Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Bilgi, paylaşılarak büyüyor; acı paylaşılarak azalıyor.

Bilgi, paylaşılarak büyüyor; acı paylaşılarak azalıyor.

OYUNCAK SEÇİMİ

OYUNCAK SEÇİMİ

                                 ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU

SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ

OYUNCAK SEÇİMİ

Oyuncak seçerken nelere dikkat etmelisiniz? Çocuğun yaşı ve gelişimi oyuncak seçiminde çok etkili! Farklı gelişim basamaklarında farklı oyuncaklarla oynaması gerekiyor. Çocuğun gerek kas gelişiminin gerekse sosyal gelişiminin anahtarı oynadığı oyuncak olabiliyor.

 

Çocuk için oyuncağın önemi tahmin edilenden çok daha fazla. Oyun ve oyuncak, çocuğun fiziksel ve zihinsel gelişiminin sağlıklı olmasının yanı sıra kendini ve çevresini tanımasında da çok etkili. Bu durumda oyuncak seçimi de bir o kadar önemli ve dikkat gerektiren bir konu.

Oyuncak seçmeden önce çocuğunuzun yaşının özelliklerini ve gelişimini çok iyi bilmelisiniz. Çocuğunuzun gelişimine uygun ve onun gelişimine destek olacak bir oyuncak, ona vereceğiniz en değerli armağan olabilir. O halde, oyuncakçıya gitmeden önce yaşına göre ne tür oyuncaklarla oynaması gerektiğine bir göz atalım…

0-6. AY
Yeni doğan bebekler genellikle kendi bedenleri ile oynarlar. Bebek elini, kolunu sallayarak, açıp kapayarak, ayağını ağzına götürmeye çalışarak ve parmaklarını emerek kendi kendine eğlenir. Bebeğiniz renk, ses ve şekillere karşı da oldukça hassastır. Bu yüzden ilk aylarda bebeklerin oyuncaklarını görsel ve işitsel duyulara hitap eden oyuncaklardan seçmeniz gerekir. Bu dönemde bebeğin yatağının üzerine asılan ya da yatağının kenarına tutturulan, hareket eden, ses çıkaran renkli oyuncaklar seçilmelidir.

Bebeğin ilgisini çekecek oyuncaklar; kolayca görülecek siyah - beyaz gibi kontrast renkler içeren oyuncaklardır. Oyuncak hareketli ise ya da hareket ettiriliyorsa onu izleyeceklerdir.

4. ayından itibaren gelişen kas kontrolü ve hareket kabiliyeti cisimlere uzanmaya başlamasına neden olacak ve artık oyuncakların öğrenme sürecine etkisi daha da artacaktır.

Bilindiği gibi henüz çok küçük olan bebek bu aylarda yumuşak cisimlerle temas halinde olmalıdır. Hareket kontrolü ve kabiliyeti henüz çok gelişmediğinden ona zarar verebilecek sert, köşeli, ağır ya da sivri oyuncaklar yerine, yumuşak küpler, çıngıraklar, yumuşak hayvan oyuncaklar, diş halkaları, kırılmayacak aynalar tercih edilmelidir.

 

6-12. AY
Artık çocuğunuz oturabildiğine göre farklı mekanlarda oyunlar oynayabilecek. Çocuğun oturmaya başladığı aydan itibaren, elinde tutabileceği ve avucuna sığabilecek esnek plastikten, yumuşak kauçuktan yapılmış, çok büyük veya küçük olmayan bebekler, hayvanlar, renkli halkalar tercih etmelisiniz.

Bu aylarda çocukların ilgisini çekecek başka bir oyuncak ise üzeri resimli veya zilli çıngıraklardır. Hareket ve sesi birlikte oluşturması çıngırakları bütün bebekler için cazip kılar. Neden - sonuç ilişkisini görebileceği aktivite kutusu tarzı oyuncaklar da faydalı olacaktır.

