1.SINIF HALLERİ
http://ekampus.orav.org.tr/file/47975/1.SINIF HALLERİ.docxhttp://ekamp
8 Eylül, benim için anlamlı bir gün. Öğrencilerimle karşılaşacağım ilk gün. Sınıfımıza hoş geldiniz yazısını yazdım. Erkendenkalktım, heyecan zirvede. İlk kez birinci sınıf okutmayacağım, neden bu heyecan? Elime mikrofonu alıp verilen listeden adlarını okudum, öğrencilerim ve ardından velilerim sınıfa girdi.
Hazırladığım iki sıra U şeklindeki sıraların iç kısmına öğrencilerim, arka sıralara ise velilerim oturdular. Kendimi tanıttıktan sonra sıra öğrencilerime geldi. Elinden tuttuğum öğrenciyle sunum masasına giderken velisi de geldi. Önce öğrencim adını söyledi, ardından velisi kendini tanıttı. İsim kartlarını takarken öğrencilerim alkışlandı. Birbirinden güzel öğrencilerimi görünce mutlu oldum. Her biri diğerinden tatlı, farklıöğrenciler. Dinlenme faslında Cuma gün ki listemde isimleri olmayıp, eklenenlerin adlarını yaka kartlarına yazdım. Sınıfta yakalarına alkışla taktım.
İkinci ders şarkı söylemek isteyen öğrencim şarkısını söyledi.(Ali Baba’nın Bir Çiftliği Var.)Ben de söylemek istiyorum diyenler desöylediler. Ankara’nın Bağları türküsünde öğrencilerim coştu. Sınıfımız sıcak olduğu için bahçeye çıktık. Telefondan şarkı açtık ve tüm sınıf oynadık.
Parmak kaldıran Efe’ye söz verdim:
-Öğretmenim derslere ne zaman geçeceğiz?
-Hangi ders yapalım Efe?
-İngilizce olsun.
Diğer çocuklara söz verdiğimde ise Türkçe, matematik, oyun, yazı, Arapça derslerini istediler.(Anladım ki 1-E öğrencileri tembellik yapmama izin vermeyecekler.)Bursa’dan, Kırklareli’nden torunlarının ilk gün heyecanını paylaşmaya gelenler beni duygulandırdı. Torun aşkı başladı bende. Bir öğrencim fıkra anlatmak istedi ve anlattı. Bazı sesleri çıkaramamasına rağmen kendine güveni tamdı. Velilerime ilk ödevlerini verdim. Çocuklarını tanıtan bir mektup yazmalarını istedim. Birlikte okul bahçesine çıktık. Fotoğraf çektirdik. Telefondan müzik açtık ve oynadık, eğlendik. Veda vakti geldiğinde ise; öğrencilerimin elini tek tek sıkarak:
-Tanıştığıma çok memnun oldum, yarın görüşmek üzere…
-Ben de memnun oldum diyen öğrencilerim olduğu gibi gözlerime bakanlar, susanlar çoğunluktaydılar.
Annesinin elini bırakıp:
-Ben yarın geleceğim, siz de gelin, okul çok zevkliymiş, diyen öğrencilerim vardı.
2.GÜN
Öğrencilerimi sınıfta bekler gördüm. Bahçede olanları da içeri aldıktan ve sınıftaki velilerimi yolcu ettikten sonra yoklamaya başladık. Listemden adını okuduğum öğrencim yanıma geldi, tokalaştık. Adını soyadını söyledi, ardından tüm sınıfça söyledik, alkışlayarak yerine geçti. Yoklama bittikten sonra sınıfımızda bulunan öğrencileri birlikte saydık. Tam 29 öğrenciydik.29 sayısını yazmayı 4 öğrencim biliyormuş. Tahtaya kaldırdım ve yazdılar.9 rakamları görülmeye değer. Dersin sonunda bir sonraki dersimizde kâğıttan topun nasıl yapılacağını gösterdim. Teneffüse çıktık birlikte. İçerigirdiğimizde sınıfımıza kilimserdik, getirdiğimiz gazete kâğıtlarını ve kâğıt bantları bir de minik leğenlerimizi alarak istediğimiz yerlereoturduk. Üç öğrencim sırada yer yok bahanesiyle sıralarında kaldı. Müdahaleetmedim, gözlemlemeye aldım.(Yer gösterdiğim halde oturmadılar.)Kâğıtlarıkopardık, sıktık ve bantladık. Çeşitli boylarda toplar oluşturdular. Öğretmenim, öğretmenim.50 dakikayı geçtiğimiz halde en ufak bir yorgunluk belirtisi yoktu öğrencilerimde… Oysaben, ter içinde kalmıştım.
