Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Meslektaş KOçluğu 1 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

Meslektaş KOçluğu

İSTANBUL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Eğitimde İyi Örneklerin Paylaşımı-İstanbul 2014

Başvuru Formu

 

1- Başvuru sahibi bilgileri(Uygulamayı geliştiren kişi/kişiler ya da kurum adı)

Adı Soyadı, İlçesi, Kurumu, Kurum Kategorisi, TC No, Telefon, E-Posta

Uygulamayı gerçekleştiren tek kişi ise kişinin bilgilerini, bir kurum ya da birden fazla kişi ise ekibi ya da kurumu(en fazla üç isim yazılabilir) temsil edecek kişinin bilgilerini yazınız. Kişi isimlerini girerken paylaşım kitapçığında yer almasını istediğiniz sırada yazınız. Ödüllendirme bu bölüme yazılan kişilerle sınırlıdır.

2-Uygulamanınadı: (Paylaşım kitapçığında yer almasını istediğiniz şekilde yazınız)

MUSTAFA YEŞİL ORTAOKULU

3-Uygulamanın kategorisi:

Bir Eğitim Ortamı Olarak Sosyal Medya;

Okuma Kültürüne Katkı Sağlayan Projeler

Özel Eğitim

Halkla İlişkiler ve İletişim

xYöneltme, Yönlendirme ve Rehberlik

Sosyal Sorumluluk Projelerinin Eğitime Katkısı

Dijital Çağda Eğitim Teknolojisi/İnovasyon

Kurum Kültürüne Katkı Sağlayan Proje/Faaliyetler

Kamu/Özel/STK İşbirliği Örnekleri

Değerler Eğitimi

 

4-Uygulamayı geliştirme gerekçe(leri)niz nelerdir? (Kaynak göstererek kısaca açıklayınız) (En çok 350 sözcük).

“Akıllı Olan Aklını Kullanır, Daha da Akıllı Olan Başkasının Aklını Kullanır” Öğrenme yaşam boyu devam eden bir süreçtir. Özellikle öğretmenlik gibi öğrenme ile iç içe olan bir meslekte öğrenmenin devamlılığı yaşamsaldır. Kurum içi ve meslektaşların birbirinden öğrenmesini sağlamak için en önemli araçlardan birisi de Meslektaş Koçluğudur. Öğretmenler her gün kendi öğrenme ortamlarından birçok deneyimden birçok kazanım elde ediyorlar.Bu öğrenmenin diğer meslektaşı tarafından bilinmesi eğitim ortamlarına başka gözlerle de   bakılabilme becerisinin sağlanabilmesi için öğretmenin öğretmenden öğrenmesinin yollarını oluşturmak ve geliştirmek önemlidir. Bu uygulamada elde edilmek istenilen kazanımlar ise şöyle sıralanabilir:

  1. Eğitimde İyi Örnekler Yönergesinin Amaç kısmında belirtildiği gibi; kurum içinde ve dışında hayat boyu öğrenmeyi sağlamak, yürütülen faaliyetler sonucunda ortaya çıkan iyi örnekleri paylaşmak, bu örneklerden haberdar olmak ve özgün çalışmaları belirleyerek ön plana çıkarıp birlikte öğrenmeyi sağlamaktır.
  2. Kendi deneyimlerindeki meslektaş öğrenmesinin önemini hatırlar
  3. Meslektaş koçluğu sürecinde, kendini ve başkalarını tanımanın önemini fark eder.
  4. Geribildirim almanın ve vermenin önemini fark eder
  5. Meslektaş koçluğunun kurum kültürüne etkisin fark eder.
  6. Kontrat ve kabul iletisi kavramlarını tanır
  7. Meslektaş koçluğunun kurumda uygulanması için yapabileceklerini far ederek model geliştirir.
  8. Etkili dinleme becerilerini deneyimleyerek fark eder

 

 

 

5-Uygulamayı nasıl gerçekleştirdiğinize/uygulama adımlarına ilişkin bilgi veriniz. (En çok 350 sözcük).

