5.Sınıf Sosyal Bilgiler -IRMAKLAR
Akış ve ritmin sürekliliği konusunda anlatılan dört öğrenme basamağını derslerde hakkıyla uygulamak gerçekten hem öğrenciyi, hem de öğretmeni motive ettiği gibi, derslerin eğlenceli geçmesine de sebep olmaktadır...
Bizzat kendi deneyimimi sizlerle paylaşmak isterim;
Coğrafya dersinden hiç hoşlanmam.Öyle ki, "Bölgemizi Tanıyalım" ünitesine geçmeden önce oflayıp pufladığımı inkar edemem.Ancak elim mahkum bu üniteyi hakkıyla da vermem gerekirdi.Dağları, nehirleri, platoları, barajları ezberlemek bana hiçbir yarar sağlamadığı gibi öğrencilerime de faydası olmayacağı malumdu...
Ancak iyi bildiğim bu dört öğrenme basamağı sayesinde, bilgilerimitekrar tazelememe yardımcı olduğu gibi, öğrencilerimin de ezbersiz bu üniteyi başarılı geçtiğini belirtmeliyim...
Şöyle ki;
Konu:Irmaklar
1-MERAK UYANDIRMA:
Sınıfa mavi renkli yün iplerle geldim.Daha önce evde belirli uzunluklarda kestiğim bu yün ipleri öğrencilere dağıttım.Bu yün iplerin dersimizle ilgili ne anlama gelebileceğini sordum...(Doğru cevaplar gelmedi)
2-İLGİYE ODAKLANMA:
Her öğrenciye sadece nehirleri gösteren Türkiye haritasının fotokopi kağıtlarını dağıttım ve ellerindeki yün iplerle ellerindeki Türkiye haritası fotokopisi ile bir bağlantı kurmalarını istedim...Ve sonunda yün iplerin nehirleri simgelediğini söylediler..
3-ÖĞRENME DENEYİMİ
a-1.GÜN:Hangi bölgede hangi nehirlerin olduğu ve hangi denizlere döküldüğü sınıfta incelendi..Atlaslara baktırılarak bulmaları istendi.
b-2.GÜN:Grup çalışması yaptırdım.30 dak.süre vererek her grubun nehirlerle ilgili istedikleri şekilde bir bulmaca hazırlamalarını istedim.
4-DENEYİMİN PAYLAŞILMASI
İkinci günün sonunda, son 10 dakika içinde (sınıfımda 4 grup oluşturdum) hazırlanan bulmacaları panoya asarak, grup sözcülerin yaptıkları çalışma ile ilgili 2-3 cümleyle bilgi vermelerini istedim.
Haa!!!Bu arada onlar bulmaca hazırlarken ben bir ara sınıftan dışarıya çıktım..Geldiğimde "Aaaa!!! Öğretmenim siz ne zaman dışarıya çıktınız ki??" diye sordular..