Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
4-5-6 BASAMAKLI CAMBAZ SAYILAR SİRKTE !!!4. Sınıf Matematik Dersi Doğal Sayılar Kazanım 6 6 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

4-5-6 BASAMAKLI CAMBAZ SAYILAR SİRKTE !!!4. Sınıf Matematik Dersi Doğal Sayılar Kazanım 6

Ders: Matematik

Sınıf: 4- A

Tarih:

Süre: 40 dakika

Öğrenme Alanı: Sayılar

Alt Öğrenme Alanları: Doğal Sayılar

Kazanımlar:

6. En çok altı basamaklı doğal sayıları sıralar.

Yöntem ve Teknikler: Yaratıcı Drama, Öğretmenin Role Girmesi, Doğaçlama

Araç- Gereler: A4 kağıtlarına yazılı sayı kartları ( öğrenci mevcudu kadar), rafya ya da yerde gözükebilecek bir ip, 4-5-6 basamaklı sayı şeritleri, defter, kalem, yapıştırıcı

 

SÜREÇ

Isınma- Hazırlık :

1. Etkinlik:     (15 dakika)

Her birinden sınıf mevcuduna göre 4,5,6 basamaklı sayı kartları önceden hazırlanır. Örneğin sınıf mevcudu 24 öğrenci ise, 4,5,6 basamaklı saylardan 8 er tane farklı sayı olacak şekilde sayı kartları hazırlanır. Örneğin;

1467

3741

3904

5875

6976

8718

9004

9404

 

16384

24893

30902

40085

63956

79384

92001

94738

 

190467

294579

357935

493083

593544

694673

745590

945285

 

Öğrenciler bahçede çember olur. Hazırlanan sayı kartları öğrencilere dağıtılır. Az sonra bahçede gösterilen alanda dağınık yürünmesi ve marakas çalındığında 3 erli grup olunması istenir. Gruplardan kendi aralarında ellerindeki sayılara göre küçükten büyüğe sıralanmalar söylenir. Sıralama yaparken küçükler büyüğe sırtını döner çömelir (küçük işareti (<) sembolize ediliyor), büyükler de küçüklerin omzundan tutarak ayakta bekler.( büyük işareti (>) sembolize ediliyor.) Daha sonra tekrar serbest yürümeleri ve marakas çalındığında 4 erli grup olmaları istenir. Bu defa büyükten küçüğe sıralanmaları istenir. 5 erli 6 şarlı gruplarla da devam edilebilir. Etkinlik birkaç defa daha tekrarlandıktan sonra sona erer.

Canlandırma:

 

2. Etkinlik:     Cambaz Sayılar Sirkte J ( 15- 20 dakika)

Öğrenciler bahçede(ya da sınıfta) çember olur. Öğretmen kafasına mümkünse komik olabilecek bir şapka takar. ( Kartondan da yapılabilir.) Öğretmen role girerek* aşağıdaki yönergeyi verir.

 

“Arkadaşlar merhaba, biliyorsunuz bu akşam sirkteki gösterimizin ilk günü. Bu önemli günde gösterdiğimiz performans çok önemli. Sizlere az sonra sahneye çıkacağınızı hatırlatırım. Gösterelim bakalım Cambaz Sayılar ipte nasıl yürüyor. Yalnııııız size kötü bir haberim var !!! Sayılar buraya gelirken çuvallarda karışmış. Sizin tekrar doğru sıraya girmeniz gerekiyor. Yani küçükteeeeen büyüğeeee !!! Doğru sıralanmanız ve sahneye çıkmanız için tam 15 dakikanız var. İşte yürüyeceğiniz ip de burada ve en küçük sayı bu tarafa olmalı !!!” der.

 

 

Öğretmen grubun sıralamayı yapması esnasında aralarında gezer. Yardıma ihtiyacı olanlara hatırlatmalar yapabilir. 15 dakikanın sonunda Veeee Gösteri başlıyooor !!! diye bağırır. Her öğrenci sırayla kaç olduğunu söyler. Eğer sıralamada yanlışlık varsa birlikte bulunup düzeltilir. Doğru sıralama tamamlandığı anda tüm cambazlar seyircileri selamlar. Öğretmen şapkayı çıkarır e rolden çıkar. Etkinlik sona erer.

Değerlendirme:  (15 dakika )

1467

3741

3904

5875

6976

8718

9004

9404

 

16384

24893

30902

40085

63956

79384

92001

94738

 

190467

294579

357935

493083

593544

694673

745590

945285

 

Yukarıdaki sayılar öğrencilerin her birine verilir. Bütün sayıları çizgili yerlerden kesmeleri ve karıştırmaları istenir. Önce sıralarında sayıları küçükten büyüğe sıralamaları birlikte kontrol ettikten sonra da defterlerine aralarında boşluk bırakarak yapıştırmaları istenir. Yapıştırmalar bittikten sonra aralarına uygun küçüktür (<), büyüktür (>) işareti koyulması söylenir. Etkinlik sona erdirilir.

*Öğretmenin Role Girmesi :

Yaratıcı drama çatışmalar üzerine oluşturulur, geliştirilir ve sonuçlandırılır. Bu nedenle yaratıcı drama lideri ( eğitmen/ öğretmen), yaratıcı drama sürecindeki çatışmaların oluşumu ya da geliştirilmesine yönelik yönergelerini ya da sürece ilişkin ilgili kuralları, yaratıcı drama çalışmasının başlangıcında ya da belli bir anında verebilir. Bunun için de zaman zaman Öğretmenin Rolde Olması tekniğini kullanabilir.

Dorothy Heathcote yaratıcı drama çalışmalarının özellikle başlangıç anlarında bu teknikten önemli ölçüde yararlanır. Ona göre öğretmen bir oyuncudur ve sadece öğretmenlik rolünü tam anlamıyla oynamalıdır.

Bu tekniğin uygulanması sırasında yaratıcı drama eğitmeninin role girdiğini ya da rolden çıktığını katılımcılara fark ettirmek için bir gözlük takması, bir aracı elinde bulundurması ya da herhangi bir kostüm giymesi biçiminde yürütülebilir. Bu sembolik aracın rol içinde kullanılması katılımcıların duygu ve düşüncelerini rol içinde veya dışında vermelerine olanak sağlamış olur. (Adıgüzel, 2012)

Kaynakça:

ADIGÜZEL, H.Ö. (2012) Eğitimde Yaratıcı Drama. Ankara: Naturel Yayınevi.

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...

Ders Planı

4 >> Matematik >> Doğal Sayılar >> En çok altı basamaklı doğal sayıları sıralar.