Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
YAN ALAN, YALAN ALAN, ATA GİTSİN YANDAN YANDAN!! 3 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

YAN ALAN, YALAN ALAN, ATA GİTSİN YANDAN YANDAN!!

YAN ALAN,  YALAN ALAN, ATA GİTSİN YANDAN YANDAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Duyduk duymadık demeyinnn!!!! Değişen eğitim sistemimizdeki sistemsizlikle, norm fazlası durumuna düşen bir çok meslektaşım için,  yandan yandan atama varrrrrr, koşuunnnnn!!! Bakın bakalım küflenmiş diplomalarınıza, yanında yöresinde matematik, beden eğitimi, müzik, resim falan yazıyorsa birileri sizi hooooooop yeni branş sahibi yapsın. Siz öğretmen değil misiniz, her dersi anlatır her alana hakim olursunuz nede olsa!! 

Gencecik, taze mezunlar beklesin tabiiii, onların ne haddine diplomalarının taaa ortasında yazan branşlarına göre atanmak. Hele bir kpss terini döksünler, on kuruş için dershane piyasasına düşsünler, depresyonlara bir girip bir çıksınlar, hakları çatır çutur yenirken sessiz çığlıklarını atsınlar bakalım içlerine. Biz o arada, yeni sistemsiliğimizin doğurduğu norm fazlası öğretmenlerimizi şöyle bir sağa, bir sola yollayalım! Yanlışı yanlışla düzeltelim, göçü yolda hizaya getirme takıntımızla sıvayalım hele bir kolları… Diploma üzerinde yazan bir kelimecikle değerlendiriverelim yeterlilikleri.

Pekiii birazda belgeleri konuşturalım, gerçekçi veriler üzerinde düşünelim..

T.C. NİĞDE ÜNİVERSİTESİ

EĞİTİM FAKÜLTESİ

İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ

SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ ABD 2012-201 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜZ DÖNEMİ DERS PROGRAMI (I.ÖĞRETİM)

Sınıf düzeyine göre alınan derslere ait ders saat çizelgesi şu şekildedir ( Ayrıntı için bkz. http://www.nigde.edu.tr/ckfinder_portal/userfiles/files/normal(3).pdf ):

                                               RESİM DERSİ                      MÜZİK DERSİ                     BEDEN EĞİTİMİ DERSİ

  1. SINIF:                                   0  saat                0  saat                0  saat
  2. SINIF:                    0  saat                3  saat                6  saat

 

  1. SINIF:                    0  saat                0  saat                0  saat
  2. SINIF:                    0  saat                0  saat                0  saat

 

DİP NOTLAR:

  • Bu veriler ilk döneme ait, belki ikinci dönem 30 ar saattir bu alanlara ait dersler!!??
  • Bu alanların mezunu olacak gençlerin kendi branşları ile ilgili kaçar saat ders gördükleri ,okuyucular tarafından öngörülsün diye bu yazıda yer almamıştır.
  • Seçilen branş rastgele seçilmiş olup hiçbir kişi ya da kişiler hedef alınmamıştır.
  • BU YAZININ TEK BİR AMACI VAR benim için Kİ O DA ŞUDUR;

-ÖĞRETMENİMİN ÜSTÜNDEN OYUN OYNAMAKTAN VAZGEÇİN ARTIK-

ÇIĞLIĞINI ATMAK.                                                        

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...

  • SINIF ÖĞRETMENLERİNE TANINAN TEKNOLOJİ VE TASARIM ÖĞRETMENLİĞİ YAN ALANININ 1-2 YIL İÇİNDE KALDIRILMASI DÜŞÜNCESİ DE MANİDAR VE DÜŞÜNDÜRÜCÜ...

    | cevapla |1 defa beğenildi.

    GÜNEŞ ERKAN

    27.9.2012

  • Ah be Güneşim, bizim kadar düşünebilse keşke düşünmesi gerekenler!!!

    | cevapla |1 defa beğenildi.

    Buket Akyol

    27.9.2012

  • Buket süper yazı sen mi yazdın? Bayıldım...    
    Fen Tek alan Gerisi YALAN :))

    | cevapla |1 defa beğenildi.

