Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
10.03.2011 11:56:26

10.03.2011 11:56:26

AKLIN VE DUYGULARIN İŞBİRLİĞİ: DUYGUSAL ZEKÂ

BEYİN NASIL ÖĞRENİYOR?

“İnsan başarılı doğmaz.

 O’nu başarılı yapabilecek özelliklerin taşıyıcısı olarak doğar.”

Risk alabilmek, her yeni deneyime yeni bir öğrenme fırsatı olarak bakabilmek…  Nasıl öğreneceği gücüyle donanan kişi, duygusal zekâsının önemli noktalarını göz önünde bulundurarak kendisinin bile tahmin edemeyeceği bir güce sahip olacaktır.

Kendimizi ne kadar beynimizin gücüyle donatıyoruz?

Beynimizin ve öğrenme stillerimizin temel özelliklerini ne kadar biliyoruz?

         Dünyada “Profesyonel Öğrenme” sürecinin ön plana çıkmasıyla birlikte beyin ile ilgili araştırmalara ağırlık verilmiştir. Sürecin devamında da bireyin kendini tanımasının, ilgi ve yetenekleriyle birlikte hangi bilgiyi nasıl öğreneceğinin önemi bir kat daha artmıştır. Yapılan araştırmaların ortak noktası, beynin sadece %4-8’lik gibi küçük bir kısmının ancak kullanılabiliyor olması yönündedir.

Beynimiz iki yarım küre, dört lob; dış, orta ve alt beyin diye adlandırdığımız kısımlardan oluşmaktadır. Daha etkin ve daha kalıcı öğrenmenin gerçekleşmesi noktasında karşımıza çıkan sağ ve sol lob arasındaki bağlantıyı ise Corpul Callasum sağlamaktadır. Corpus Callasum, beynin sağ ve sol loblarında oluşan bilgilerin diğer tarafa geçmesini sağlamakta ve 250 milyon sinir hücresinden oluşmaktadır. Kalıcı öğrenme beynin sürekli olarak güncellenmesi ile mümkün olmaktadır. Bu da sağ ve sol loblarda çalışan hücreler arasında işbirliğinin desteklenmesi, öğrenme ağının gelişmesi ve yenilikçi “Beynin Öğrenmesi” uygulamasının yaygınlaşması ile mümkün olacaktır.

Günümüzün başarılı insanı, sağ ve sol beyni maksimum düzeyde dengeli bir şekilde kullanabilen ve yukarda da belirttiğim gibi sağ ve sol lob arasında kolaylıkla geçiş sağlayabilendir. Yapılan araştırmalarda:

SAĞ LOB

SOL LOB

Müziksel algılama/üretme

Konuşma

Mizahi algılama/üretme

Analiz

Duyguları algılama/üretme

İsim/görüntü algılama

Desen bulma

Aritmeti

Matematik-problem çözme

Kusurlara duyarlılık

Sezgi/yaratıcılık

Ben kavramı/benlik

Hayal kurma

Büyük değişimlerin engelleyicisi

Jest, mimik, vücut dilini kullanma

Utangaçlığın merkezi

BURDA OLMAK

BURDA OLMAK

Önyargılarımızla ve eleştirME takıntımızla oynayan, bizleri eğlenceli yaratıcı bir düşünce sürecine uğurlayan iyi kurgulanmış bir yolculuktu.. herkese çok teşekkür ediyorum...