Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Derslerde katılımı az olan öğrencileri derse katmak için öneriler 8 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

Derslerde katılımı az olan öğrencileri derse katmak için öneriler

 

 

Hepimizin sınıflarında dersle ilgisi olmayan, dikkatini derse yönlendirmeyen ya da katılım göstermeye yönelik bir efor sarfetmeyen öğrenciler vardır diyebiliriz.

Ve inanıyorum ki , her öğretmen bilgisi,tecrübesi ve ilgisi kadarıyla bu soruna farklı çözümler aramış ve aramaktadır.

Aşağıda yabancı bir website'de paylaşılmış olan bir kaynağı Türkçeleştirerek sunuyorum. Hepimize , dolayısıyla da öğrencilerimize faydalı olacağını ümit ediyorum.

 

  1. Bir kalem dolaştırın ve bu kalemi olan kişinin birşeyler söylemesini isteyin. Bu sırada , kalemin ilgisi az olan öğrenciye de ulaştırarak katılımını sağlayın.
  2. Bir rutin oluşturun. Bu şekilde öğrenci bitiş çizgisini görebilecek ve o ana kadar katılım konusunda çaba sarfedecektir.
  3. Öğrencilerin dikkatlerini verme konusunda yardım edebilmek için , kendilerini ifade edebilecekleri bir işaret oluşturmalarını isteyin.
  4. Öğrencilerin dağılan dikkatini yeniden toparlamak için bir sinyal/işaret oluşturun. Bu aynı zamanda öğrencilerin sizden sonra da kullanacabilecekleri birşey olmalı. Örneğin parmak kaldırmak, alkışlamak ....
  5. Hızlıca bir şarkı çalın, ışıkları açıp/kapatın, flaş çakın
  6. Öğrencilerin de aynı zamanda konuşabilecekleri şeyleri yaratmalarına izin verin
  7. Beklentilerinizi oluşturun ve öğrencilerinizden dikkatlerini vermelerini bekleyin
  8. Kurallarınıza uyun ve ödüllendirmeyi sürece dahil edin
  9. Dikkat gösteren öğrencileri onore edin.
  10. Öğrencilerinizi dikkat gösterme konusunda , bunun nasıl yapılabileceği konusunda bilgilendirin.( burasını önemsiyorum, genel bir öğretmen hatasıdır sanırım bu. Birşeyleri yapmalarını bekliyoruz ama genelde nasıl yapılacağı konusunda yeterince bilgilendirmiyoruz. Mesela hepimiz gözlemlemişizdir; kelime ezberleyin diyip nasıl kelime öğrenilebileceği konusunda yeterli bilgilendirme yapmayan , ders çalışın diyip ders çalışma becerileri konusunda etkin bilgilendirme yapmayan ya da not almayı öğütleyip not alma becerileri konusunda verimli açıklamalar yapmayan öğretmenleri)( burada öğretmenleri eleştirmek için birşeyler söylemek istemedim. Sıkıntıların ve zamansal problemlerim farkındayım ama uzun vadede bunların üzerine düşünülebilir diye düşünüyorum)
  11. Söylenenlere tekrar odaklanmalarını sağlayın ve öğrencilerin öğrendiklerini açıklamalarını isteyin.
  12. Öğrencilere sınıfları için roller belirleyin ve pasif öğrencileri , aktif olacak pozisyonları verin
  13. Öğrencilerinizin özgüvenlerini artırmalarına yardım edin ve risk almaları konusunda cesaretlendirin( bu konuda çok önemli bir konu var , tutarlılık. Birinin risk alma ve cesaretlenme yetisini artırmaya niyetleniyorsak, hata yapma konusunda özgür hissetmelerini sağlayınız ve bunu "tutarlılıkla" devam ettiriniz.
  14. Bir öğretim yöntemi olarak "tartışma" yöntemini kullanınız. öğrencilerinizin nerede olduklarını söylemeleriniz ve hayal güçlerini keşfetmelerini isteyin.
  15. Bazen de bu durumu görmemezlikten gelin ya da başka bir zamanda ilgilenmek üzere erteleyin ki sınıfın ilerleyişini sürdürün.
  16. Bir kutu hazırlayın ve bu kutuya bazı soru/sorunlar yazın ve öğrencilerin bu konularda çözümler geliştimelerini isteyin
  17. Sıralarına sessizce , onlara olan dikkatinizi göstermek için , renkli bir obje bırakabilirsiniz
  18. Öğrencilere iki taraflı bir kağıt/çubuk vb bişi verin. Bir tarafı yeşil bir tarafı kırmızı. Yeşil aktifliği, kırmızı pasifliği simgelesin. Derste kaybolan öğrenciler bunu kırmıza çevirsin. Kullanmaları konusundan teşvik edilmeli.
  19. SInıfa bir poster asın ve öğrencilerin (isimsiz olabilir) düşüncelerini buraya yazmaları istenebilir.
  20. ÖĞrencilerin dikkatlerini çeken şeyleri bulun. Basit görünebilir ama işe yarıyor.
  21. Dikkat vermelerini kolaylaştırın. Yaratıcı olun.
  22. İLgisi azalan öğrencilerinize fıkra anlattırın. ( Gerekirse siz hazırlayıp verin )
  23. Tartışma grupları oluşturun ve her grupta farklı bir konu hakkında tartışmalarını isteyin. Bu arada da bu öğrencilerimizi farklı grupları dolaşarak, tartışmalara katılmalarını sağlayın.
  24. Öğrencilerinize birer uzmanlarmış gibi davranın ve onlara hazırlanmaları için zaman tanıyın
  25. Bazen küçük molalar verin. Hepimiz yorulabilir veyahut acıkabiliriz değil mi?

Kaynak: http://anethicalisland.wordpress.com/2013/03/31/pay-attention-please-2/

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...