5.Sınıf Fen - MIKNATIS
Hani şu meşhur "mıknatıs" örneği var ya....İşte, nihayet geçen hafta işledim bu konuyu..
1-MERAK UYANDIRMA:
Sınıfa mıknatıs ile geldim..Ne olduğunu sorarak sınıftaki cisimlere değdirmeye başladım..
2-İLGİYE ODAKLANMA:
Tahtaya tablo çizerek, mıknatısın neleri çekip çekmediği sorularak gözlemlerini tabloya yazdım..Çıkarımda bulunmalarını isteyerek hangi madenleri çektiği üzerinde durdum..
3-ÖĞRENME DENEYİMİ:
(1.GÜN)...Mıknatısın çekme ve itme gücü olduğu belirtilerek kutuplardan bahsettim.Bu arada kutup denilince kendilerinde ne çağrıştırdığını sordum.Dünya daki kutupları söylediler.:)Çekme ve itme hareketinin kutuplardan oluştuğunu belirterek detaylı bilgi verdim.Dört öğrenciyi tahtaya çıkardım.Kağıtlara yazdığım "N VE S" harflerini önlüklerine iğneledim..Zıt kutupların çekme ve aynı kutupların itme hareketini yapmalarını istedim..
(2.GÜN)..Sınıfta bir kaç öğrenciye uygulattığım bu etkinliği dışarda tüm öğrencilere uygulattım...Hepsinin önlüklerine rastgele N VE S harflerini iğneledim.Bahçede dolaşmalarını ve "şimdi" dediğimde en yakınındaki arkadaşıyla eşleşmelerini istedim.Harflere göre kimisi itme, kimisi de çekme hareketini yaptı.
4-DENEYİMİN PAYLAŞILMASI: Neden bu hareketleri yaptıkları sorularak bağırarak cevap vermelerini istedim..