Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
İLETİŞİM TÜRLERİ(HAYAT BİLGİSİ) 0 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

İLETİŞİM TÜRLERİ(HAYAT BİLGİSİ)

 

İLETİŞİM TÜRLERİ (HAYAT BİLGİSİ)

12/02/2012  Bayram GÖKÇE

DERS:HAYAT BİLGİSİ

TEMA:  BENİM EŞSİZ YUVAM

SINIF: 3

SÜRE: 40+40 dk

KAZANIM:B.3.18. Çevresini gözlemleyerek hangi iletişim türlerinin kullanıldığını araştırır.

BECERİLERLE İLİŞKİLENDİRME: Araştırma, iletişim

KİŞİSEL NİTELİKLER: İletişim kurmak,

 ARAÇ GEREÇ:Ders kitabı, çalışma kitabı, a4 dosya kağıdı, ilaç kutuları,boya kalemleri, renkli kağıtlar,  yapıştırıcı, makas.

DİĞER DERSLERLE İLİŞKİLENDİRME:

TÜRKÇE

KAZANIMLAR

YAZMA

1.Yazma Kurallarını Uygulama

1.Yazmak için hazırlık yapar

2.Yazma amacını belirler.

3.Kelimeler,cümleler ve satırlar arasında uygun boşluklar bırakır.

4.Bütün yazılarını bitişik eğik yazı ile yazar.

5.Anlamlı ve kurallı cümleler yazar.

6.Yazılarında noktalama işaretlerini doğru yazar ve yerinde kullanır.

7.Yazılarında yazım kurallarını uygular.

8.Sayfa düzenine ve temizliğine dikkat eder.

9.Yazılarında sözlük ve yazım klavuzundan yararlanır.

10.Konu dışına çıkmadan yazar.

3.Tür,Yöntem ve Tekniklere Uygun Yazma

3. MEKTUP

6.Yazılarında betimlemeler yapar

GÖRSEL OKUMA VE GÖRSEL SUNU

1.Görsel Okuma

7. Kitle iletişim araçlarıyla verilen bilgileri, haberleri,düşünceleri sorgular.

ARAÇ GEREÇ:A4 Kağıtları,renkli kalemler,

DERS: MATEMATİK

ÖĞRENME ALANI: SAYILAR

SÜRE: 40+40+40 dk.

ALT ÖĞRENME ALANI:Doğal Sayılarla Çarpma İşlemi.

KAZANIMLAR:

1. En çok iki basamaklı doğal sayıları 10 ile; bir basamaklı doğal sayıları 100 ile kısa yoldan çarpar.

BECERİLER: akıl yürütme, iletişim,ilişkilendirme

YÖNTEM VE TEKNİKLER:Keşfetme,yaparak yaşayarak öğrenme soru-cevap

ARAÇ GEREÇ: Hesap makinesi, kağıt, kalem.

DERS: GÖRSEL SANATLAR

KAZANIM: 6.Geometrik şekillerden görsel öğeler  oluşturur.

ARAÇ GEREÇLER:ilaç kutuları, gazete parçaları, renkli kağıtlar, makas, yapıştırıcı 

MERAK UYANDIRMA: Bir fıkra ile merak uyandırdım.

                               MEKTUP

Akıl hastanesindekilerden biri, elindeki kağıda bir şeyler karalıyordu. Bunu gören doktor  “Ne yazıyorsun?’’ deyince adam, “ Mektup yazıyorum.’’ Cevabını verdi. Doktor ile hasta arasındaki konuşma şu şekilde devam etti:

“Kime göndereceksin?’’

“Kendime.”

“Peki , oku bakalım yazdıklarını!”

“Daha almadım ki.”

öğrencilere “Sizde bir yakınıza mektup yazmış mıydınız? Kime yazmıştınız? Neler yazmıştınız?”sorularını sorarak dikkatlerini çektim.

İLGİYİ ODAKLAMA: Sınıfımızda hangi iletişim araçlarından yararlanıyorsunuz? Söylemelerini ve olanların gösterilmesini istedim. Bilmecelerle destekledim.

Biz onu görürüz,                    Küçük kare kutu 
O bizi
görmez,                      İçi insan dolu               
O konuşur dinleriz,                 
(televizyon)

Biz konuşuruzdinlemez.