    Fatih gizligider

    27.9.2012

  • MADE BY BUKET :)

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Buket Akyol

    27.9.2012

  • Her zaman bu tür atamalar yapılmış daha sonra da olmadı baştan denilmiştir.

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Yusuf Ziya

    27.9.2012

  • Çok manalı bir yazı olmuş paylaşımınız teşekkürler.

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    F.Bilge KAPLAN

    28.9.2012

  • Ben başlarken bize de yan alanınız İlköğretim Matematik Öğrt demişlerdi "ama" duyduğumun dışında hiçbir yerde kendisi ile karşılaşmadık...

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Burcu Esin İLİŞ

    28.9.2012

  • bu yan alan muhabbeti benim aklıma yeni bir soru getirdi. Buket'in yazdıklarına katılmakla birlikte soru şu: öğretmenlik mesleği yeterlilikleri içerisinde akademik bilgi/alan bilgisi % kaç yer tutar? bir şeyi çok iyi bilmek onu çok iyi anlatacağının garantisi midir? bilmek başka, öğretmek başka mıdır?    

    | cevapla |2 defa beğenildi.

    Oğuz Öztürk

    28.9.2012

  • Merhaba Oğuz Hocam,
    Buket Hocamın yazısı güzel düşündürücü, sizinki de bir o kadar düşündürücü
    Alan Değişikliği isteğe bağlı yapıldı, bazı arkadaşlar gerçekten diğer alan da daha mutlu olacakları için, bazı arkadaşlar ek ders, norm vb. nedenlerle alan değişikliği istediler, mesleki gözlemlerime dayanarak şunu belirtmek isterim ki diplomada yazan ünvan o işi hakkıyla yapacağı anlamına gelmiyor,

    | cevapla |1 defa beğenildi.

    nurten ak

    3.10.2012

  • Oğuz Öğretmenim ,dediğiniz gibi bilmek başka bunu bildiğinizi aktarabilmek bambaşka...İşte o noktada bize ÖĞRETMEN diyorlar.Unutulmaması,kaçırılmaması gereken bir nokta var ki o da şu;Bir süre sonra karşımıza YETERLİLİK SINAVLARI çıkarılacak.Yıllarca emek verdiğiniz,birikimler yaptığınız,deneyimleriniz olan alanınızdan bir anda belki de hiç deneyimlemediğiniz sadece akademik anlamda salt bilgi sahibi olduğunuz alana geçiyorsunuz.Bunun için de vereceğiniz emek tartışmasız...Peki yıllarca verdiğiniz emeğe ne olacak?Ek olarak karşımıza çıkarılan YETERLİLİK SINAVI bizim yıllarımızı çöpe atmayacak mı?Bir sınıf öğretmeni olarak senelerinizi verin,misal veriyorum,sonra eşinize çocuğunuza kavuşmak için alan değişikliği ile tayin hakkı verilsin.Aaa ne iyi???Peki bu öğretmen o alanda ne kadar yeterli,Hani YETERLİLİK SINAVI ile değerlendirilecek ya artık !!!!!!!!!

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    GÜNEŞ ERKAN

    29.9.2012

  • Öğretmenlik mesleğinin gidişatını hiç hayra yoramıyorum. her gün yeni bir sürprizle karşılaşmaya alışmış olacağız ki, camianın bir çoğu sessiz ve de olan bitenden habersiz..

    Saygıyla..

    | cevapla |0 defa beğenildi.
  • Ben olaya biraz farklı bir açıdan bakmak istiyorum.
    1-Yan alan 2001 yılında kaldırıldı. O yüzden verdiğiniz listede yan alana ait derslerin olmaması gayet doğal.
    2-Yan alan uygulaması 1993-2000 yılları arasında sını öğretmenliği bölümünü okuyanlara yönelik uygulandı. Ben okulda 22 kredilik yan alan eğitimi gördüm.
    3-Yan alan dünyada uygulanan bir sistem. örneğin comenius projesi kapsamında Almanya'da ortak okulumuzu ziyaret ettiğimizde (lise idi) matematik öğretmeni aynı zamanda bilgisayar öğretmeni idi. Almanyada her öğretmenin yan alanının olmasının zorunlu olduğunu ve her öğretmenin yan alanında da derse girmek zorunda olduğunu söyledi.
    Gerekçesi de son derece mantıklı örneğin bir okulda 10 saat görsel sanatlar var. Eğer her öğretmenin yan alanı olsaydı bu okula ayrıca müzik öğretmeni atamaya gerek yok, yan alanı müzik olan görsel sanatlar öğretmeni atarsanız iki öğretmen yerine bit öğretmen atamış olursunuz. Öğretmen 2 gün okula gelip maaş almayacak 4 veya 5 gün gelecek. Devlette tasarruf etmiş olacak.

