"Bal Petekleri" Matematik Dersi Etkinliği
Öğrenme Akışı Ders Tasarımı
Dersin Adı: Matematik
Sınıf : 5
Ünite : 5.2.2 Üçgenler ve Dörtgenler
Kazanım : 5.2.2.1 Çokgenleri isimlendirir,oluşturur ve temel elemanlarından kenar,iç açı,köşe ve köşegeni tanır.
Malzemeler : Renkli el işi kağıtları , açı ölçer , cetvel ,kalem, patafix
Öğrenme Akışı Basamakları
1. Merak Uyandırma
Dersin girişinde aşağıdaki verilenler sorulur.
* Bal arıları ile herhangi bir temasınız oldu mu?
* Bal arılar ile ilgili bir anınız var mı?
* Ege bölgesinde arıcılık ile uğraşan illerimiz hangileridir?
2.İlgiyi Odaklama
*Peteğin şekli hangi çokgene benziyor?
*Neden düzgün altıgen?
Konu ile ilgili kısa bir video izletilir.
https://www.youtube.com/watch?v=Hni_3IX4DEE
“Geogebra” dinamik matematik yazılımı ile düzgün altıgen çizimi için gerekli ön bilgiler oluşturulur.
3.Öğrenme Deneyimi
Renkli el işi kağıtlarını kullaranak açı ölçer ve cetvel yardımıyla düzgün altıgenler oluşturulur.
Kağıtlardan kesilen düzgün altıgenler,öğrenci dolap kapaklarını renklendirmek için kullanılır.
4.Deneyim Paylaşımı
Düzgün altıgenler ile süslenen dolap kapaklarını diğer arkadaşlarına sunar.
Görüntülenme Sayısı:Google.Apis.Requests.RequestError User does not have sufficient permissions for this profile. [403] Errors [ Message[User does not have sufficient permissions for this profile.] Location[ - ] Reason[insufficientPermissions] Domain[global] ]
Furkan Öğretmenim, emeğinize sağlık, paylaşımınız için teşekkür ederim.
Yusuf Ziya Güldere
18.2.2016
3
Smith
8.4.2016
3
Smith
8.4.2016
Harika bir tasarım sonucunda etkin bir öğrenme ortamı sağlamışsınız. Emeklerinize sağlık Furkan Öğretmenim.
Mustafa Göktaş
19.2.2016
3
Smith
8.4.2016
emeğinize, bilginize sağlık öğretmenim..
Oğuz Öztürk
29.2.2016
3
Smith
8.4.2016
3
Smith
8.4.2016