DENEME- 6. SINIF HÜCRE KONUSU ÖĞRENME AKIŞI (ÖRNEK TASARI)
KAZANIMLAR
1.1. Bir hayvan hücresi ve bitki hücresini mikroskopta gözlemleyerek çizer
1.2. Hücrenin temel kısımlarını levha, model üzerinde göstererek görevlerini açıklar.
1.3. Gözlemleri sonucunda bitki ve hayvan hücresi arasındaki benzerlik ve farklılıkları listeler
(Kazanım köşesine dersten önce kazanımları yazmak Öğrencinin neyi öğreneceğini bilmesi öğrenme açısından önemli ). Sorun davranış gösteren bir öğrenciye bu görev verilebilir.
DERS: Fen ve Teknoloji
KONU: CANLILIK HÜCRE İLE BAŞLAR-Bitki Hücresi ile hayvan hücresi arasındaki farklar
SÜRE: 2 DERS SAATİ
MERAK UYANDIRMA
Ders kitabı sayfa 17 de bulunana resimler öğrencilere yorumlattırılır.
Çalışma kitabı 1 ve 2. Etkinlikler Verilen sürede yaptırılır.
İLGİYİ ODAKLAMA
-Öğretmen derse getirdiği Mikroskop' u öğrencilere gösterir bu aracın ismi nedir? ne işe yarar? daha önce gördünüz mü? vs sorular sorar.
Öğrencilere hücre.mp4 Videosu izletilir. ve açık uçlu sorular sorulu
Videoda gördüklerinize benzer şeyleri görmek istermisiniz diyerek;
ÖĞRENME DENEYİMİ Bölmüne geçiş yapılır.
ÖĞRENME DENEYİMİ
Gerekli açıklamalardan sonra Öğrencilere Mikroskop kullanma imkanı verilir. Öğrencilerin mikroskop' u incelemeleri sağlanır.
Öğrencilere getirdikleri soğan hücrelerinden daha sonra arkadaşlarından birinin ağzından (gösterip yaptırma )kesit almalarını söyleyip her öğrencinin Soğan zarı ve ağız içi epitel hücresini görmesi sağlanır.(Ders kitabı syf. 19 daki etkinlikyaptırılır)
Öğrencilerin gördüklerini çizmeleri için Çalışma kitabındaki ilgili etkinlik yaptırılır.
Öğrencilere Oyun hamurları dağıtılarak gördükleri şekilleri oyun hamurları ile yapmaları istenir.
Öğrencilerin Öğrendiklerini pekiştirmek için
1-Bitki H++cresi ile Hayvan H++cresi aras-¦ndaki Farklar.swf
animasyonu izletilir.(ÜZERİNE GEL SAĞ TIKLA PLAY DE)
DENEYİMİN PAYLAŞIMI
Öğrencilere Öğrendiklerini Dağıtılan Günlüklere geçirmeleri istenir.
günlükte (öğrenme günlüğü.doc)Şiir bölümüne Bitki ve Hayvan Hücresi ile ilgili Şiirleri yazmaları istenir
Şiirler vakit var ise okunur
Bir sonraki dersin Ödevleri verilir
NOT: zaman kalırsa Daha önce güncemde paylaştıgım KARA KUTU (Bkz; http://websites.ekampus.orav.org.tr/cakyol51/2010/2/12/2909/content.aspx günceler)
Kara Kutu Köşesine ;
öğrencilere dağıtılan yapışkanlı kağıtlara bu ders öğrendiklerini yazmaları ve daha sonra kalkıp kara kutu köşelerine yapıştırmaları istenir. istekli öğrenciler yapıştırdıktan sonra yazılanlar okunur ve öğrencilerin kendi aralarında tartışmaları sağlanır(Gruplarda yaptırılabilir). KARA KUTUDA yazılanlar ünite sonu kadar kalır isteyen öğrenci tekrar tekrar okur.
ÖĞRETMENE KAYNAKLAR
HÜCRE KONU ANLATIMI.ppsx
hucre-nedir.doc
h+-cre_konu_anlat¦-m¦-.doc
hucre.swf
Ünite kavram haritasıHÜCRE KH.doc
mikroskop kullanımı.doc.sinif
Örnek ŞİİR;
HÜCRENİN BÖLÜMLERİ
Küçük küçük hücreler
Bir araya geldiler
İnsanları sevdiler
İçlerine girdiler
Ben küçük bir zarım
Hücreye şekil verir
Dış etkilerden korurum
Hücreye besin taşır
Her dediğini yaparım
Sitoplazma benim adım
İçimde durmadan sıvı taşırım
Hücrenin temel bölümlerindenim
Onu korur ve yaşatırım
Hücre ile ilgili Şarkı yazdırabiliriz. ÖRnek bkz.
http://websites.ekampus.orav.org.tr/aysenoznacar/2010/3/14/3503/content.aspx
KAYNAKÇA
http://www.fenokulu.net/
http://www.tubitak.gov.tr/sid/531/index.htm
http://www.fensiirleri.com/index.php/6-snf-iirleri
ARKADAŞLAR ÖRNEK BİR DERS AKIŞ PLANI YAPMAK İSTEDİM SİZLERDEN İSTEĞİM GERİ BİLDİRİM YAPMANIZ. VAKİT BULDUĞUM MÜDDETÇE HER SINIF SEVİYESİ İLE İLGİLİ GÖNDERMEYE ÇALIŞACAĞIM.(Kayhan hocam size verdiğim CD ile ilgili geri bildirim istiyorum :)
HEPİNİZE KOLAY GELSİN
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...