  1. Milli Eğitim Bakanlığı ve Öğretmen Akademisi Vakfının ortak çalışması olarak yürütülen “Öğretmenin Sınırı Yok” projesi okulumuz öğretmenlerine vakıf eğiticileri tarafından uygulanmıştır.
  2. Yine aynı vakfın “Eğitim Yönetimi Geliştirme Programı” ‘na okul müdürümüz Gökhan ŞİMŞEK katılmış ve bu eğitimde Meslektaş Koçluğu uygulaması eğitimi almıştır.
  3. Alınan bu eğitim öğretmenlere sunum halinde verilmiş ve örnek uygulamalar yapılarak anlaşırlılığı sağlanmıştır.
  4. Kendini Tanıma Penceresi(Johari Penceresi) anketi istekli öğretmenlere uygulanmış ve kendilerinin Açık-Gizli-Kör ve Bilinmeyen alanları ile ilgili bilgi sahibi olmaları sağlanmıştır.
  5. Aynı zamanda zümre toplantılarında tüm öğretmenler ders işleme yöntem ve tekniklerini, sınıf öğretmenliğinde öğrenciyi tanıma ve izleme uygulamaları gibi bireysel olarak yapılan faaliyetlerinin anlatılması sağlanmıştır.
  6. Öğretmenler kendi aralarında tamamen isteğe ve gönüllülük esasına dayalı olarak birbirlerinin derslerine girmeye başlamıştır.
  7. Derse girmeden önce Kontrat Yapma-Bozma aşamaları uygulanmıştır.
  8. Ders sonunda Geri bildirimlerin yapılmasıyla bir nevi öğretmenin kendi dersi ile ilgili meslektaşından geri bildirim alması sağlanmış hem de dersi takip eden öğretmen tarafından meslektaşının ders anlatma ve uygulama teknikleri öğrenilmiştir.
  9. Eğitim-Öğretim yılı sonunda Seminer döneminde Öğretmenler arası belli kategorilerde ödüllü yarışma düzenlenecek ve tüm sunumlar seminer döneminde belirlenen günlerde öğretmenlere sunumu yapılacak ve birlikte öğrenme aşaması tüm okulu kapsayacak şekilde gerçekleştirilecektir.

 

 

6-Uygulamanızın etkisini ölçmek/değerlendirmek için herhangi bir çalışma yürüttünüz mü? Lütfen kısaca açıklayınız. (En çok 250 sözcük)

Uygulamanın etkisini ölçmek için öğretmenlerden bu işe gönüllü olanlarla yapılan toplantıda alınan karar gereğince sadece olumlu geri bildirimlerin idareye dönüşümü yapıldığından, görüşe tekniği ile alınan bilgilere göre öğretmenler arsında bu uygulamanın çok ilgi gördüğü anlaşılmıştır. Özellikle okulumuzun kadrosunun yeni ve mesleğe yeni başlayan öğretmenlerden oluşması, öğretmenlerin başka öğretmenlerin nasıl ders anlattığı ve sınıf rehberliği yaptığı ile ilgili merakını arttırmıştır.

7- Çalışma sonucunda elde edilen sonucu açıklayınız. (Hedef grupta gelişim(ler) ölçtünüz mü? Çalışma sonuçlarına dayanarak kısaca açıklayınız. Olabildiğince sayısal verilere yer verilmelidir.) (En çok 350 sözcük).

Yapılan uygulama sayısal verilerle ölçüm yapılacak bir uygulama değildir. Tamamen öğretmen görüşlerinin anlatılması ve dinlenilmesi esasına göre takip edilebilecek bir uygulamadır. Uygulamaya okulumuz öğretmenlerinden 32 tanesi gönüllülük esasına göre projeye katılmış olup en az bir kere kendi aralarında oluşturdukları grupların dersine girmişler ve elde ettikleri öğrenmeyi idareye anlatmışlardır. Seminer döneminde yapılacak yarışmada en etkili öğretme ve öğrenme teknikleri tüm öğretmenlerin beğenisine sunulacaktır.

 

8-Çalışmanın sürdürülebilirliğinin nasıl sağlanacağını açıklayınız (En çok 250 sözcük).

Çalışma her eğitim-öğretim yılı başında tekrardan organize edilerek sürekliliği sağlanabilecek güncel bir çalışmadır.

9-Çalışmanızın farklı koşullara sahip okul/kurumlarda yaygınlaştırılabileceğini düşünüyor musunuz? Evet ise nasıl? Hayır ise neden? (En çok 250 sözcük).

Çalışma tüm okullarda Meslektaş Koçluğu ile ilgili bilginin elde edilmesi ve idare tarafından tüm öğretmenlere ulaşılması ile maliyet gerektirmeden tüm okullarda uygulanabilir.

 

10-Uygulama geliştirirken yararlandığınız kaynaklar nelerdir?

*Kaynak adı:

    1. Öğretmen Akademisi Vakfı dökümanları ve sunumları
  • Kendini Tanıma Penceresi(Johari Penceresi) anketi(Joseph Lutf, Harry Ingram, 1955)

 

 

                                      303e630f

11-Başvuru Ek (GÖZAT)

12-Başvuru bilgilerimin doğruluğunu kabul ediyorum      

 

 

 

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...