HAYALİNDEKİ OYUNCAĞI TASARLA, ÇİZ VE YAP
Mehtap Naç, Leman Bozok
Mustafa Yeşil İlköğretim Okulu/Esenyurt,İstanbul
|
|
UYGULAMANIN GELİŞTİRİLME NEDENLERİ
- Çocukların hayal güçlerini harekete geçirerek yaratıcılıklarını ortaya çıkarmak ve bireysel yeteneklerini geliştirmek.
- İçlerinde var olan üretme potansiyelini, yaşının gelişim özelliklerini , ilgi alanları çerçevesinde ortaya çıkartmak.
- Amaç ve hedeflerine; düşünerek, hayal ederek, gerekli materyalleri kullanarak ve uygun ortam oluşturarak ulaşabileceklerini göstermek.
|
|
UYGULAMANIN GELİŞTİRİLME AŞAMALARI
- Öğrencilerimize büyük boy resim kâğıtları dağıtarak hayallerindeki oyuncağı çizmelerini istedik.
- Çocuklar çizimlerini tamamladıktan sonra boya kalemleri ile oyuncak resimlerini diledikleri renklerle boyadılar.
- Projemizin bir sonraki aşamasında velilerimizi okula davet ederek çalışmamız hakkında onlara bilgi verdik. Bu noktadan sonra veliler ile işbirliği içerisinde çalıştık. Velilerimiz çocukların çizdikleri resimlere boyut, şekil ve renk açısından sadık kalmaya çalışarak kumaşlardan resimlerin kalıplarını çıkarttılar.
- Veliler oyuncakların dikiş işlerini de tamamladıktan sonra çocuklarıyla beraber oyuncakların içlerini elyafla doldurdular. Son aşamada çeşitli materyaller ile anne ve çocuklar oyuncakların süslemelerini yaptılar.
- Hayallerindeki oyuncağın elle tutulur bir hale geldiği bu son aşamada çocuklar çok şaşkın ve mutluydular.
|
UYGULAMANIN YARATICI YÖNÜ VE MODEL OLMA YANI
- Çocukların hayal dünyası ile öğretmenin bilgi ve becerileri birleştirilerek birçok eğitici çalışmanın ortaya çıkarılabileceğini göstermesidir.
- Velilerin eğitim-öğretim işleyişine katılma konusundaki isteklerini arttırma, kendilerini değerli hissetmeleri ve sosyal hayata katılmaları konularında katkıda bulunan bir çalışmadır.
PROJEMİZİN ÇOCUKLARIN GELİŞİM ALANLARINI DESTEKLEYİCİ ETKİLERİ
- Psikomotor gelişim alanında küçük kas gelişimlerini destekleyici çizim, boyama ve süsleme çalışmaları yapıldı.
- Sosyal-duygusal gelişim alanında aldığı sorumluluğu yerine getirme, kendine güven duyma, kendini ifade etmede özgün yollar kullanma gibi kazanımları destekleyici çalışmalar yapıldı.
- Bilişsel gelişim alanında dikkatini toplama, bir olaydan sonra ne olabileceğini tahmin etme, bir olayı oluş sırasına göre sıralama gibi kazanımları destekleyici çalışmalar yapıldı.
- Dil gelişimi alanında duygu, düşünce ve hayallerini yaratıcı yollarla açıklama; görsel materyalleri kullanarak olay, öykü gibi kompozisyonları oluşturmada destekleyici çalışmalar yapıldı.
UYGULAMANIN SONUÇLARI
- Öğrencilerimiz bu çalışma ile başarıya ulaşmanın ilk koşulunun hayal etmek olduğunu ve çalışarak hayallerine ulaşabileceklerini gördüler.
|
|
|
|
|
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...