OYUNCAK SEÇİMİ
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU
SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ
OYUNCAK SEÇİMİ
Oyuncak seçerken nelere dikkat etmelisiniz? Çocuğun yaşı ve gelişimi oyuncak seçiminde çok etkili! Farklı gelişim basamaklarında farklı oyuncaklarla oynaması gerekiyor. Çocuğun gerek kas gelişiminin gerekse sosyal gelişiminin anahtarı oynadığı oyuncak olabiliyor.
Çocuk için oyuncağın önemi tahmin edilenden çok daha fazla. Oyun ve oyuncak, çocuğun fiziksel ve zihinsel gelişiminin sağlıklı olmasının yanı sıra kendini ve çevresini tanımasında da çok etkili. Bu durumda oyuncak seçimi de bir o kadar önemli ve dikkat gerektiren bir konu.
Oyuncak seçmeden önce çocuğunuzun yaşının özelliklerini ve gelişimini çok iyi bilmelisiniz. Çocuğunuzun gelişimine uygun ve onun gelişimine destek olacak bir oyuncak, ona vereceğiniz en değerli armağan olabilir. O halde, oyuncakçıya gitmeden önce yaşına göre ne tür oyuncaklarla oynaması gerektiğine bir göz atalım…
0-6. AY |
6-12. AY
Artık çocuğunuz oturabildiğine göre farklı mekanlarda oyunlar oynayabilecek. Çocuğun oturmaya başladığı aydan itibaren, elinde tutabileceği ve avucuna sığabilecek esnek plastikten, yumuşak kauçuktan yapılmış, çok büyük veya küçük olmayan bebekler, hayvanlar, renkli halkalar tercih etmelisiniz.
Bu aylarda çocukların ilgisini çekecek başka bir oyuncak ise üzeri resimli veya zilli çıngıraklardır. Hareket ve sesi birlikte oluşturması çıngırakları bütün bebekler için cazip kılar. Neden - sonuç ilişkisini görebileceği aktivite kutusu tarzı oyuncaklar da faydalı olacaktır. “Veli Uyum Projesi”3. ULUSAL YÜKSELEN OKULLAR KONFERANSI’nda15 Nisan 2011 Sayın Ahmet KORKMAZ,
Gaziantep Valiliği, İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Gaziantep Üniversitesi’nin işbirliğinde yürüten “Veli Uyum Projesi” isimli çalışmanız sözlü bildiri olarak sunulmaya uygun bulunmuştur. Konferansımıza göstermiş olduğunuz ilgiye teşekkür eder, çalışmalarınızda başarılar dileriz.
Saygılarımızla.
Ahmet TILFARLIGİL Genel Müdür Yardımcısı Özel Sanko Okulları
Köy Enstitülerinin Kuruluşunun 71.YılıKöy Enstitülerinin Kuruluşunun 71.Yılı Cumhuriyet kurulduğunda vatandaşların sadece %3-4 'ünün okuma yazması vardı. Halkın %80'i köylerde yaşıyordu. Atatürk ilk defa Köy Enstitülerin kuruluş yasalarını çıkardı. İlk önce askerliğini çavuş olarak yapmış erlerden köy öğretmeni yetiştirilip köylerine öğretmen olara gönderilme projesini önerdi ve bu proje uygulandı Köy Enstitüleri, köylere ilkokul öğretmeni yetiştirmek üzere 17 Nisan 1940 tarihli ve 3803 sayılı yasa ile açılmış okullardır. Tamamen Türkiye'ye özgün olan bu eğitim projesini 28 Aralık 1938 tarihinde milli eğitim bakanı olan Hasan Ali Yücel İlköğretim Genel Müdürü olarak atadığı İsmail Hakkı Tonguç ile beraber yönetti. Türkiye'de seçilen şehirlerden uzak ancak tren yollarına yakın 21 bölgede köy ilkokullarına öğretmen yetiştirmek üzere açılan okullar tarıma elverişli arazisi olan köylerin yakınlarında kuruldu. Köy Enstitülerinin tamamı mimari proje yarışması yapılarak oluşturulmuş yapılardır.Buna örnek olarak 6 yıl öğrenim gördüğüm İvriz ( KÖY ENSTÜTÜSÜ) Öğretmen Lisesi binaları kuşbakışı “İVRİZ” yazılı olarak yapılmıştı.Amaçlarından biri de köylülerin alternatif tarım tekniklerini öğretmekti. Arıcılık bilinmeyen köylerde arıcılık, bağcılık bilinmeyen köyde bağcılık öğretiliyordu. Enstitüye atanan öğretmen gittiği köyde okul binasını köylülerin yardımıyla yapabilecek kadar inşaat bilgisi de öğreniyordu. Köy enstitüsünü bitiren bir öğretmen sadece bir ilkokul öğretmeni olmuyor aynı zamanda ziraatçılık, sağlıkçılık, duvarcılık, demircilik, terzilik, balıkçılık, arıcılık, bağcılık ve marangozluk konularını da uygulamalı olarak öğreniyordu. Enstitülerin hepsinin kendisine ait tarım arazileri, atölyeleri vardı.Öğrenciler önce içinde okuyacakları binaların temelini attılar,tuğlalarını pişirdiler,binalarını derslik, laboratuar, yatakhane ve sosyal tesislerini yaptılar.Bu sayede öğretmenler kendi okullarını gittiği köyde köylülerin işbirliği ile inşa ediyor ve devletin okul yapmasına gerek kalmıyordu Köy enstitülerinden mezun olan öğretmenlere yetiştirildikleri branşa ve gönderilecekleri köye göre 150 parçaya varan a |