HAYALİMDEKİ EVİM( HAYAT BİLGİSİ)
HAYALİMDEKİ EVİM (HAYAT BİLGİSİ)
02.02.2012 Gönderen Bayram GÖKÇE
DERS:HAYAT BİLGİSİ
TEMA: BENİM EŞSİZ YUVAM
SINIF: 3
SÜRE: 40+40 dk
KAZANIM:B.3.3 Hayalindeki evi planlar ve sanat yoluyla ifade eder.
BECERİLERLE İLİŞKİLENDİRME: Yaratıcı düşünme
KİŞİSEL NİTELİKLER: Yeteneklerinin farkına vardırılması ve yaratıcı düşünme becerisinin geliştirilmesi
ARA DİSİPLİNLERLE İLİŞKİLENDİRİLMESİ: Rehberlik ve Psikolojik Danışma
(5)Her insanın farklı yetenek ve becerilere sahip olduğunu bilir
KAVRAM:Sanat
ARAÇ GEREÇ:Ders kitabı, çalışma kitabı, a4 dosya kağıdı, makarna, çekirdek kabukları, pamuk,kumaş parçaları, düğmeler vb malzemeler, yapıştırıcı, makas, ‘’güzel evim’’ adlı şarkı ve ev resimleri
DİĞER DERSLERLE İLİŞKİLENDİRME:
TÜRKÇE
TEMA: HAYAL GÜCÜ
SÜRE:40+40 dk.
KAZANIMLAR
YAZMA
1.Yazma Kurallarını Uygulama
1.Yazmak için hazırlık yapar
2.Yazma amacını belirler.
3.Kelimeler,cümleler ve satırlar arasında uygun boşluklar bırakır.
4.Bütün yazılarını bitişik eğik yazı ile yazar.
5.Anlamlı ve kurallı cümleler yazar.
6.Yazılarında noktalama işaretlerini doğru yazar ve yerinde kullanır.
7.Yazılarında yazım kurallarını uygular.
8.Sayfa düzenine ve temizliğine dikkat eder.
9.Yazılarında sözlük ve yazım klavuzundan yararlanır.
10.Konu dışına çıkmadan yazar.
3.Tür,Yöntem ve Tekniklere Uygun Yazma
6.Yazılarında betimlemeler yapar
2.Kendini Yazılı Olarak İfade Etme
3. Yazısına uygun başlık belirler
GÖRSEL OKUMA VE GÖRSEL SUNU
1.Görsel Okuma
15.Metin ve görsel ilişkisini sorgular
ARAÇ GEREÇ:A4 Kağıtları,renkli kalemler,
DERS: MATEMATİK
ÖĞRENME ALANI: SAYILAR
SÜRE: 40 dk.
ALT ÖĞRENME ALANI: TARTMA
KAZANIMLAR:
1. Kilogram ve gramın kullanıldığı yerleri belirtir.
BECERİLER: Psikomotor, akıl yürütme,ilişkilendirme
YÖNTEM VE TEKNİKLER:Keşfetme,yaparak yaşayarak öğrenme soru-cevap, anlatım
DERS: MÜZİK
KAZANIM: B.4. Müzikleri uygun hız ve gürlükte seslendirir.
SÜRE:40dk.
DERS: GÖRSEL SANATLAR
KAZANIM: 1.Çeşitli sanat alanlarının şarkı, türkü, şiir, öykü, masal, anı, efsane gibi türlerinden yararlanarak görsel çalışmalar yapar (G.S.B.).
ARAÇ GEREÇLER: Çeşitli ev modelleri, gazete parçaları, renkli kağıtlar, makas, yapıştırıcı
MERAK UYANDIRMA: GÜZEL EVİM adlı parça orta hızda söylendi.
GÜZEL EVİM
Kapı pencere duvar Orda doğdum büyüdüm
Herkesin bir evi var Emekledim yürüdüm
Bizimki şu tek katlı Yazın korur sıcaktan
Kutu gibi pek tatlı Kışın soğuktan kardan
Şu sokaktan gelinir
Hemen kolay bulunur
Adres alın yinede
Buyrun gelin bir günde.
