Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
18- Yeni Teknolojilerin ve Tasarım Ruhunun Okulumuzun Temel Değerlerine Katkısı 0 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

18- Yeni Teknolojilerin ve Tasarım Ruhunun Okulumuzun Temel Değerlerine Katkısı

18-  Yeni Teknolojilerin ve Tasarım Ruhunun Okulumuzun Temel Değerlerine Katkısı 

Resim

 
                   2012-2013 Eğitim Öğretim döneminde Teknoloji ve Tasarım Dersinin müfredatı  ile birebir paralel olan, Avrupa Birliğinin İtec (Katılımcı Sınıflar İçin Yenilikçi Teknolojiler) projesine gönüllü 12 öğrencimle katılmaya karar verdim.

                    Gruplarımızı teamup ta oluşturup, ses kayıtlarına başladık, beyin fırtınası yöntemiyle neler yapabileceğimizi bulmaya çalıştık. Çalışmalarımızdan çıkan ürünleri paylaşabilmek için grup blogları ve sınıf sayfasını oluşturduk. ( http://inovasyontt.weebly.com/final.html  ) bağlantısında ürünlerimizi yayınladık. 

                   Grup içinde meslektaşlarımızla paylaşımlarda bulunarak birbirimize yardımcı olduk. Gruptaki öğretmen topluluğundan öğrendiğim özellikle sketchup ve prezi yazılımları ile Teknoloji ve Tasarım dersinde proje-tasarım sürecini daha iyi yönetmemde  bana yardımcı oldu. 

                 Öğrencilerimizin yabancı olduğu bu programları öğrenmekte başlarda zorluk çektik ama programların öğrenilmesinin çok kolay olması ve sıkça yaptığımız tekrarlarlar ile bunun üstesinden geldik. Özellikle ses kayıtlarında internet bağlantısının yavaş olması bizi zorladı. Bağlantıya daha yakın yerde kayıtlarımızı yaptık. Sınıfların yeniden dizaynı öğrenme hikayesini uygularken çalışmalardaki bazı noktaları eposta ile Mehmet MUHARREMOĞLU’ bey den öğrendim. Yenilikçi bilgisayar programlarını öğrenirken özellikle Adil TUGYAN bey den yardım aldım. Kritik noktalarda çok faydalı oldu. Kendilerine teşekkür ediyorum.

                  Üç boyutlu modelleme programı Sketchup ‘ ı öğrendikten sonra bu programda yapılan çizimlerin ekran görüntüsünü Access tabanlı Proje-Tasarım Hazırlama Programının çizim bölümüne almayı düşündüm. Çünkü Sketchup programı dersimizdeki çizimlere 3 boyutluluk ve özgün çizim denemeleri açısından çok fayda sağladı. Normalde Lise seviyesinde freehand, autocad gibi üç boyutlu modelleme programları ile yapılacak bu çizimler, Sketchup' ın kullanılışının kolaylığı sayesinde ortaokul sevisesine  iTEC projesi ile indirildi.  Bu programlarla üç boyutlu, zor çizimleri rahatlıkla yapmayı başarabilen öğrencilerimin motivasyonu gözle görülür bir şekilde arttı. Yeni tasarımlar çizmek için daha da çok heyecanlandılar. İlerleyen yıllarda bu programın patent çalışmalarında alt yaş grubu öğrencilerimizde daha yoğun bir şekilde kullanılabileceğini düşünüyorum.

                   Öğrenci grup çalışmalarının son çıktılarını gözlemlediğimizde;  http://inovasyontt.weebly.com/final.html
1.    Buluş grubunun tasarladığı ‘’sensörlü çalışma alanı’’ ürünü okulumuzun temel değerlerinden tasarruflu olma bilinci ile eşleştiği
2.    İnovasyon grubunun tasarladığı ‘’ Gürültü Ölçer’’ ürünü temel değerlerimizden derlerimizdeki verimlilik ve öğrencilerimizin başarısının artırılması ile eşleştiği
3.    Patent grubunun tasarladığı ‘’Lazer Hakem’’ temel değerlerimizden objektiflik ve güvenlik bilinci ile eşleştiği
4.    Arge grubunun tasarladığı ‘’Hava Temizleyici’’ temel değerlerimizden temizlik kalite bilinci ile eşleştiği görülmüştür.
5.    Ayrıca çalışmanın bütününde oluşturulan ‘’Altıgen Sınıf’’ tasarımı ise temel değerlerimizden ‘’öğrencilerimiz bütün çalışmalarımızın odak noktasıdır’’ bilincini vererek öğrenmeyi öğrenme olgusunu kolaylaştıran bir öğrenme ortamı çalışmadır. İlk dört çalışmanın geleceğin sınıflarında Altıgen sınıflara dağıtılarak sketchup ta çizildiği son final çıktısı ile ( http://youtu.be/o0TihmmG51M ) okulumuzda iTEC çalışmasını bitirdik.
Saydığımız tüm bu faydalar, okul vizyonumuz ve temel değerlerimiz ile bağdaşmaktadır. Bu manada başarımızı ve motivasyonumuzu artırmıştır.
 
