretim Okulu'nun Müdür Yardımcısı, araştırdıklarını, Fin eğitim sistemini örnek almaları gerektiğini anladıklarını söylüyor...
Yalnızca araştırmakla kalmamışlar, Finlandiya Kültür Ataşesi'ni de Adıyaman'a davet etmişler bir konferans vermesi için.
"Serbest Okuma Saati" projesi, bu arayışlarının sonuçlarından sadece biri.
Ahmet Korkmaz'ın "İyi Örnekler" konferansı için hazırladığı sunuş, BM raporlarından Kahveciler Odası verilerine kadar bir dizi veriye dayanarak, Türkiye'de okuma alışkanlığının durumunu dünya örnekleriyle karşılaştırıyor (sonuç tahmin edebileceğiniz gibi hiç de parlak değil) ve sonra, proje çerçevesinde neler yapıldığını anlatıyor: Okulda herkesin (müdür, öğretmenler, öğrenciler, hizmetliler) aynı anda ve bir arada ama istedikleri kitabı okuyacakları bir saat belirlenmiş. Okuma alışkanlığını eve de taşımak için, öğrenci velileri akşamları