    Farklı alandan gelenler örneğin ziraat, hemşirelik vb. mezunu olup 1999 öncesi sınıf öğretmeni olarak atananlar branşı sınıf öğretmenliği olanlardan daha mı başarısız? Açık söylüyorum. Alan dışından gelenlerle alandan gelenler arasında fark yok. Stajer öğretmen iken danıştığım kişi ziraat mühendisliği mezunuydu ancak ilçenin en iyi sınıf öğretmeniydi. Bunun gibi çok örnek var. Zaten alan dışından gelipte öğretmenliği yapamayanlar farklı kurumlara geçiş yaptılar. Öğretmenlik %50 teorik bilgi ise %50'de sanattır. Size üniversite teorik bilgiyi öğretebilirler ancak sizde yetenek yoksa size yetenek kazandıramazlar. Bana üniversitede öğretilenlerin %1 ancak işime yaradı, geresi hikayeden ibaret. Bana üniversitede eğitim veren hocaların yüzde %90'ı sınıf öğretmenliği, %50 hiçbir alanda öğretmenlik yapamaz. Ben öğretmenliği sınıf uygulamaları ve ÖRAV  eğitimi sayesinde öğrendim.

    Bana göre sorun yan alanın olması değil, yan alandaki ders saatlerinin yeterli olmamasıdır. Bence tüm eğitim fakültesine ve tüm bölümlere yan alan zorunluluğu getirilmelidir. Sınıf öğretmenliğinde gereksiz derslerle zaman kaybedileceğine her öğretmen iki alanda yetiştirilmelidir.

    Dünyada disiplinler arası çalışanlar üstün tutulurlar. Çünkü farklı alanlarda çalışanların bakış açıları tek alanda çalışanlara nazaran daha üstündür. Malesef Türkiye'de disiplinler arası çalışan küçük görülmekte.

    Eylül döneminde yan alana geçen öğretmen olduğu gibi cesaret edemeyip geçemeyen öğretmenlerde oldu.

    Son olarak şunu sormak istiyorum. Eğer benim üniversitede aldığım 22 kredilik yan alan dersi işime yaramayacaksa neden bana yan alan eğitimi verildi?

    | cevapla |1 defa beğenildi.

    Ömer Çelikkol

    3.10.2012

  • Merhaba Ömer hocam, yazınız için teşekkür ederim, evet bizde tek alanda uzmanlaşmanın önemli olduğu vurgulanarak bilginin artmasının engellendiğini düşünüyorum. Yüksek lisans ve doktora da alan mezunu olmak gibi tek düze bir anlayış varken, özel ünv sayesinde farklı alanlara geçebiliyor ve  birçok bilgi alanını birleştirmemizi sağlıyor. Bilginin çoğalmasını istiyorsak bırakın insanlar istedikleri alanda okuyup istedikleri gibi bilgiyi  artırsınlar ...  

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    nurten ak

    3.10.2012

  • Yapılan araştırmalara göre 21. Yüzyılda yetişen bir çocuk hayatı boyunca en az 5 farklı meslekte çalışacak. Öyleyse bırakın bir yan alanı geleceğin dünyasında yer edinebilmeniz için birden fazla yan alanda uzmanlaşmanız gerekiyor.

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Ömer Çelikkol

    3.10.2012

  • Yapılan bir araştırmada da kişilerin ana mesleğinin yanı sıra psikoloji ve hukukta eğitimli olmasının gerekeceği yazıyordu.

