Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Fen ve Teknoloji dersi 6. 7.8 .Sınıf 1. Hafta Ders Materyalleri

Fen ve Teknoloji dersi 6. 7.8 .Sınıf 1. Hafta Ders Materyalleri

1-Bitki H++cresi ile Hayvan H++cresi aras-¦ndaki Farklar.swf


hucre.swf


hücre.mp4mikroskop kullanımı.doc.siniföğrenme günlüğü.docHÜCRE KH.docHÜCRE KONU ANLATIMI.ppsxhucreden organizmaya.swf


7. sınıf ders materyalleri

sindirimsistemisunucokguzel.pptsindirim sistemi.mp4SİNDİRİM KONU.docBESİNLERİN SİNDİRİMİ.swf


8.SINIF MATERYALLER

mitozbolunme.pptmitoz sade.swf


YouTube - Mitoza.flv

Vakti olanlar için; Gizemli Odaların Sırrı

Vakti olanlar için; Gizemli Odaların Sırrı

İlginç bir oyun; submachine1.swf

ZEUGMA A GRUBU PERFORMANS GÖREVİ:)

ZEUGMA A GRUBU PERFORMANS GÖREVİ:)

DENEME- 6. SINIF HÜCRE KONUSU ÖĞRENME AKIŞI (ÖRNEK TASARI)

DENEME- 6. SINIF HÜCRE KONUSU ÖĞRENME AKIŞI (ÖRNEK TASARI)

KAZANIMLAR

 1.1. Bir hayvan hücresi ve bitki hücresini mikroskopta gözlemleyerek çizer

 1.2. Hücrenin temel kısımlarını levha, model üzerinde göstererek görevlerini açıklar.

 1.3. Gözlemleri sonucunda bitki ve hayvan hücresi arasındaki benzerlik ve farklılıkları listeler

(Kazanım köşesine dersten önce  kazanımları yazmak Öğrencinin neyi öğreneceğini bilmesi öğrenme açısından önemli ). Sorun davranış gösteren bir öğrenciye bu görev verilebilir.

 

DERS: Fen ve Teknoloji
KONU: CANLILIK HÜCRE İLE BAŞLAR-Bitki Hücresi ile hayvan hücresi arasındaki farklar
SÜRE: 2 DERS SAATİ

MERAK UYANDIRMA

Ders kitabı sayfa 17 de bulunana resimler öğrencilere yorumlattırılır.
Çalışma kitabı 1 ve 2. Etkinlikler Verilen sürede yaptırılır.

Anahtar Kavramlar Tahtaya yazılır(Hücre, Organel, Organizma vs.)

İLGİYİ ODAKLAMA
-Öğretmen derse getirdiği Mikroskop' u öğrencilere gösterir bu aracın ismi nedir? ne işe yarar? daha önce gördünüz mü? vs sorular sorar.

Öğrencilere  hücre.mp4 Videosu izletilir. ve açık uçlu sorular sorulu
Videoda gördüklerinize benzer şeyleri görmek istermisiniz diyerek;
ÖĞRENME DENEYİMİ Bölmüne geçiş yapılır.

ÖĞRENME DENEYİMİ
Gerekli açıklamalardan sonra Öğrencilere Mikroskop kullanma imkanı verilir. Öğrencilerin mikroskop' u incelemeleri sağlanır.
Öğrencilere getirdikleri soğan hücrelerinden daha sonra arkadaşlarından birinin ağzından (gösterip yaptırma )kesit almalarını söyleyip her öğrencinin Soğan zarı ve ağız içi epitel hücresini görmesi sağlanır.(Ders kitabı syf. 19 daki etkinlikyaptırılır)
Öğrencilerin gördüklerini çizmeleri için Çalışma kitabındaki ilgili etkinlik yaptırılır.
Öğrencilere Oyun hamurları dağıtılarak gördükleri şekilleri oyun hamurları ile yapmaları  istenir.
Öğrencilerin Öğrendiklerini pekiştirmek için
  1-Bitki H++cresi ile Hayvan H++cresi aras-¦ndaki Farklar.swf
animasyonu izletilir.(ÜZERİNE GEL SAĞ TIKLA PLAY DE)
DENEYİMİN PAYLAŞIMI
Öğrencilere Öğrendiklerini Dağıtılan Günlüklere geçirmeleri istenir.
günlükte (öğrenme günlüğü.doc)Şiir bölümüne Bitki ve Hayvan Hücresi ile ilgili Şiirleri yazmaları istenir
Şiirler vakit var ise okunur
Bir sonraki dersin Ödevleri verilir

NOT: zaman kalırsa Daha önce güncemde paylaştıgım KARA KUTU (Bkz; 1 Eylül 2010 Çarşamba 00:00 5 Yorum

2011 Yılı İçin Japonyanın Hibe Yardımı Programı

2011 Yılı İçin Japonyanın Hibe Yardımı Programı

Doğu ve Güneydoğu anadolu bölgesi ile Doğu Karadeniz bölgesinde görev yapan projeleri olan  ama maddi destek bulamayan arkadaşlar için ;

2011 yılı projelerinin değerlendirme aşaması başlamıştır. Bu nedenle yapılacak proje başvurularının 2011 yılını kapsaması ve gerekli dokümanların 31 Mayıs 2010 tarihine kadar japon büyükelçiliğine gönderilmesi gerekmektedir daha fazla bilgi için

http://www.tr.emb-japan.go.jp/Hibe_Yardimi/01_03.htm