Meslektaş KOçluğu
İSTANBUL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ |
Eğitimde İyi Örneklerin Paylaşımı-İstanbul 2014 Başvuru Formu
|
1- Başvuru sahibi bilgileri(Uygulamayı geliştiren kişi/kişiler ya da kurum adı)Adı Soyadı, İlçesi, Kurumu, Kurum Kategorisi, TC No, Telefon, E-Posta Uygulamayı gerçekleştiren tek kişi ise kişinin bilgilerini, bir kurum ya da birden fazla kişi ise ekibi ya da kurumu(en fazla üç isim yazılabilir) temsil edecek kişinin bilgilerini yazınız. Kişi isimlerini girerken paylaşım kitapçığında yer almasını istediğiniz sırada yazınız. Ödüllendirme bu bölüme yazılan kişilerle sınırlıdır. |
2-Uygulamanınadı: (Paylaşım kitapçığında yer almasını istediğiniz şekilde yazınız)MUSTAFA YEŞİL ORTAOKULU |
3-Uygulamanın kategorisi: Bir Eğitim Ortamı Olarak Sosyal Medya; Okuma Kültürüne Katkı Sağlayan Projeler Özel Eğitim Halkla İlişkiler ve İletişim xYöneltme, Yönlendirme ve Rehberlik Sosyal Sorumluluk Projelerinin Eğitime Katkısı Dijital Çağda Eğitim Teknolojisi/İnovasyon Kurum Kültürüne Katkı Sağlayan Proje/Faaliyetler Kamu/Özel/STK İşbirliği Örnekleri Değerler Eğitimi
|
4-Uygulamayı geliştirme gerekçe(leri)niz nelerdir? (Kaynak göstererek kısaca açıklayınız) (En çok 350 sözcük). “Akıllı Olan Aklını Kullanır, Daha da Akıllı Olan Başkasının Aklını Kullanır” Öğrenme yaşam boyu devam eden bir süreçtir. Özellikle öğretmenlik gibi öğrenme ile iç içe olan bir meslekte öğrenmenin devamlılığı yaşamsaldır. Kurum içi ve meslektaşların birbirinden öğrenmesini sağlamak için en önemli araçlardan birisi de Meslektaş Koçluğudur. Öğretmenler her gün kendi öğrenme ortamlarından birçok deneyimden birçok kazanım elde ediyorlar.Bu öğrenmenin diğer meslektaşı tarafından bilinmesi eğitim ortamlarına başka gözlerle de bakılabilme becerisinin sağlanabilmesi için öğretmenin öğretmenden öğrenmesinin yollarını oluşturmak ve geliştirmek önemlidir. Bu uygulamada elde edilmek istenilen kazanımlar ise şöyle sıralanabilir:
|
5-Uygulamayı nasıl gerçekleştirdiğinize/uygulama adımlarına ilişkin bilgi veriniz. (En çok 350 sözcük).
|
6-Uygulamanızın etkisini ölçmek/değerlendirmek için herhangi bir çalışma yürüttünüz mü? Lütfen kısaca açıklayınız. (En çok 250 sözcük) Uygulamanın etkisini ölçmek için öğretmenlerden bu işe gönüllü olanlarla yapılan toplantıda alınan karar gereğince sadece olumlu geri bildirimlerin idareye dönüşümü yapıldığından, görüşe tekniği ile alınan bilgilere göre öğretmenler arsında bu uygulamanın çok ilgi gördüğü anlaşılmıştır. Özellikle okulumuzun kadrosunun yeni ve mesleğe yeni başlayan öğretmenlerden oluşması, öğretmenlerin başka öğretmenlerin nasıl ders anlattığı ve sınıf rehberliği yaptığı ile ilgili merakını arttırmıştır. |
7- Çalışma sonucunda elde edilen sonucu açıklayınız. (Hedef grupta gelişim(ler) ölçtünüz mü? Çalışma sonuçlarına dayanarak kısaca açıklayınız. Olabildiğince sayısal verilere yer verilmelidir.) (En çok 350 sözcük). Yapılan uygulama sayısal verilerle ölçüm yapılacak bir uygulama değildir. Tamamen öğretmen görüşlerinin anlatılması ve dinlenilmesi esasına göre takip edilebilecek bir uygulamadır. Uygulamaya okulumuz öğretmenlerinden 32 tanesi gönüllülük esasına göre projeye katılmış olup en az bir kere kendi aralarında oluşturdukları grupların dersine girmişler ve elde ettikleri öğrenmeyi idareye anlatmışlardır. Seminer döneminde yapılacak yarışmada en etkili öğretme ve öğrenme teknikleri tüm öğretmenlerin beğenisine sunulacaktır.
|
8-Çalışmanın sürdürülebilirliğinin nasıl sağlanacağını açıklayınız (En çok 250 sözcük). Çalışma her eğitim-öğretim yılı başında tekrardan organize edilerek sürekliliği sağlanabilecek güncel bir çalışmadır. |
9-Çalışmanızın farklı koşullara sahip okul/kurumlarda yaygınlaştırılabileceğini düşünüyor musunuz? Evet ise nasıl? Hayır ise neden? (En çok 250 sözcük). Çalışma tüm okullarda Meslektaş Koçluğu ile ilgili bilginin elde edilmesi ve idare tarafından tüm öğretmenlere ulaşılması ile maliyet gerektirmeden tüm okullarda uygulanabilir.
|
10-Uygulama geliştirirken yararlandığınız kaynaklar nelerdir? *Kaynak adı:
303e630f |
11-Başvuru Ek (GÖZAT)12-Başvuru bilgilerimin doğruluğunu kabul ediyorum
|
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...