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    nurten ak

    3.10.2012

  • Sayın hocalarım, insanların, özellikle sizler bizler gibi gelişime açık, üretmeyi seven meslekdaşlarımın önü açılsın ve de istedikleri kadar alanları olsun. Bunu canı gönülden desteklerim.Bir çok alana merakı olan bendenizde bu hadisenin önde gidenlerinden olurum. Bununla beraber, yüzbinlerce ESAS alan sahibi, işsizler ordusunu oluştururken 22 saatlik eğitim baz alınarak açık giderilmesini anlayamıyorum. Bizim gençlerimiz 4 yılını bu uğurda harcayıp kpss gibi bir illetlede savaştıktan sonra, neden atanmasın da yerine konsantre alan eğitimiyle başkaları geçsin?
    Elbette eğitim aşkını yüreğinde taşıyan ve eğitim aldığı alanın ucundan bile geçmediği halde öğretmenliği esas alan sahiplerinden çok daha layıkıyla yapan insanlar var. Bence bu durum sadece kişisel farklılıktır. O zaman bırakalım Eğitim Fakültesindeki gençlere eğitim vermeyi, kim daha iyi yapıyorsa -- ki bunun kıstası nedir ve kim belirler bilemiyorum----o yapsın.

    Sizde çok iyi biliyorsunuz ki bizim ülkemiz Almanyadan farklı olarak yoğun bir genç nüfusuna sahip. Onlar için yan alan uygulaması nufus dağılımları ve ihtiyaçları adına oturmuş bir uygulama olabilir.Çünkü;
    1) Öğretmen yetiştirme programları bunun üzerine kurulmuştur.
    2) Atama bekleyen yüz binleri yoktur, iş sıkıntısı çeken mezun öğretmen sayısına bakmak lazım!?!
    3) Sistemleri bunu gerektirir.

    Bizim ülkemiz için bakalım
    1) Öğretmen yetiştirme programına 7 seneliğine alınıverilip bırakılmış bir uygulamadır.
    2)Atanamayan öğretmen adaylarımızın sayısı malum...
    3)Malesef sistemsizliğimiz bunu gerektirdi.


    Ben 2009 da kpss de Türkiye derecesi yapmama rağmen kendi ilimde Fen öğretmeni açığı olmadığı için farklı bir ilde çalışmaya başladım. Ancak 3 yılın sonunda Niğde merkeze gelebildim. Niğde için yapılan yan alan  atamasında ise 5 kişi Fen öğretmeni oldu. Şimdi soruyorum size benimle aynı durumda olan ve atama bekleyen 5 öğretmene yazık değil mi?
    Bunlar başka alan mı okusalardı, ya da kpss sınavını ciddiye mi almasalardı? Nasıl bir sisteme güvenip neye inanıp neye göre yaşayalım hocam?
    Örav ailesinin her bir ferdi benim için ÇOKKK kıymetlidir. Her birinin aklından geçip söze döktüğü her hece için iki kere düşünürüm.Bu yüzden sayın Ömer hocam, yazınız için müteşekkirim, mesleğim üzerinden kendi düşüncesiz hareketlerinin diyetini ödeten idarecilerimizedir tepkim.

    Saygılar.

    | cevapla |1 defa beğenildi.

    buket akyol

    3.10.2012

  • Yapılan uygulama Ömer bey'in penceresinden bakınca doğru olabilir ancak işin özüne ve şekline bakınca tamamen fiyasko olduğu ortada. Hadi yan alanı olanları bir kenara bırakalım; sınıf öğretmenlerinin (ben de sınıf öğretmeniyim) hiç bir şart ön görülmeden Zihin Engelliler Sınıf Öğretmenliğine ve Teknoloji ve Tasarım Öğretmenliğine atanmalarına ne demeli?

    Eğer bu uygulamada ülkemizin eğitimi ve geleceği düşünülmüş olsaydı hiç bir akıl sahibi buna izin vermezdi. Günü birlik sorun çözme taktiklerinden birisidir sadece.

    Alan değişiklikleri daha önceki yıllarda da yapılmakta idi ve kimse de itiraz etmiyordu. Çünkü kendi alanının dışında bir alana atananlar kendi alanına geçiyordu ve bu uygulama eğitim için faydalı idi. Bu yıl yapılan uygulama ise çok farklı. Eğitim açısından çok tehlikeli sonuçlar doğuracak işlere imza atılıyor maalesef. Umarım eğitimin önemi kavranır ve ona göre hareket edilir.

