5.Sınıf Sosyal Bilgiler- İklimler
Nasıl öğretebilirim ki iklimleri? Ezberlemeden nasıl akıllarında kalabilir ki?
İmdadıma öğrenme basamakları yetişti bile..
1-MERAK UYANDIRMA
Hiç konuşmadan, çok üşüyormuş gibi yaparak öğrencilerin montlarını aldım ve üzerime koydum...(Şaşkın bakışları görmeliydiniz) Sonra da terlemiş gibi yaparak montları üzerimden aldım.Şemsiye açarak sınıfta 1dak. kadar durdum.
2-İLGİYE ODAKLANMA
Yapmış olduğum bu dramatizasyon ile ilgili öğrencilerin fikir yürütmelerini istedim.Cevaplar çoğunlukla doğruydu."Hava çok soğuk üşüdünüz.Çok sıcak terlediniz.Yağmur yağıyor.) Verdikleri cevaplardan sonra hava durumlarını "iklimler" başlığı altında işleyeceğimizi söyleyerek;üst zihinsel becerileri çalıştıracak sorular sordum..
a-Sizce Karadeniz Bölgesi'nin ormanlarla kaplı olmasının sebebi ne olabilir?
b-Erciyes ,Palandöken ve Sarıkamış'ta kış truzminin yaygın olmasının sebebi nedir?
c-Turistler kıyılara neden gelirler?
d-Siz olsaydınız, iklimlerden dolayı hangi bölgede yaşamak isterdiniz? Neden?
3-ÖĞRENME DENEYİMİ
İklimlerin özelliklerini anlatarak,her öğrenciye bölgelere ayrılmış dilsiz Türkiye haritası fotokopisini dağıttım.Daha önce sorduğum soruları ve gelen cevapları hatırlatarak, her bölgeyi adım adım iklimlere göre boyamalarını istedim. (KARASAL İ.= siyah ; AKDENİZ İ.= sarı ; KARADENİZ İ.=yeşil)
4-DENEYİMİN PAYLAŞILMASI
Öğrenciler, boyadıkları dilsiz haritayı sıra arkadaşıyla değiştirerek karşılaştırmaları istendi.