Fark yaratmak ve EL ELE - etkili toplantılar
Öğretmenler toplantılarına dair , imza sirküsü önümüze geldiğinde “ püff yine aynı şeyler ve zaman kaybı” fikri düşüyor olabilir kafalarımıza. Buna hak vermek de mümkün , aksini düşünmek de. Ama asıl olan bir şey var ki, bu toplantıların daha etkili olabileceği. Aşağıda okuyacağınız yazı, yabancı bir siteden çevirerek size sunduğum bir çalışma. Bazıları her ne kadar bir hayal gibi dursa da, hayali olan insanların efsane olabileceği gibi bir gerçek yok değil.
Biliyorum hepsini yapmamız ve bu ani değişimi yaşamamız çok zaman alır gibi görülebilir ama en azından bir tanesini bile yapabilmek , çok önemli katkılar sağlayabilir bizlere, ve dolayısıyla öğrencilerimize. Ne dersiniz en azından bir tanesi bile denemeye değmez mi?
İşte öğretmenler toplantılarının , mesleki gelişmelerimize nasıl daha verimli bir şekilde katkı sağlayacağını gösteren bir yazı ;
- Olumlu düşüncelerin ve sadece çözüm önerilerinin konuşulacağı ortamlar oluşturun. İlla bir olumsuz durum konuşulması gerekiyorsa, buna çözüm önerisi ve ilgisi olanları bir araya getirerek özel bir toplantı düzenleyin.
- Toplantılara olumlu şeylerden bahsederek başlayın. Hatta varsa herkes en güzel hikayesini anlatsın ki , bu çılgınlık gibi görülebilecek mesleği seçtiğimizi bir kez daha hatırlayalım.
- Her toplantıda gönüllü olan bir iki belirleyin ve mesleki çalışmalarına olumlu katkılar sağladıklarını düşündükleri kendilerine özgü çalışmalarını sunmalarını isteyin. Üzerine beyni fırtınası ile, yeni olumlu öneriler ortaya çıkabilir
- Beraberce seçilmiş bir eğitim güncesi ( blog) seçin ve periyodik olarak buradaki gelişmeler üzerine paylaşımlarda bulunun
- Hedeflerinizi net belirleyin ve konuşmalarınızı bu hedefleri gerçekleştirme üzerine odaklayın
- Çocuk gelişimi ve beyin yapısı hakkında bilgilendirmelerde bulunmak önemlidir.
- Twitter’ı etkin bir şekilde kullanılması konusunda teşvik edici olunabilir. Hatta toplantılarda bazı eğitimsel paylaşımların okunup, üzerine tartışılması da önemli bir çalışma olabilir.
- Öğretmenlerden velilere yönelik postakartları yapılması istenebilir ve bunların da velilere ulaştırılması veli-öğretmen işbirliğini tetikleyebilir.
- Toplantılarını dönüştürün. Öğretmenlere eğitimsel videolar izlettirebilirsiniz mesela. (https://www.teachingchannel.org/) bir öneri ( İngilizce )
- Derslerinizin üzerine düşünün ve geribildirimler yapın/verin. Hatta belli kısımlarını kaydederek, üzerine fikirler geliştirmek, mesleki olarak bizi çok geliştirebilir.
- Öğretmenlerin , gruplara ayrılıp,bazı konularda araştırma yapmaları ve bunları diğerlerine sunmaları istenebilir. Bu mesleki gelişimin devamlılığının kesinlikle destekleyecektir.
- Kitap Kulübü – Aylık belirlenen bir kitap okunarak, o kitap üzerine münazaralar gerçekleştirilenbilir.
- TED TALK’lar izlenebilir
- Eğitimsel Teknolojik gelişmelerin takip edildiği ve paylaşımların yapıldığı ekipler oluşturulabilir
- Bazı öğrenci ödevleri ( en iyisinden , en az iyi olanına kadar) üzerine nasıl değerlendirme yapılacağına dair rubrik oluşturulup, bir ölçme-değerlendirme örneklemesi yapılabilinir.
- Başarılı çalışmaları takdir edin
- Toplantının sonlarında , birkaç eğlenceli anekdot anlatmak keyifli bir ortam oluşturabilir
- Öğrencilerinizin Proje Temelli Öğrenme örneklerini ve çıktılarını paylaşın.
- Toplantıları takdir ve tebriklerinizle sonlandırın.
http://edudemic.com/2013/03/make-professional-development-more-effective/ Bu yazıdan esinlenilmiş ve çevrilmiştir.
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...