    Maalesef ülkemizde hala "öğretmenlik basit bir meslek, her mektep yüzü görmüş insan çocukları idare eder" anlayışı oldukça hakim..
    Saygıyla..

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    hasan gözlügöl

    3.10.2012

  • Buket Hocam atama bekleyen branş öğretmeni var diye norm fazlası durumuna düşen sınıf öğretmenleri meslekten mi atılsın?

    Eğer ilkokul 5 yıl ortaokul 3 yıl olsaydı sınıf öğretmeni fazlalığı çıkmazdı diyorsanız o zamanda branş öğretmenine ihtiyaç kalmazdı.

    Alan değişikliği isteğe bağlıydı. İsteyen alan değiştirdi. Belki uygulamada sıkıntılar oldu bu durum genelde yerel yöneticilerin beceriksizliğinden kaynaklanıyor. Farklı yerlerde farklı uygulamalar oldu. Ancak alan değiştirenler norm fazlası öğretmenlerimize büyük iyilik yaptılar.

    Hasan hocam teknoloji tasarım öğretmenliğine geçen çok nadir öğretmen gördüm. Daha çok idareciler norm fazlası duruma düşmemek için geçtiler. Teknoloji tasarım öğretmeni ihtiyaçı çok fazla bu derslere yıllardır zaten sınıf öğretmeni veya başka branş öğretmeni giriyordu. Şimdi kadrolu öğretmen girecek. Ben bir farklılık olacağını düşünmüyorum. Bu da çok önemli değildi. Tekonoloji tasarıma daha çok iadreciler başvurdu. İdarecilerin alan değiştirmesi eğitimi olumsuz etkilemeyecek.

    Zihin engelliler öğretmenliğine yıllardır yeterli mezun olmadığı için sınıf öğretmenleri görevlendirme görev alıyordu. Açıkçası torpilli sınıf öğretmenlerine görev veriliyordu. Şimdi hizmet puanına göre kadrolu atandılar. Zaten kadrolu öğretmen yok. Sınıf öğretmenleri kadrolu atanmasaydı görevlendirmeyle zihinsel engellilerde çalışmaya devam edecekti. Yeterli mezun yoksa bakanlık ne yapsın. 10 yıldır görevlendirme çalışanlar vardı. Daha iyi olmadı mı? Eğer bu öğretmenlerin yetersiz oldukları düşünülüyorsa eğitime alınıp telafi edilebilir. Zaten sınıf öğretmenliği ile zihin engelliler sınıf öğretmenliği arasında kaç kredilik farklı ders var ki? daha öncede alan değişikliği yapan kişiler oldu. Şimdiye kadar alan değiştiripte başarısız olan bir öğretmene ben rastlamadım. Hasan hocam sizde söylüyorsunuz. Yana alan değişikliği ilk kez bu yıl yapıldı diye. Evet haklısınız daha yeni yapıldı. Üstelik atananlar daha göreve başlamadan bunların başarısız olacağını nasıl düşünebiliriz. Bakıp görelim başarısız mı olacaklar yoksa daha mı   başarılı olacaklar. Bence eğitimin önündeki engel alan değiştirenler değil, alan mezunu olup herşeyi bildiğini zanneden hiçbir gelişmeyi takip etmeyenler eğitimin önündeki en büyük engeldir. Farklı alandan gelipte sınıf öğretmenliği yapanlar sürekli araştırıp kendilerini geliştiyorlar. Ancak alandan gelenlerin gelişmeler umurlarında değil. 2004 yılında gelen müfredata en kolay alan dışından gelenler uyum sağladı. Alan öğretmeni olupta eskiyen 2004 müfredatına halen geçmeyen sınıf öğretmenleri var. Ben farklı alandan gelip sınıf öğretmenliği yapanlardan başarısız olan çok az kişi gördüm. Hatta sınıf öğretmenliği mezunlardan daha az diyebilirim. Bakalım zaman neyi gösterecek.

    | cevapla |1 defa beğenildi.

    Ömer Çelikkol

    3.10.2012

  • Nasrettin Hoca gibi herkes haklı desem idare-i maslahat saymazsınız değil mi? :)

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Kemalettin Ak.

    9.10.2012

Yorum Yap

İsim*

email*Sizi bilgilendirmek için kullanılacak

Yorumu Ekle