Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Oyuncağını Getir Ders İşleyelim 1 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

Oyuncağını Getir Ders İşleyelim

Arkadaşlar aşağıda son çalışmalarımdan biri olan "Oyuncağını Getir Ders İşleyelim" adlı projenin kısa özeti var. Power point olarak bir türlü yükleyemedim buraya. teknik desteğe ihtiyacım var bu konuda. Projenin sunumunu 13- 15 Eylül de ODTÜ de Uygulamalı eğitim Kongresinde yaptım. Tepkiler gayet olumluydu. Bir de sizin yorumlarınızı alabilirsem sevineceğim. Slayt olarak da yükleyebilirsem çok daha açıklayıcı olacaktır.


OYUNCAĞINI gETİR dERS iŞLEYELİM

AMAÇ:
1. Karmaşık konuları basite indirgeyerek öğretimi canlı ve ilgi çekici hale getirmek
2. Öğrencilerin ilgi ve dikkatini arttırarak onlarda öğrenme arzusu meydana getirmek
3. Oyuncakların sadece bir eğlenme malzemesi olarak kullanılmayabileceğini, öğretimi zenginleştirecek farklı amaçlarla da kullanılabileceğini deneyimlemek.
4. Derse hazırlıkta öğrencinin konulara daha iyi odaklanmasını ve motive olmasını sağlamak
5. Öğrencilerin oyuncak ve materyallerle ders konuları arasında ilişki kurmalarını sağlayarak onların yaratıcılığını geliştirmek
6. Kalıcı öğrenmeyi sağlamak
7. Öğrencileri klasik ders işleme yöntemlerinden kurtarmak

Oyuncaklar, okul öncesi eğitimde çocukların hayal gücünü, zekasını ve yaratıcılığını geliştirmek ve öğrenmesini kolaylaştırmak için öğretmenlerin sıklıkla kullandığı araçlardır. Peki neden okul öncesinden sonra eğitimde oyuncaklar kullanılmaz? Çocuklar birdenbire büyürler mi? Ya da oyuncakla oynamak için yalnızca çocuk mu olmak gerekir?
Günümüzde oyuncaklar eğitimde genellikle okul öncesi ve özel eğitime ihtiyaç duyan çocukların eğitiminde kullanılmaktadır. Oysa oyuncak (daha geniş kapsamda materyal) ilköğretimde hatta lisede dahi çok iyi bir öğrenme aracı olabilir. Yeter ki ders konularını işlemeye yetecek kadar çeşitli oyuncaklarımız olsun.
Yöntem ve Teknik:
Ödevlendirme ve ders işleme aşamasında öğrenciye farklı yöntem ve teknikler sunulabilir. Öğrenciye; “ hızlı nüfus artışının sebeplerini ve sonuçlarını yazınız” diye ödev vermek yerine “ bu konuyu bu oyuncaklarla nasıl işleyebiliriz?” demek onu birinci seçenekten daha çok dürtüleyecek ve harekete geçirecektir. Başka bir deyişle: “Türkiye de hayvancılık konusuna hazırlıklı gelin” demek öğrencide ilgi uyandırmazken “Türkiye’de hayvancılık konusunu bu oyuncakları kullanarak nasıl işleyebiliriz?” diyerek onun çalışmasına ilgisini çekecek nesneler katmak daha motive edici olabilir.
Bu amaçla sınıfta öğrencilerle birlikte bir oyuncak havuzu oluşturulur. Fiziki şartları müsait olan okullarda oyuncak odası da olabilir. Öğrencilerin tüm oyuncakları tanımalarına fırsat verilir ve bu oyuncaklarla ders konularının işlenebileceği anlatılır. Oyuncakları kullanarak örnek oluşturabilecek bir konu öğretmen tarafından işlenir. Daha sonra öğrencilere gelecek dersin konusu hakkında bilgi verilir ve verilen konunun elimizdeki oyuncakları kullanarak nasıl işlenebileceği ile ilgili düşünmeleri ve hazırlık yapmaları istenir. Ders başlamadan önce konu ile ilgili kavramlar tahtaya yazılır. Tahtada yazan kavramların oyuncaklarla anlatılması istenir. Anlatılan her kavramdan sonra etkili sorularla kazanıma yönelik pekiştirme yapılır. Öğrenciler gruplara ayrılabilir ve grup çalışması şeklinde çalışmalarını sınıfta sunarlar.

BULGULAR:
Bütün konuların aynı yöntemle işlenmesi bir süre sonra tekdüzeliğe neden olacağından dolayı özellikle soyut konularda ve uygun konularda yöntemin kullanılması daha etkili olacaktır. Derse hazırlıkta ve dersin işlenmesinde motivasyon sağlanırken öğrencilerin yaratıcılığı, rol yapma yetenekleri ve kendilerini farklı şekillerde ifade etme becerilerinin gelişmesini sağlar. Öğrenci düşünme ve derse hazırlanma sürecinde ve sunumda sürekli aktiftir. İşbirlikli öğrenmeyi ve grup çalışmasını kolaylaştırır. Öğrenci farklı fikirlere saygı duymayı ve eleştiriyi yaşayarak öğrenir. Dersin planlanması sürecinde öğretmeni de yaratıcı düşünmeye teşvik eder. Uygulama ilköğretim 1 ve 2. kademede yürütülebilir ve sürdürülebilir olduğu gibi lise düzeyinde de rahatlıkla uygulanabilir.

SONUÇ:
Şu anda ölçme değerlendirme süreci devam etmekle beraber gözleme dayalı ölçmede öğrencilerin derse karşı tutumlarında olumlu yönde değişiklikler olduğu anlaşılmaktadır. Dersin oyuncaklarla işleneceği gün öğrenciler derse eskisine oranla daha hazırlıklı ve motive olmuş halde gelmektedirler. Uygulamadan sonra yapılan sözlü ve yazılı değerlendirmelerde oyuncakla işlenen konuların akılda kalıcılığının daha fazla olduğu tespit edilmiştir. Öğrenciler dersten zevk aldıklarını ifade etmekte ve uygulamanın daha sık yapılmasını istemektedirler. Derste sınıf içi sorunların azaldığı tespit edilmiştir.

Anahtar Kelimeler: Öğrenme ve öğretme, sosyal bilimler, ilköğretim,

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...