                  Öğrendiğimiz yeni teknolojilerin dersimize katkıları şunlar oldu;
-TeamUp ta öğrenci gruplarının ses kayıtlarında ‘’Türkçeyi doğru ve etkili kullanma’’ ‘’Yazılı ve sözlü iletişim’’ yetilerinin daha da geliştiği bu bakımdan dersimin anlaşılabilirliliği arttı.
-Video çekimlerinde ve bu çekimlerin internette paylaşılması öğrenci gruplarının ‘’işbirliği içinde çalışmaya ve üretmeye daha çok motive olmasına ve teknoloji ve tasarım dersini daha çok sahiplenmelerine neden oldu.
-Sketchup ta öğrenci gruplarının 3 boyutlu modellemeler yaparak hayal güçlerini ve yaratıcılıklarını daha kolay ortaya çıkardıkları, aynı zamanda daha fazla denemeler yapmalarına bundan dolayıda daha fazla özgün tasarımlar çıkmasına sebep oldu.
-Proje ve Tasarım Hazırlama Programında ise öğrenci gruplarının ‘’iş planlaması, tasarım üretim sürecini planlamasını daha etkili bir şekilde yapmalarını, Sağlamıştır.
-Prezi de yapılan özet ise çalışmanın bir bütün şeklinde görülebilmesi açısından önemliydi.

                  Bu çalışmanın sonunda okul olarak ortak kazanımlarımız şunlar oldu; 

                 1- Teknoloji ve Tasarım Dersinin özünde inovasyon (yenilikçilik) olduğu için, İtec ‘’Sınıfların yeniden dizaynı’’ öğrenme hikayesi müfredatımız ile birebir paraleldi. Özellikle proje ve tasarım hazırlama veritabanı ve sketchup kullanımı ile kurgu kuşağı ile, bu programlarla yapılan tasarımların hayata geçirilmesinden dolayıda yapım kuşağı ile uyum sağladı. Çıkan son ürün olan ‘’Altıgen Sınıf Tasarımı’’ ile de düzen kuşağı ile bağlantı kurduk. Böylece tüm müfredat ile bağlantı kurarak teknoloji kullanımını dersimizde yaygınlaştırdık.

                2- Öğrencilerin öğrenme de olayın merkezinde yer alması gerektiğini öğrencilerin yaparak yaşayarak öğrendiğini bu bağlamda öğrencilerin grup etkileşiminin, işbirliğinin birbirine öğretme ve liderlik özelliklerinin açık bir şekilde çıktığı görüldü. Ayrıca projenin arge çalışmalarına katkı sağlamak için yapılan öğrenci çalışmalarında bireysel katkılarının da olduğu gözlenmiştir. Teknoloji ve tasarım dersinde öğrencilerimizin özgün ürünler ortaya çıkarabilmeleri için yaratıcılıklarını ortaya çıkarmaları önemlidir. Bu bağlamda yaratıcılık açısından yeni teknolojileri kullanarak daha fazla ve kaliteli çizimler yapabilmek hem beni hem öğrencilerimi daha çok motive etti. Yaptığımız çalışmaların Ülkemizde ve Avrupa da izleniyor olması motivasyonumuzu daha da artırdı. Yeni projelere katılmaya istekli öğrencilerin sayısının arttığını gözlemledim.