  (TELEVİZYON)

 

 

Geçince karşısına,                     bir küçücük kutudur
Unuturuz oyunu,                       bütün dünya yurdudur.
Küçük çocuklarsa hiç bilmezler,          (radyo)
Onu yakından izlemenin,
Gözleri bozduğunu.
(TELEVİZYON

 

Bala da bardak,             Her gün yeniden doğar
Orada bağırsak,            Dünyaya haber yayar          
Ankara’da duysak.         (GAZETE)
(TELEFON)

Upuzun telin                          Konuş deyince konuşur,
Bir ucunda sen,                      Sus deyince susar.
Bir ucunda ben…                   (RADYO)
Aramızda dağlar olsa da
O yaklaştırır ikimizi,
“Alo!” deyince sımsıcak,
Duyarım sesinizi.
(TELEFON)


Bir ağacı oymuşlar,         Ne ağzı var ne dili,                Ağzı var dili yok
İçine dünyayı koymuşlar. Konuşur insan gibi.               Haber verir sözü yok
(RADYO)                        (MEKTUP)                            

ÖĞRENME DENEYİMİ: Öğrencilere getirdikleri kutuların ve malzemelerin çıkarmalarını istedim. Büyük kutularla kendilerine göstererek kesip televizyon yapmalarını ve küçük kutularla cep telefonları yapmalarını istedim.

 kucuk_06022012123.jpgkucuk_06022012124.jpg

 

 

Yapılan çalışmalar sunuldu. (Buradaki fotoğraflarda sorun olduğu için yayınlayamadım.)

kucuk_13022012183.jpg

DENEYİM PAYLAŞIMI: Öğrencilerin ellerine bir top verildi. Topu atarak bu çalışmada neler öğrendin? Diye birbirlerine sormaları istendi.

 kucuk_07022012130.jpg

 

TÜRKÇE:

MERAK UYANDIRMA:Öğrencilerimden gelmiş olan bir mektubu sınıfa okudum.

İLGİYİ ODAKLAMA:siz olsaydınız ilk öğretmenlerinizze ne yazmak isterdiniz?düşünceleri alındı.

ÖĞRENME DENEYİMİ:

 Gruplara  A4 ve renkli kalemleri çıkarmalarını istedim.

İlk öğretmenlerine bir mektup yazmalarını istedim. 2 dakika grupça tasarlamalarını söyledim.

Mektup yazma kurallarına ve imla kurallarına uyarak yazmalarını istedim. 10 Dakika süre verildi.

Süre bitiminde yapılan çalışmaların sunumu yaptırıldı.

 kucuk_06022012113.jpgkucuk_06022012116.jpgkucuk_06022012122.jpgkucuk_06022012125.jpgkucuk_08022012137.jpg

 

Yazılan mektuplardaki imla kurallarına ve mektup yazma kurallarına bakmalarına ve neler düşündükleri alındı. Giriş- gelişme- sonuç kısımlarına dikkat çekildi.

 kucuk_06022012126.jpgkucuk_06022012127.jpg

 

GÖRSEL SANATLAR: İletişim araçlarının yapımı ve süslemeleri ile ilşkiledirildi.

 

MATEMATİK

MERAK UYANDIRMA: Ders Kitabı’nın 118. Sayfasındaki metin okutturuldu. Sonundaki sorular öğrencilere yöneltildi. Verilen cevaplarla etkinliğe yönlendirildi..Hesap makinesi  ile 10 ve 100 çarpımı yaptırılarak akıl yürütme ile mantığı fark ettirildi.   

DENEYİM PAYLAŞIMI: Önceden hazırlanan küçük not kağıtları ve karton kutu ile bir yarışma yapılacağını söyledim. Tahtada yapılan çetele ile birinci, ikinci, üçüncünün belirleneceğini söyledim.

 kucuk_07022012128.jpgkucuk_07022012129.jpg

 Yine top ile bu çalışmalarda neler öğrendin? Neleri fark ettin? Soruları sorduruldu. Çarptığın sayıyı 10 veya 100 ile çarparken sadece sıfırları alıp yanına eklendiğini söylediler.

 

 

 

 

 

 

 

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...