Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Sosyal Medya ve Eğitim 1 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

Sosyal Medya ve Eğitim

Merhaba ,

 

 

Bildiğiniz üzere Öğretmen Akademisi Vakfı , Ekampüs'ün 3. dönemi ile yeni eğitimlerini sizlere sunuyor.

Birbirinden keyifli , öğretici ve ilginç senkron ve asenkron eğitimlerin olduğu bu dönemde , ilk kez açılacak eğitimlerden biri de "Eğitimde Sosyal Medya Kullanımı" olacak.

 

 

Günümüz dünyasında , her geçen saniye önemini ve kullanıcısını artıran sosyal medya politikadan pazarlamaya, ticaretten haberleşmeye kadar bir çok alanda alternatifler sunmaktadır.

 

 

Sosyal medyanın istatistiki bilgilerine biraz bakmak gerekirse , bu durumun önemini daha iyi anlamak kolaylaşacaktır diye düşünüyorum.

1.Dünya genelinde 800 milyondan fazla Facebook kullanıcısı var. Bunların 200 milyonu 2011 senesinde siteye üye olmuş durumda.

 

2. Amerikalıların %80′i sosyal ağları kullanmakta.
3. Amerikalılar Facebook’ta harcadıkları zamanı diğer hiç bir ABD sitesinde harcamamaktalar.
4. Ortalama %40 sosyal medya kullanıcısı cep telefonu ile giriş yapmakta.
5. Online olarak geçirilen zamanın neredeyse %23′ü sosyal ağlarda geçirilmekte.
6. Facebook sosyal ağlar ve bloglar arasında en fazla ziyaret edilen web sitesi.

7. Sosyal medya kullanıcları offline olarak daha aktif ve etkili

8. Facebook kullanıcılarının yarısından fazlası her gün Facebook’a giriş yapmakta.

9. Ortalama bir kullanıcı 130 arkadaşa sahip ve 80 tane sayfa, davet veya grup ile ilişkili.

10. Facebook kullanıcılarının etkileşime geçtiği 900 milyon obje bulunmakta. (Sayfalar, gruplar vs.)

11. Facebook 7 milyondan fazla uygulamaya ev sahipliği yapmakta. Günde 20 milyondan fazla uygulama ise yüklenmekte.

12. Facebook kullanıcılarının yaklaşık %75′i Kuzey Amerika’nın dışından gelmekte. Bu %75, 70 ayrı dili kullanmakta.

13. ComScore’un bu sene içerisinde yaptığı çalışmaya göre her gün bir gönderi yapan şirketler takipçilerinin en az %25′ine ulaşabilmekte.

14. Amerika’nın kredi ölçüm kuruluşunun hesaplarına göre Amerikalı yetişkinlerin %91′i bir ay içerisinde sosyal medya sitelerinin her hangi birine bir şekilde erişim sağlamakta.

15.Amerikalı 18 ve 24 yaş arasındaki kişilerin %98′i bir ay içerisinde sosyal hesaplarına kesin giriş yapmakta.

16. Amerika’daki üniversite şehirleri Facebook’a giriş yapan en fazla şehirlerden.

17. Ortalama bir Facebook kullanıcısı siteyi her ziyaretinde ortalama 20 dakika vakit geçirmekte.

18. Facebook kullanıcılarının çoğu hesaplarına günde ortalama 3-4 defa giriş yapmakta.

19. Sosyal ağ kullanıcılarından 5′te biri bir sosyal ağı terkettikten sonra muhtemelen diğerini ziyaret etmekte.

20. Küçük işletmelerin %50′si sosyal medyadan müşteri kazandıklarını söylemekte. Facebook ve LinkedIn ağırlıklı.

21. Küçük işletmelerin sosyal medyada çok para harcamalarına gerek yok. Zoomerang’ın yaptığı araştırmaya göre küçük işletmelerin sosyal medya yöneticilerinin neredeyse %60′ı sonuç elde etmek için 100 Dolar’dan az harcamış durumda ve %74′ü sosyal medya yönetimi için birisini işe almamış durumda.

 


( Kaynak: http://sosmed.net/2011/11/14/sosyal-medya-hakkinda-bilmeniz-gereken-20-istatistiki-bilgi/ )

 

Tüm bu istatistikler gün gibi ortadayken, bu mevcut durumdan eğitimsel olarak faydalanmak da hem çok etkili bir karar olacaktır hem de bazı eksiklikleri de dolduracaktır.

 

Türkiye'de özellikler , bilinçli bilgisayar ve internet kullanımı yaşı 10'a inmişken, eğitim-öğretimin sürecinin tam ortasında olan bu çocukların , bu gerçekliğinden faydalanmak mantıklı ve gerçekçi bir çözüm olarak karşımıza çıkmakta.

 

Ve yine bir araştırmaya göre 9-16 yaş gurubundaki çocukların %47'sinin bir sosyal paylaşım sitesinde profili var. Ve Tüm bu çocukların %85'inin de Facebook'ta bir hesabı var. Bu yukarıda söylemek istediğimi sanırım daha da destekliyor.

( Kaynak :http://www.slideshare.net/AliCAVUSOGLU/sosyal-medya-ve-eitim)

 

Artık kabul edilecek bir gerçek var ki, sosyal medya hayatımızın içerisinde ve ciddi bir kullanıcı talebi ile de arkadan çığ gibi büyüyerek geliyor. Burada buna karşı çıkmak bir alternatif olarak dursa da ( ki bu tartışmaya açıktır), önemli olan gerçekleri ortadan kaldırmak yerine, bu gerçekleri doğru şekilde " yönetebilmek" daha etkili bir çözüm olarak karşımıza çıkmaktadır.

 

Bu eğitim süresince , eğitimciler olarak , bu sosyal medya gerçekliğinin olumlu olan " iletişim, paylaşım ,bağlantı geliştirme , ekip olarak çalışma " gibi özelliklerini , eğitimsel amaçlarımız için nasıl adapte edebileceğimiz üzerinde bol bol duracağız .

 

Eğitim süresince yapacağımız beyin fırınaları, etkileşime dayanan etkinlikler ve uygulama temelli çalışmalarımızla , eğitimin bittiğinde , sosyal medyanın ne olduğunu içselleştirmiş ve bilinçli olarak amaç ve kazanımlara uygun şekilde sosyal medyayı yöneten ve adapte edebilecen eğitimciler olmayı planlıyoruz.

 

Teşekkürler

(E-Kampüs'te kayıtlar başlamıştır)

Dinçer Demir

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...