                 3- Öğrenmenin durağan olmadığını, hayat boyu öğrenme için ‘’Yenilikçi Teknolojileri’’ sınıflarımızda uygulamamız ve değişen teknolojilere adapte olmamız gerektiğini öğrendim. Proje mesleğime karşı bakış açımı olumlu yönde deştirdi. Öğrenme hikayesi materyalleri ve öğrenme hikayesi dersimizi daha yenilikçi teknolojilerle öğrencilerime verebilmemi sağladı.  Çalışmanın sonunda Öğrenci gruplarında genel olarak Yazılı ve sözlü iletişim, Yenilikçilik (inovasyon), Analitik düşünme, Karar verme, Yeni teknolojilerden faydalanma, İşbirliği Özgüven;  Sorumluluk, Katılımcılık, Saygı, Duyarlılık, Dürüstlük, Objektiflik değerlerinde  gözle görülür bir artış olduğunu gözlemledik. Sayılan tüm kazanımların öğrencilerimiz üzerindeki etkisini özgün fikirler üretmekte istekli olmalarından, bu özgün tasarımları üç ay gibi kısa bir süre içerisinde bitirmelerinden, sergi,  ürün tanıtım videoları ve röportajlardan kolaylıkla görebiliriz.

                    Son olarak öğrencilerime ve bana bu fırsatı veren Bakanlık Yenilik ve eğitim teknolojileri genel müdürlüğüne ve iTEC ' te görevli olan tüm çalışanlara teşekkür ediyorum.

                                                                                                                                                                                                                           26.01.2013
                                                                                                                                                                                                     Daha Güçlü Bir Türkiye Dileğiyle.....
                                                                                                                                                                                                                        Celal ÖNGÜN
                                                                                                                                                                                                     Teknoloji ve Tasarım Öğretmeni

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...

Mesleki Gelişim Yönelik Çalışmalar

D. ÖĞRENMEYİ ve GELİŞİMİ İZLEME ve DEĞERLENDİRME >> D.4 Sonuçlara Göre Öğretme-Öğrenme Sürecini Yeniden Düzenleme >> D4.1.Hedefleri yeniden gözden geçirir. (A2.4)*

D. ÖĞRENMEYİ ve GELİŞİMİ İZLEME ve DEĞERLENDİRME >> D.4 Sonuçlara Göre Öğretme-Öğrenme Sürecini Yeniden Düzenleme >> D4.2.Öğrenme ortamını yeniden gözden geçirir.

D. ÖĞRENMEYİ ve GELİŞİMİ İZLEME ve DEĞERLENDİRME >> D.4 Sonuçlara Göre Öğretme-Öğrenme Sürecini Yeniden Düzenleme >> D4.3.Ölçme araçlarını yeniden gözden geçirir.

D. ÖĞRENMEYİ ve GELİŞİMİ İZLEME ve DEĞERLENDİRME >> D.4 Sonuçlara Göre Öğretme-Öğrenme Sürecini Yeniden Düzenleme >> D4.4.Öğretim stratejilerini, yaklaşım, yöntem ve tekniklerini yeniden gözden geçirir.

D. ÖĞRENMEYİ ve GELİŞİMİ İZLEME ve DEĞERLENDİRME >> D.4 Sonuçlara Göre Öğretme-Öğrenme Sürecini Yeniden Düzenleme >> D4.5.Gerektiğinde alternatif materyal, strateji ve etkinlikler geliştirir. (A1.1; A2.4;C1.1;C1.2;C5.1;C5.5;)*

D. ÖĞRENMEYİ ve GELİŞİMİ İZLEME ve DEĞERLENDİRME >> D1. Amaca Uygun Ölçme ve Değerlendirme Yöntem ve Tekniklerini Belirleme >> D1.1.Hangi amaçla ölçme ve değerlendirme yapacağına karar verir.

D. ÖĞRENMEYİ ve GELİŞİMİ İZLEME ve DEĞERLENDİRME >> D1. Amaca Uygun Ölçme ve Değerlendirme Yöntem ve Tekniklerini Belirleme >> D1.2 Amaca uygun ölçme araçlarını belirler.(C1.9) *

D. ÖĞRENMEYİ ve GELİŞİMİ İZLEME ve DEĞERLENDİRME >> D1. Amaca Uygun Ölçme ve Değerlendirme Yöntem ve Tekniklerini Belirleme >> D1.3.Ölçme araçlarını çeşitlendirir.(B2.4;C5.7) *

D. ÖĞRENMEYİ ve GELİŞİMİ İZLEME ve DEĞERLENDİRME >> D1. Amaca Uygun Ölçme ve Değerlendirme Yöntem ve Tekniklerini Belirleme >> D1.4.Ölçme ve değerlendirmeye yönelik plan yapar (belirtke, amaç, içerik tablosu hazırlar).(C1.9) *