GEOMETRİK CİSİMLERİ ÖĞRENİYORUZ
DERS:MATEMATİK
SINIF:1
KONU:GEOMETRİK CİSİMLER
KAZANIM:Geometrik cisimlerden küp,prizma,silindir,koni ve küreye benzeyen nesneleri belirtir.
Küp,prizma,koni ve küre modellerini kullanarak farklı yapılar oluşturur.
Evden getirilen ilaç ve krem kutularının,kumbara ve legoların taban ve yüzeylerinin incelenmesi.Lego ,çubuk,kürdan,çöp şiş ,makarna ve iplerle geometrik şekillerin oluşturulması.Sınıfımızdaki kare ve dikdörtgenlerin bulunması.Dolabımız dikdörtgenler prizması mıdır?Taban döşemelerinin tebeşirle çizilmesi.Silindire örnek evden getirilen kumbara ve tavana gömülü floranslardı.Üçgeni ve prizmaları sınıfta bulamayınca ertesi gün kendi üçgenimizive prizmalarımızı kendimiz yapmaya karar verdik.Prizmaların nasıl oluştuğunu bir örnekle gösterdikten sonra bana sadece izlemek; Çok güzel olmuş,bravo demek kaldı.1.sınıf planlarında köşe,kenar sayısına girmeyin dense de öğrencilerim yaptıkları geometrik şekillerdeki kenarları,köşeleri buldular.Bazı oyun hamurlarının sert olması nedeniyle yuvarlamakta ve ayakta kalmakta zorlandı geometrik cisimlerimiz.
Bireysel ve Toplu Etkinlikler Dersinde getirilen zeka küpleriyle oynadık.Ne işe yarayacak?Ne yapacağız zeka küpleriyle ?Sorularına cevap yine kendilerinden geldi:Aklımızı büyüteceğiz,akıllı olacağız...Aklımızı geliştirmeye engel yine zeka küpleri oldu.Bir liraya alınan zeka küpleri ellerimizde kaldı...Çok paraları olunca kalitelisinden alıp doyasıya oynayıp,akıllarını büyütmeye devam edecekler...
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...
Çok güzel bir çalışma zümrem. Oyun hamurları ile birleştirilen çubuklar,oluşturulan geometrik cisimler 3 boyutlu düşünebilmenin temelini atacak bence. İlerde çok işlerine yarayacak. Emeğinize sağlık.
Arslan Gürbüz
4.1.2015
Teşekkürler zümrem.Dersten sonra oyun hamurları,makarna ve çubuklarla oluşturdukları mantarlar,mikrofonlar sanatçılara taş çıkartacak cinstendi.
Esin Özbay
4.1.2015
Esin hocam çok güzel olmuş. genelge doğrultusunda çocukların yüzlerinin görünmemesi de dikkatimi çekmedi değil. Bazen kişisel kaygılarımızdan dolayı sadece bir duyu organına hitap etmek zorunda kalıyoruz bu da çocuğun sadece kulağıyla ya da gözüyle sınıfta bulunmasını doğuruyor. bu tarz çalışmalar çocukların tüm duyu organlarını kullanmalarını ve eserleriyle ben de burdayım demelerine olanak sağlıyor. Çocuklara sınıfta var olmanın mutluluğunu yaşattığınız için teşekkürler.
MUHAMMED YILDIRIM
5.1.2015
Sınıfınız gittikçe eğlenceli bir yer olmaya başlıyor. Öğrencileriniz sınıftan çıkmak istemiyorlardır diye düşünüyorum. Ürünlerin görülmesi sanırım daha güzel. Nede olsa yılların deneyimi. Emeğinize sağlık...
Yusuf Ziya Güldere
5.1.2015
Güzel bir çalışma olmuş öğretmenim. Üç boyutlu düşünebilmenin, düşündüklerini üç boyutlu ifade edebilmenin temellerini atmışsınız. Moleküler biyoloji dersi vermişsiniz gibi bir hisse kapıldım.
Seyit Taşkıran
6.1.2015
Öğrencilerinizin köşe ve kenar sayılarına giriyor olması sizce de normal değil mi... Sene başından beri merak etmenin ve keşfetmenin keyfiyle öğreniyorlar... Bir başka etken de her iki kavramın da aslında günlük yaşamlarında yer alan kavramlar olması. Bildiklerini de unutturamayız ki... Belki de programların bu çerçevede tekrar gözden geçirilmesi gerekiyor olabilir, ne dersiniz?
Burcu Esin İLİŞ
7.1.2015