Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
ARAŞTIRMA 2 AİLELERİN KATILIMI 0 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

ARAŞTIRMA 2 AİLELERİN KATILIMI

  HERKES ÜSTTEKİ BİRKAÇ KİŞİNİN BAŞARILI OLABİLECEĞİ EĞİTİM SİSTEMİ GELİŞTİREBİLİR AMA ASIL BAŞARI GENELİ KUCAKLAYAN BAŞARIYI YAKALAYABİLECEK SİSTEMİ YAKALAMAKTIR

                                                             Andreas Schleicher, OECD

1-      Değişim olanaklıdır ..Ama biz okullardan çocuklarla ilgili neyi geliştirmek istedikleri ve ne amaçla bunu istedikleri konusunda daha net olmalıyız.

Başarılı ve daha az başarılı okullar arasındaki fark okullarının neyi başarmak istediklerini daha net bir şekilde dile getirmelerini  ve sistemin buna ne kadar istekli ve hazır olduğunu görmekte yatıyor. Bunun için;

a-      Ailenin ve toplumun buna dahil edilmesi

b-      Beklentilere ulaşmak için ademi merkeziyetçiliğin geliştirilmesi(Okul temelli)

c-      Müfredat dahilinde okulların yaptığı her şeyde gösterecekleri etiksel ve kültürel yaklaşım

 

2-      Eğitim performansına aileyi  okullaşmanın ilk yıllarında katmak ve bunu sürdürmek  yüksek öneme sahiptir. Eğitim öğretim düzeyi güçlü bir çevreden gelen öğrenciyle onlara oranla daha düşük düzeyden gelen öğrenciler arasında oldukça büyük bir fark bulunmaktadır. İkincilerin diğerlerinin gerisinde kalmasını önlemek için  bu durumu göz önünde bulunduran yaklaşımlar sergilemek önemlidir.

3-      Eğitim düzeyinin yüksek olması yaratıcı ve yenilikçi olmayı , fırsatları değerlendirme kapasitesinin artmasını ve bu nedenle de ekonomik gelişmeyi de beraberinde getirmektedir

Bu aynı zamanda , suç oranının düşmesine , daha az depresiv olmaya , daha çok mutlu olmaya ve yaşamdan zevk almaya da yol açmaktadır

En önemlisi de okulda ve yaşamda iyi düzeyde olanların aynı düzeyde çocuk yetiştirmelerini de beraberinde getirmektedir.

 

4-      ABD de ki KIPP okulları : Az gelişmiş bölgelerdeki uygulamaları ile başarıya ulaşma oranını yükseltmiştir. Yalnızca sınavlar değil aynı zamanda bilgi, tutum ve davranışları geliştirme ile ilgili yaklaşımlar başarılı olmuştur.

 

5-      İNGİLTERE de;

A SURE START PROGRAMMES - Sure Start Children’s Centres (Çocukları yaşama en iyi şekilde başlatma merkezleri. 1998 den bu yana devam ediyor)

 

 UK hükümeti bu kuruluşlara 10 yıl süresince maddi destek sağlama sözü vermiştir.(2003 ve 2005 te müdahaleler olsa da program devam ettirilmektedir)

 

HEDEFLERİ,

a-      Çocuklara yaşama en iyi şekilde  başlama fırsatı vermek

Kapsamı ; Erken eğitim ,sağlık ve aile desteği

b-      Çocuk bakımını da içeren aile eğitimleri için atölye çalışmaları

c-      Ailelerin çocukların eğitimine katkı sağlayacak düzeye getirilmesi( eğitim çevresini geliştirmek)

d-      Aile ziyaretleri gerçekleştirmek

e-      Çocuk sahibi olacak genç ailelere (Zor durumda olan) Doğum öncesinden 2 yaşına kadar ev ziyaretleri gerçekleştirmek (Bu ABD den alınmış bir modeldir. Orada bu süre 9 yaşına kadardır)

f-       Duygusal destek sağlamak , bilişsel becerileri geliştirmek ve okula hazır hale getirmek

g-      Çocuk öğrenimine baktığımızda ailenin ne yaptığı kim olduklarından daha çok öneme sahiptir.

h-      İlk yıllarda iyi eğitimli kişiler tarafından  gerçekleşecek bakım ve ilgi daha sonraki yıllara pozitif olarak yansıyacaktır.