-Etkinliğimizi bırakalım mı?
-Hayır devam edelim.
On dakika kadar daha devam ettikten sonra teneffüs zamanı diyerek bıraktık. Toplarımızı leğenlerimizle birlikte sunum masalarına koyduk, kâğıt parçalarını çöp kutularına attıktan sonra birlikte teneffüse çıktık.
Sınıfa benden önce girip top yapmaya başlayan öğrencilerimi görünce sevilerek yapılan işin öğrencileri yormayacağını bir kez daha anladım. Kilimleri kaldırdım ve masasız sıralara tekrar oturduk. Hafta sonu pasta yaptırsam anneme bize gelir misin diyen öğrencime cevabım evet oldu. Karşılıklı mutlu olduk. Kiloma dikkat ettiğimi söylediğimde ise; bizde salatalık, domates de var öğretmenim cevabı çok güzeldi.
Toplarımızdan birer tane seçtik ve bahçeye çıktık. Halka olduk. Kalem tuttukları ellerine toplarını alıp kaldırmalarını istedim.5 öğrencimin solak olduğunu sanıyorum. Kendi topumu aldım ve Zeynep diye seslenerek topumu fırlattım. Zeynep topu yakaladı ve yanıma geldi. Arkadaşlarından istediğine atabilirsin dediğimde kimsenin adını bilmediğini söyledi. İsimleri biran önce öğrenmeliyiz. Oyunumuz isim öğrenmek için çok uygun. Kime atmak istersin sorusundan sonra ismi ben söylüyorum, öğrencimsöylüyor, sınıfça alkışlayarak söylüyoruz. Tüm sınıfın ismini söyledik.
Bir deyince ayağa kalkıyoruz,2’de oturuyoruz,0 ‘da sıçrıyoruz.0-0.1.1-2.0.1,1zevkle oynadık oyunumuzu bahçemizde. Velilerimizde bizi izlediler.
Diğer sınıflar evlerine doğru gidiyorlardı. Sınıfımı içeri aldım. Yarın ki ödevlerini verdim. Evde top yapabilirsiniz. Gelirken de yine gazete getirin. İyigünler… Top yapamayan öğrenci velilerimi bilgilendirdim. Sınıfımın en iri çocuklarının top yapamamaları ilginçti.
Yarın okul çıkışı ilk veli toplantımı yapacağımı bildirdim. Öğrencilerimle vedalaşarak 2.günümüz de sona erdi.
-Ankara’nın Bağlarında oynatmadınız öğretmenim.
-Bugün top yapmaktan Ankara’nın bağlarında oynayamadık, üzgünüm. Başka bir gün oynamak üzere…
Bilgisayarıma yükleyip çalmayı planladığım müzikler aklıma bile gelmedi. Boşuna bilgisayarımı taşıdım. Bugün biz dersteyken üç velim kitaplarımızı poşetledi sınıfımıza yerleştirdik giderken. Öğrenci dosyalarını eve aldım ve inceledim. Bir öğrencimin anne ve babası ayrıymış. Bir öğrencimin de babası yürüme engelliymiş. Nereli olduklarını öğrendim. Öğrencilerin geçirdikleri bazı ameliyatları, maddi durumların,mesleklerini,öğrenim durumlarını…dosyalarından öğrendim. Yarın ki veli toplantısı için izin dilekçesi hazırladım. Velilerle neler görüşeceğimi ayrıca bir yerde planladım. Bugün de çok güzel geçti, darısı 3.ve diğer günlere…
us.orav.org.tr/file/47975/1.SINIF HALLERİ.docx
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...