Bebeklerin diş çıkarması nedeniyle oluşan kaşıntı onu rahatsız

Okuma saati Posta Gazetesi'nde

Okuma saati Posta Gazetesi'nde

“Veli Uyum Projesi”3. ULUSAL YÜKSELEN OKULLAR KONFERANSI’nda

“Veli Uyum Projesi”3. ULUSAL YÜKSELEN OKULLAR KONFERANSI’nda

15 Nisan 2011

Sayın Ahmet KORKMAZ,

 

 

Gaziantep Valiliği, İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Gaziantep Üniversitesi’nin işbirliğinde yürüten
Yükselen Gaziantep takımı tarafından 7 Mayıs 2011 Cumartesi günü Özel Sanko Okulları’nda
düzenlenecek olan 3. ULUSAL YÜKSELEN OKULLAR KONFERANSI’nda

“Veli Uyum Projesi”

isimli çalışmanız sözlü bildiri olarak sunulmaya uygun bulunmuştur.

Konferansımıza göstermiş olduğunuz ilgiye teşekkür eder, çalışmalarınızda başarılar dileriz.

 

Saygılarımızla.

 

 

 

 

 

Ahmet TILFARLIGİL

Genel Müdür Yardımcısı

Özel Sanko Okulları

 

 

 

 

 

 

Köy Enstitülerinin Kuruluşunun 71.Yılı

Köy Enstitülerinin Kuruluşunun 71.Yılı

Köy Enstitülerinin Kuruluşunun 71.Yılı

Cumhuriyet kurulduğunda vatandaşların sadece %3-4 'ünün okuma yazması vardı. Halkın  %80'i köylerde yaşıyordu. Atatürk ilk defa Köy Enstitülerin kuruluş yasalarını çıkardı. İlk önce askerliğini çavuş olarak yapmış erlerden köy öğretmeni yetiştirilip köylerine öğretmen olara gönderilme projesini önerdi ve bu proje uygulandı

Köy Enstitüleri, köylere ilkokul öğretmeni yetiştirmek üzere 17 Nisan 1940 tarihli ve 3803 sayılı yasa ile açılmış okullardır. Tamamen Türkiye'ye özgün olan bu eğitim projesini 28 Aralık 1938 tarihinde milli eğitim bakanı olan Hasan Ali Yücel İlköğretim Genel Müdürü olarak atadığı İsmail Hakkı Tonguç ile beraber yönetti.

Türkiye'de seçilen şehirlerden uzak ancak tren yollarına yakın 21 bölgede köy ilkokullarına öğretmen yetiştirmek üzere açılan okullar tarıma elverişli arazisi olan köylerin yakınlarında kuruldu. Köy Enstitülerinin tamamı mimari proje yarışması yapılarak oluşturulmuş yapılardır.Buna örnek olarak 6 yıl öğrenim gördüğüm İvriz ( KÖY ENSTÜTÜSÜ) Öğretmen Lisesi binaları kuşbakışı “İVRİZ” yazılı olarak yapılmıştı.Amaçlarından biri de köylülerin alternatif tarım tekniklerini öğretmekti. Arıcılık bilinmeyen köylerde arıcılık, bağcılık bilinmeyen köyde bağcılık öğretiliyordu. Enstitüye atanan öğretmen gittiği köyde okul binasını köylülerin yardımıyla yapabilecek kadar inşaat bilgisi de öğreniyordu. Köy enstitüsünü bitiren bir öğretmen sadece bir ilkokul öğretmeni olmuyor aynı zamanda ziraatçılık, sağlıkçılık, duvarcılık, demircilik, terzilik, balıkçılık, arıcılık, bağcılık ve marangozluk konularını da uygulamalı olarak öğreniyordu. Enstitülerin hepsinin kendisine ait tarım arazileri, atölyeleri vardı.Öğrenciler önce içinde okuyacakları binaların temelini attılar,tuğlalarını pişirdiler,binalarını derslik, laboratuar, yatakhane ve sosyal tesislerini yaptılar.Bu sayede öğretmenler kendi okullarını gittiği köyde köylülerin işbirliği ile inşa ediyor ve devletin okul yapmasına gerek kalmıyordu

Köy enstitülerinden mezun olan öğretmenlere yetiştirildikleri branşa ve gönderilecekleri köye göre 150 parçaya varan a