Bunun için ayrıca ; Eğitimcinin sorumlu olduğu çocuk sayısının azlığı nitelik için önemlidir. Çünkü ;

  • Eğitimcinin her çocuğa ayıracağı ilgi süresi yükselecektir
  • Çocukların konuşma ve oynama süreleri yükselecektir
  • Çocuklar daha az stres yaşayacaklardır
  • Tehlikeyle daha az karşılaşacaklardır
  • Çocukların diğerlerini taklit edebilme oranları yükselecektir

Küçük gruplar oluşturmak ,

  • Çocuklara daha fazla zaman ayırmak
  • Çocuklar daha çok pozitif   gelişme gösterecekler
  • Akranlarıyla işbirliği yapmayı onlara ve yetişkinlere karşı sorumlu olma duygusunu geliştirecekler  
  • Zorlanmadan konuşma yeteneklerini geliştirebilecekler
  • Boşa harcanacak zaman azalacak ve hedefe yönelik aktivitelere katılım süresi artacak

 

a-      Bu kuruluşlarda işleyiş ;

  • Nitelikli öğretmenler tarafından sürdürülür
  • Yapılandırılmış öğrenme üzerine odaklanır
  • Etkili öğrenme stratejileri üzerine müfredata katkı sunar
  • Çocukların kendine güvenmeyle çelişkide olma arasındaki dengeyi bulmalarını sağlayacak yapılandırılmış disiplinlere sahip yaklaşımlar sunar
  • Aileler yada bakıcılarla evde öğrenme stratejileri üzerine ilişki kurar (KUBA da da uygulanmaktadır)
  • Okuma ve aritmetik  gelişimi üzerine sıklıkla odaklanılır

 

b-      Öğrenmeyi yükseltmede aile müdahalesi

Aileler için ev yönergeleri okul öncesi çocuklara yönelik olarak ailelerin müdahil olmasını ve 3 ila 5 yaş arası çocukların okula hazır hale gelmesini hedefleyen bir ABD programıdır. 

  • Öykü kitabı , matematik ve fen bilgisine materyalleriyle drama yöntemini kullanarak çocukla günde 20 dk ilgilenmek. Bu müfredat çerçevesinde haftalık aktivite paketleri ile gerçekleştirilmelidir.
  • Müfredat dil gelişimini , problem çözmeyi , akılcı düşünceyle fiziksel,duygusal ve sosyal becerileri geliştirecek şekilde düzenlenmiştir.

 

c-      Aile okur yazarlık insiyatifi ;

  • İngiltere ve Galler’de uygulanmış bir programdır.
  • Aileler ve 3 ila 6 yaş arası çocuklar katılırlar
  • 12 haftalıktır
  • Çocuklar ve aileler için erken okur yazarlık gelişimini hedeflemiştir
  • Okuma öncesi ve ilk okumayı özendiren programı da içermektedir

Sonuçları ;

  • Sözcük hazinesini geliştirmeye yaramıştır
  • Okuma ve yazmada kazanımlar edinilmiş ve etkisi sonraki 2 yılda da sürmüştür
  • Aileler çocuklarını okuma ve yazmada destekleyici olmayı başarmışlardır.

 

d-      Öğretmen anahtardır

  • Etkili öğretmene sahip öğrenciler diğerlerine göre 1.5 yıl önde olmayı başarmaktadırlar.
  • Öğretmen geliştiren (teacher training) kuruluşlara başvuran öğretmen oranları ;

Her kuruluş için

Kuzey İrlanda 12.5

Finlandiya      10

Singapur         6

İngiltere         2.3

 

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...