ÇEVREMİZİ TEMİZ TUTALIM(HAYAT BİLGİSİ)
DERS: HAYAT BİLGİSİ
TEMA : DÜN, BUGÜN, YARIN
SINIF: 3
SÜRE: 40+40
KAZANIM: C.3.31. YAŞADIĞI ÇEVREYİ DAHA TEMİZ BİR HALE GETİRMEK.
ARA DİSİPLİNLERLE İLİŞKİLENDİRME: İNSAN HAKLARI VE VATANDAŞLIK
ARAÇ GEREÇLER:DERS KİTABI, ÇALIŞMA KİTABI,ALTI RENK ŞAPKA
YÖNTEM VE TEKNİKLER: GRUB ÇALIŞMASI, SORU CEVAP, GÖRSEL OKUMA,ANLATIM, ALTI ŞAPKA TEKNİĞİ, TARTIŞMA VE BEYİN FIRTINASI
DİGER DERSLERLE İLİŞKİLENDİRME
DERS: MATEMATİK
KAZANIM: DÖRT İŞLEM GEREKTİREN PROBLEMLERİ KURAR VE ÇÖZER.
SÜRE: 40
YÖNTEM VE TEKNİKLER: AKIL YÜRÜTME, İLİŞKİLENDİRME
TÜRKÇE:
TEMA: OYUN VE SPOR
SÜRE:40+40
KAZANIM:TÜR , YÖNTEM VE TEKNİKLERE UYGUN YAZMA
12. DUYURU VE AFİŞ HAZIRLAMA
GÖRSEL SANATLAR
KAZANIM: G.S.B 11. ÇEVRESİNDEKİ ÇİÇEKLER,EVLER,BİTKİLER,KUŞLAR VB.VARLIKLARIBELİRLER VE RESME AKTARIR.
MERAK UYANDIRMA: Tahtanın önüne çöp kutusu kondu ve ne yapacakları beklendi. gelen sorulara göre çöp kovasının amacı belirlendi.
İLGİYİ ODAKLAMA: Okul bahçesinde eksik gördügünüz şeyler var mı diye sordum?
çöp kovalarının, oyun alanlarının eksik olduğunu, ağaçların bakımsız olduğunu, söylediler. bahçenin temizlendiği halde çabuk kirlendiğini belirttiler.
ÖĞRENME DENEYİMİ: Bir gün önceden şapkalar yapılarak gelinmesini söylemiştim. şimdi bu şapkaları çıkartmalarını ve başlarına takmaların belirttim. sonra sırayla beyaz, kırmızı, siyah, sarı, yeşil ve mavi şapka direktiflerini söyledim.
Beyaz: çevre hakkında tarafsız ve açık bilgi
kırmızı:çevre hakkında duygular.
siyah:çevreye verilen zararlar.
sarı: çevreyi temiz tutmanın yararları.
yeşil: çevreyi güzelleştirmek için neler yapılabilir?
mavi: bütün konuşmaların sonucunu belirtir.
ortaya çıkan fikirler tahtaya sırayla yazıldılar.
türkçe dersinde yazma ile deftere geçirmeleri ve imla kurallarına uygun yazılması istendi.
daha sonra bahçeye çıkılarak bahçemizin daha güzel olması için yapılmasını istenenleri gönüllü olarak yapmak istediler.
DENEYİMİN PAYLAŞIMI:
Uçaklar yapılarak üzerlerine neler öğrendikleri ve birbirlerine atarak paylaşmaları istendi.
matematik:
öğrencilere defterlerine çevre ağırlık ile ilğili problem kurub yapmaları istendi.
görsel sanatlar:
okulunuzun bahçesinin nasıl olmasını hayal ediyorsunuz? bunun için neler yapılmalı ise resme aktarmaları istendi.
not:türkçe dersi yarın afiş ve duyurular hazırlanacağı için bugün yapılmadı.
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...
Yıllardır okullarda çevre koruma günü adı altında yapılan programların ne derece etkili olduğu günümüzdeki yetişkin davranışlarından gözlemlenebiliyor. Konular bu plândaki gibi öğrenciyi bilinçlendirerek ve eğlendirerek işlendiği zaman çevresine karşı daha duyarlı bireylerin yetişeceği ortada. Öğrencilerinizin ve sizin, yüreğinize ve emeğinize sağlık Bayram Öğretmenim. Sizin gibi öğretmenler sayesinde gelecek daha güzel gelecek. Teşekkürler.
Ümriye Çelik
29.5.2012
çok teşekkürler. sizlerde bizzim birer parçamızsınız. katkılarınızdan dolayı çok teşekkürler.
Bayram Gokçe
30.5.2012
Emeğinize sağlık Bayram Öğretmenim. Keşke bizim zamanımızda da böyle işlenseydi dersler...
Berna Baysa Öz
29.5.2012
keşkeler olmasa hayat çok güzel olurdu. o zaman geleceğe keşkeler katmamak dileğilyle
Bayram Gokçe
30.5.2012
Emeğinize sağlık. Miniklerinizi öpüyor ve daha nice çalışmalarda mutluluğunuzu bizimle paylaşmanızı diliyoruz.
VEYSEL PARLAK
30.5.2012
öravla yenidem oluştum. farkındalık yaratan öravla nice paylaşımlara dileğiyle
Bayram Gokçe
30.5.2012
Çalışmanızı sizin ağzınızdan dinlemek keyifliydi.Emeğinize sağlık öğretmenim.
F.Bilge KAPLAN
30.5.2012
sizlere teşekkürler. biz bir aileyiz. sizler olmadan var olamayız. iyiki varsınız.
Bayram Gokçe
30.5.2012