TATİLDE
UZUN ZAMANDIR HAYALİNİ KURDUĞUNUZ BİR TATİL CANLANIYOR MU GÖZÜNÜZDE?
ŞÖYLE AYAKLARINI UZATMIŞSIN...DİYE BAŞLAYAN...DÜŞLEDİĞİNİZ TATİLE GİTMENİZE ENGEL NEDİR?hAYAT KISA.DÜŞLERİNİZİ GERÇEKLEŞTİRİN.KISA SÜREDE OLSA DİLEDİĞİNİZ TATİLİ GERÇEKLEŞTİRİN.
HEPİNİZE İYİ TATİLLER ARKADAŞLAR...yİNE DE ÇALIŞACAĞINIZI BİLİYORUM BU ARADA:))
Soru-Cevap
Sanırım bütün öğretmenler çocuklara hergün birçok soru soruyor.
Ben de ..Örnek:Alaaddin in Sihirli Lambası kitabını okuduktan sonra;
Bu sihirli lambadan bir cin çıkıp dile benden ne dilersen deseydi ne dilerdiniz?
(yazınız,çiziniz,isteyenler arkadaşlarıyla paylaşabilir,ya da bana verebilirsiniz.)
Cevaplar malum:)Prenses olmayı:)Atatürk'ün geri gelmesini:)doğum günümün sınıfımda kutlanmasını ...vb..olmayan
çocuğun dünyasını o kadar güzel anlayabiliyoruz ki bazen.
Bazen de farkında olmadan yanlış bir soru soruveririz.
Örnek:Neyin var?
Cevap malum:( hiçbir şeyim.Hiçbirşeye sahip değilim...
Doğru sorular sorma ile ilgili çoğu zaman dikkatli olmaya çalıştım.Bu konuda benim biraz daha kendimi geliştirmeme katkı sağlayan Temel koçluk becerileri-Esra Hocam-cesur sorularla koçluk -Özlem Hocam -intel öğretmen programı-Cem Hoca ya sonsuz teşekkür ederim.
Çocuklarımızda üst düzey düşünme becerilerini kazandırmak için derslere gelmeden önce sorabileceğimiz bazı sorular hazırlasak.(İlgi ve merak uyandırma-araştırma ,derse hazırlıklı gelme ...
Örnek:Kar yağdığında yollara neden tuz atılır?
Öğretmenler için: Benden geriye ne kalacak?
KELİME AVI -1-
KELİME AVI -1-
Öğrenci velileri ve-veya öğretmen tarafından çocukların öğrendikleri kelimeler A4 kağıdının yarısına tahta kalemiyle okunaklı bir şekilde yazılır.Hangi kelimelerin yazılacağı önceden belirlenmelidir.Çünkü oyun sonunda bu kelimelerle anlamlı bir cümle oluşturulması istenecektir.Hazırlanan kartlar ayrı ayrı iplere geçirilerek okul bahçesinde farklı yerlere asılır.(çocukların yetişebileceği yerler olmasına dikkat ediniz.Çocuklar la 6 şar kişilik 6 grup oluşturulur.Her grup kendi ismini belirler.ilk 3 grup(6 lı) öğretmenden kelimeleri toplayacakları boş kutuyu ve hangi kelimeleri bulup kutuya atacakları yazılı olan listeyi öğretmenden sırayla alırlar,incelerler.Öğretmenin zil,marakas.düdük sesiyle çocuklar bahçede koşuşmaya başlar.Kendi listelerinde olan buldukları kelimeleri alıp kutuya atarlar.Bu sırada diğer 6 şar kişilik 3 grup onları izler tempo tutar.Yıldızlar,yıldızlar vb…Kelimeleri bulan kutulara koyan çocuklar sahneye gelirler.Buldukları 6 ayrı kelimeden birer tane alarak yan yana dizilir,anlamlı bir cümle oluştururlar.Alkışlar gelir.Diğer grupla oyun benzer şekilde devam ettirilir.
Örnek cümleler:
Meral/ iri/ taneli/ narlar/ al/,tart./
Onat on tane terli atleti at.
Meltem anneni nineni anla Ertan a anlat vb….
Ela-Lale el ele...
Çocuklardan sek sek çizmeleri ve her sek sek karesine okumayı ve yazmayı öğrendikleri bir kelimeyi yazmaları istenir.Sırayla sek sek oynarlar.Her zıpladığı karede yazan yazıyı söylerler.
öğrenilen kelimeler a4 kağıtlarına yazılır.Bir ebe seçilir.Öğretmen hangi kelimeyi söylerse ebe o kelimenin üzerine basmış olan çocuğun yerine geçer.