Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
HAYALİNDEKİ OYUNCAĞI TASARLA, ÇİZ VE YAP 1 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

HAYALİNDEKİ OYUNCAĞI TASARLA, ÇİZ VE YAP

HAYALİNDEKİ   OYUNCAĞI
  TASARLA, ÇİZ VE YAP

Mehtap Naç, Leman Bozok

Mustafa Yeşil İlköğretim   Okulu/Esenyurt,İstanbul

 

 

UYGULAMANIN   GELİŞTİRİLME NEDENLERİ

  •   Çocukların hayal güçlerini harekete geçirerek   yaratıcılıklarını ortaya çıkarmak ve bireysel yeteneklerini geliştirmek.
  •   İçlerinde var olan üretme potansiyelini, yaşının   gelişim özelliklerini , ilgi alanları çerçevesinde ortaya çıkartmak.
  •   Amaç ve hedeflerine; düşünerek, hayal ederek,   gerekli materyalleri kullanarak ve uygun ortam oluşturarak ulaşabileceklerini   göstermek.

 

 

UYGULAMANIN GELİŞTİRİLME   AŞAMALARI

  •   Öğrencilerimize büyük boy resim   kâğıtları dağıtarak hayallerindeki oyuncağı çizmelerini istedik.

                                                                     

  •   Çocuklar çizimlerini tamamladıktan sonra boya kalemleri ile oyuncak   resimlerini diledikleri renklerle boyadılar.

 

    

 

  •   Projemizin bir sonraki   aşamasında velilerimizi okula davet ederek çalışmamız hakkında onlara bilgi   verdik. Bu noktadan sonra veliler ile işbirliği içerisinde çalıştık.   Velilerimiz çocukların çizdikleri resimlere boyut, şekil ve renk açısından   sadık kalmaya çalışarak kumaşlardan resimlerin kalıplarını çıkarttılar.

 

    

  •   Veliler oyuncakların dikiş işlerini de tamamladıktan sonra   çocuklarıyla beraber oyuncakların içlerini elyafla doldurdular. Son aşamada   çeşitli materyaller ile anne ve çocuklar oyuncakların süslemelerini yaptılar.

    

    

  •   Hayallerindeki oyuncağın elle tutulur bir hale geldiği bu son aşamada   çocuklar çok şaşkın ve mutluydular.

    

 

    

 

    

 

    

 

    

 

    

 

    

 

    

    

 

    

UYGULAMANIN YARATICI YÖNÜ VE MODEL OLMA YANI

  •   Çocukların hayal dünyası ile öğretmenin bilgi ve   becerileri birleştirilerek birçok eğitici çalışmanın ortaya   çıkarılabileceğini göstermesidir.
  •   Velilerin eğitim-öğretim işleyişine katılma   konusundaki isteklerini arttırma, kendilerini değerli hissetmeleri ve sosyal   hayata katılmaları konularında katkıda bulunan bir çalışmadır.

PROJEMİZİN ÇOCUKLARIN GELİŞİM ALANLARINI   DESTEKLEYİCİ ETKİLERİ

  •   Psikomotor gelişim alanında küçük kas gelişimlerini   destekleyici çizim, boyama ve süsleme çalışmaları yapıldı.
  •   Sosyal-duygusal gelişim alanında aldığı sorumluluğu yerine getirme,   kendine güven duyma, kendini ifade etmede özgün yollar kullanma gibi   kazanımları destekleyici çalışmalar yapıldı.
  •   Bilişsel gelişim alanında dikkatini toplama, bir olaydan   sonra ne olabileceğini tahmin etme, bir olayı oluş sırasına göre sıralama   gibi kazanımları destekleyici çalışmalar yapıldı.
  •   Dil gelişimi alanında duygu, düşünce ve hayallerini yaratıcı   yollarla açıklama; görsel materyalleri kullanarak olay, öykü gibi   kompozisyonları oluşturmada destekleyici çalışmalar yapıldı.

 

UYGULAMANIN SONUÇLARI

  •   Öğrencilerimiz bu çalışma ile başarıya ulaşmanın ilk   koşulunun hayal etmek olduğunu ve çalışarak hayallerine ulaşabileceklerini   gördüler.

 

       

 

 

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...