Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
5.Sınıf Sosyal Bilgiler- İklimler

5.Sınıf Sosyal Bilgiler- İklimler

Nasıl öğretebilirim ki iklimleri? Ezberlemeden nasıl akıllarında kalabilir ki?

İmdadıma öğrenme basamakları yetişti bile..Kahkaha

1-MERAK UYANDIRMA

Hiç konuşmadan, çok üşüyormuş gibi yaparak öğrencilerin montlarını aldım ve üzerime koydum...(Şaşkın bakışları görmeliydiniz) Sonra da terlemiş gibi yaparak montları üzerimden aldım.Şemsiye açarak sınıfta 1dak. kadar durdum.

2-İLGİYE ODAKLANMA

Yapmış olduğum bu dramatizasyon ile ilgili öğrencilerin fikir yürütmelerini istedim.Cevaplar çoğunlukla doğruydu."Hava çok soğuk üşüdünüz.Çok sıcak terlediniz.Yağmur yağıyor.) Verdikleri cevaplardan sonra hava durumlarını "iklimler" başlığı altında işleyeceğimizi  söyleyerek;üst zihinsel becerileri çalıştıracak sorular sordum..

a-Sizce Karadeniz Bölgesi'nin ormanlarla kaplı olmasının sebebi ne olabilir?

b-Erciyes ,Palandöken ve Sarıkamış'ta kış truzminin yaygın olmasının sebebi nedir?

c-Turistler kıyılara neden gelirler?

d-Siz olsaydınız, iklimlerden dolayı  hangi bölgede yaşamak isterdiniz? Neden?

3-ÖĞRENME DENEYİMİ

İklimlerin özelliklerini anlatarak,her öğrenciye bölgelere ayrılmış dilsiz Türkiye haritası fotokopisini dağıttım.Daha önce sorduğum soruları ve gelen cevapları hatırlatarak, her bölgeyi adım adım iklimlere göre boyamalarını istedim. (KARASAL İ.= siyah ; AKDENİZ İ.= sarı ; KARADENİZ İ.=yeşil)

4-DENEYİMİN PAYLAŞILMASI

Öğrenciler, boyadıkları dilsiz haritayı sıra arkadaşıyla değiştirerek karşılaştırmaları istendi.

 

 

 

5.Sınıf Sosyal Bilgiler -IRMAKLAR

5.Sınıf Sosyal Bilgiler -IRMAKLAR

Akış ve ritmin sürekliliği konusunda anlatılan dört öğrenme basamağını derslerde hakkıyla uygulamak gerçekten hem öğrenciyi, hem de öğretmeni motive ettiği gibi, derslerin eğlenceli geçmesine de sebep olmaktadır...

Bizzat kendi deneyimimi sizlerle paylaşmak isterim;

Coğrafya dersinden hiç hoşlanmam.Öyle ki, "Bölgemizi Tanıyalım" ünitesine geçmeden önce oflayıp pufladığımı inkar edemem.Ancak elim mahkum bu üniteyi hakkıyla da vermem gerekirdi.Dağları, nehirleri, platoları, barajları ezberlemek bana hiçbir yarar sağlamadığı gibi öğrencilerime de faydası olmayacağı malumdu...

Ancak iyi bildiğim bu dört öğrenme basamağı sayesinde, bilgilerimitekrar tazelememe yardımcı olduğu gibi, öğrencilerimin de ezbersiz bu üniteyi başarılı geçtiğini belirtmeliyim...

Şöyle ki;

Konu:Irmaklar

1-MERAK UYANDIRMA:

Sınıfa mavi renkli yün iplerle geldim.Daha önce evde  belirli uzunluklarda kestiğim bu yün ipleri öğrencilere dağıttım.Bu yün iplerin dersimizle ilgili ne anlama gelebileceğini sordum...(Doğru cevaplar gelmedi)

2-İLGİYE ODAKLANMA:

Her öğrenciye sadece nehirleri gösteren Türkiye haritasının fotokopi kağıtlarını dağıttım ve ellerindeki yün iplerle ellerindeki Türkiye haritası fotokopisi ile bir bağlantı kurmalarını istedim...Ve sonunda yün iplerin nehirleri simgelediğini söylediler..

3-ÖĞRENME DENEYİMİ

a-1.GÜN:Hangi bölgede hangi nehirlerin olduğu ve hangi denizlere döküldüğü sınıfta incelendi..Atlaslara baktırılarak bulmaları istendi.

b-2.GÜN:Grup çalışması yaptırdım.30 dak.süre vererek her grubun nehirlerle ilgili istedikleri şekilde bir bulmaca hazırlamalarını istedim.

4-DENEYİMİN PAYLAŞILMASI

İkinci günün sonunda, son 10 dakika içinde (sınıfımda 4 grup oluşturdum) hazırlanan bulmacaları panoya asarak, grup sözcülerin yaptıkları çalışma ile ilgili 2-3 cümleyle bilgi vermelerini istedim.

 

Haa!!!Bu arada onlar bulmaca hazırlarken ben bir ara sınıftan dışarıya çıktım..Geldiğimde "Aaaa!!! Öğretmenim siz ne zaman dışarıya çıktınız ki??" diye sordular..