Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
1 dakikada kaç kelime yaşayabilirsin evladım? 6 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

1 dakikada kaç kelime yaşayabilirsin evladım?

''Mimozalara karşı papatyalar... Ben papatyalara inanırım gösterişsiz ama dirençlidirler''in tadı kaldı kitabın kapağını kapattığımda damağımda.

Ve heyecanla  kitaptan bahsetmeye başladım papatyalarla ilgili olan bölümler ilk başta.

Sonra sordular ''Konusu ne,ne anlatıyordu kitapta?''

Düştü omuzlarım birden ,heyecanım kaçtı.

Konusunu ve anafikrini yazamadığım sınavlarım geldi aklıma.Ve kitap özeti çıkarmak için zorla okuyup sevmediğim ama aslında zorla okumasam ve yazarın ne söylemeye çalıştığı olmasa umrumda , kitaptan aldığım zevki ,en sevdiğim cümleyi sorsalar çok seveceğim kitaplar.

Bu yüzdendir belki de zorlama dönemlerinden sonra okuma alışkanlığı kazanışım.Anafikrini bulmadan okumaya başlamamla okumaktan zevk alışım.

Oysa

''Konusu neymiş?''

''Yazar burda ne demiş?''

''Özetini çkarın''

''Ana fikri neymiş?''

demeden kitap sevdirilse sadece, yazarın ne söylemek istediğini değil,kendisinin ne düşündüğü sorulsa kitap hakkında.

Özellikle 1. snıfta okuma yarışlarıyla belkide en sevecekleri cümleleri dakikalara sığdırmaya çalışırken tadını da hızlıca

kaçırmasa.

Sevse,

sadece sevse okumayı

hızlı ya da yavaş.

Karakterleri yazmadan yaşasa

yada en sevdiği bölümü yazsa ,boyasa,tek başına okumasa sınıfça okunsa herkes en sevdiği cümleyi haykırsa sonra

Okumayı öğrenemeyen utanıp sıkılmadan kitaplı dakikalardan zevk alsa

Okumayı seven , yazarın düşücelerini aramayıp,yazarın düşüncelerini sorgulayan insanlar yetişir belki de okudukça da 1 dakikaya onlarca anlamlı kelimeler sığdıran,anlayan,anlatan anlattıkça karşısındakine de sevdiren...

 

Biz tam da böyle okuyoruz kitaplarımızı sadece tadını çıkararak...

 

 

Şuşu'yu okuduk  mesela

 

Ve hep beraber bir oyuncakçıya  gittik

Şuşu üç tekerini seçerken oyuncakçıdan

onlarda istediği oyucakları çizip boyayıp yerleştirdiler oyuncakçı raflarına.

 

 

Kimi bir kayakaya binip gitti

kimi bir bebeğe sarıldı

Kimi en sevdiği topa bir tekme attı.

Kimi uçan bisikletine atladı.

Yıldıray Karakiya;

Anlatmak istediğin tam da bu değil mi?

Seni okumaktan

Şuşu'yu yaşamaktan büyük zevk aldık.

 
 
                                     Teşekkürler...

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...