Dersin sonunda bu şarkıyı öğreteceğimi söyledim.
İLGİYİ ODAKLAMA:Nasıl bir evde oturduklarını sordum. Cevaplar alındı.
Bir ev hayal ediniz diye komut verdim. Bir dakika süre tanıdım.
Sonra oturduğunuz ev ile hayal ettiğiniz ev birbirine benziyor mu diye sorularak düşünceleri alındı.
ÖĞRENME DENEYİMİ:
Her öğrenciye A4 ve renkli kalemler verildi.
‘Hayallerindeki Evi’ resim ve şiir gibi sanat etkinlikleriyle yapmalarını istedim. 10 Dakika süre verildi.
Süre bitiminde yapılan çalışmaların sunumu yaptırıldı.
Öğrencilere doğadaki canlıların yuvalarının nasıl olduğu düşündürüldü. Bunlardan yola çıkarak hayallerindeki evi tasarlamaları istendi.
Her öğrenciye A4 kağıdı verildi. Getirdikleri pamuk, makarna, renkli kağıtlar, düğmeler, kumaş parçaları ile süsleyebilecekleri söylendi.
15 dakika süre verildi.
Süre sonunda yaptıkları çalışmaları panolarda sergilemeleri istendi.
ÖĞRENME DENEYİMİ: Bu çalışmada neler öğrendim?
Neleri farkettim? Öğrencilerden tek tek alındı.
TÜRKÇE:
- Öğrencilere A4 kağıtları dağıtıldı. ‘Güzel Evim’ adlı şarkı yazım kurallarına uygun şekilde yazıldı. Şarkının etrafını süsleye bilecekleri söylendi. Bu şiirin konusu ve ana duygusu üzerine sohbet edildi. Bu şarkıyı söylerken neler hissettiklerini anlatmalarını istendi.
- Öğrencilerden evlerini betimlemelere dikkat ederek bitişik eğik yazıyla kurallı bir şekilde noktalama işaretlerine dikkat ederek yazmaları istendi.
- Yaptıkları betimlemelere uygun görseller yapmaları söylendi.
Noktalama işaretlerini renkli el işi kağıtlarıyla göstermelerini söylendi.
Yaptıklarını arkadaşlarına sunmaları istendi.
MÜZİK:
‘Güzel Evim’ adlı parça çocuklara öğretildi. Orta hızda söylendi. Melodika eşliğinde çalındı.
MATEMATİK
MERAK UYANDIRMA:
Fıkra anlatıldı.
Hoca’nın canı et yemeği çeker. Kasaptan 2 kilogram et alıp eve götürür. Hanımından akşam bu eti pişirmesini ister ve çarşıya gider. Biraz sonra eve misafir gelir. Hoca’nın hanımı, eti misafirlere ikram eder. Hoca, akşam eve gelir. Sofrada eti göremeyince hanımına, ‘’hanım et nerede?’’ diye sorar. Hanımı korkusundan ‘eti kedi yedi, hoca’ der.
Hoca tartıyı kaptığı gibi kediyi tartar. Kedi tam 2 kilogram gelince, ‘’ hanım bu kedi tam 2 kilogram. Eğer bu kedi ise et nerede? Eğer bu etse kedi nerede?’’ der.
1. Evinde hayvan besleyen var mı? Hangi hayvanları besliyorsunuz? Beslediğiniz hayvanların tartım miktarlarını biliyor musunuz? Eğer hoca kedi yerine fareyi aynı tartı birimini kullansaydı doğru olur muydu? Sorularıyla öğrencilerin dikkatleri çekilmeye çalışıldı.
2. Önceden hazırlanan eşit kollu terazi ile kilogram ve gramlar öğrencilere gösterildi. Her grup dört farklı büyüklükteki nesneyi tartmaları istendi.
DENEYİM PAYLAŞIMI:
Bu çalışmalarda neler öğrendim? Neleri fark ettim? Öğrencilerden tek tek alındı.
GÖRSEL SANATLAR:
Her gruba A3 kağıtları dağıtıldı. Getirdikleri ev resimleri gazeteler kullanılarak kolaj çalışmaları yapıldı. Yapılan çalışmalar panoda sergilendi.
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...