Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
BİLİNÇLİ TÜKETİYORUM :) 5 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

BİLİNÇLİ TÜKETİYORUM :)

Ders: Sosyal Bilgiler

Sınıf: 4- A

Tarih:

Süre: 40’ + 40’ + 40’

Öğrenme Alanı: Üretim, Dağıtım ve Tüketim

Alt Öğrenme Alanları: Bilinçli Tüketim

Kazanımlar:

  1.     Satın alacağı ürünleri belirlenen standartlara göre değerlendirir.

     5.       Bilinçli bir tüketici olarak haklarını kullanır.

Yöntem ve Teknikler: Araç- Gereçler: Yaratıcı Drama, doğaçlama, dramatik durum örneği, tüketici hakları madde kartları, “tüketici olarak dikkat ederim” kartları,

 

SÜREÇ:

ISINMA- HAZIRLIK          :

1.        Etkinlik                  :

Öğrenciler mekanda serbest yürürler. Lider/ Öğretmen, az sonra bazı yönergeler vereceğini ve bu yönergelere göre hareket edeceklerini söyler.

  • Günlerden cumartesi. Bugün aylardır beklediğiniz kuzenleriniz size geliyor. Ve birlikte piknik yapmayı planlıyorsunuz.
  • Annenizin yapacağı kısır için manava gitmelisiniz. Domates, salatalık, marul, maydanoz derken kısır için gerekli sebzeleri özenle seçtiniz.
  • Manavdan sonra içecek almanız gerektiği aklınıza geldi. Markete gittiniz.
  • Neredeyse unutuyordunuz. Dedeniz eczaneden almak için size ilaç siparişi vermişti. Eve dönerken köşedeki eczaneye de uğradınız.
  • Eve döndünüz.
  • Dedenizin ilaçlarını, annenizin istediği malzemelerini verdiniz.
  • Dün tamirciden getirdiğiniz bilgisayarı açıp, kuzenleriniz gelmeden araştırma ödevinizi yapmaya karar verdiniz
  • O da ne? Bilgisayarınız çalışmıyor !!!

 

 2.Etkinlik                          :

  • Öğrenciler mekanda çember olur. Öğretmen her öğrenciye yetecek şekilde aşağıdaki cümlelerin yazılı olduğu kartları dağıtır. Öğrenciler mekanda serbest yürürler. Öğretmen az sonra ara ara ellerini birbirine vuracağını, bu sesi duyduklarında durup karşılarından gelen ilk kişiye ellerindeki cümleyi karşılıklı okuyup değiştirmelerini söyler. Öğrenciler mekanda serbest yürümeye devam eder. Öğretmenin her elini birbirine vuruşunda aynı şekilde karşılıklı cümlelerini okuyup yürümeye devam etmeleri söylenir.

 

 

Tüketici Olarak Dikkat Ederim !

1.      İhtiyaçlarımı önem sırasına göre belirlerim.

2.     İhtiyaçlarımı imkanlarım ölçüsünde karşılarım.

3.     Ürün kalitesini göz önünde bulundururum.

4.     Alacaklarımın sağlam ve dayanıklı olmasına dikkat ederim

5.     TSEK damgasının olup olmadığına bakarım.

6.     Gıda maddelerinde üretim ve son kullanma tarihlerine bakarım. Son kullanma tarihi geçmiş yiyecekleri almam.

7.     Aile bütçesinden para harcanırken öncelik sağlık, beslenme ve eğitime verilir.

8.     Aynı kalitedeki mallardan ucuz olanı tercih ederim.

9.    Alışverişten sonra mutlaka fiş veya fatura alırım.

10.   Reklamların amacı tüketiciyi bilgilendirmektir. En güzel malı görerek almaya çalışırım.

11.    Açıkta satılan yiyeceklerden almam.

12.   Tüketici haklarımı bilirim.

13.   Bozuk malı süresi içinde iade ederim. İade almayanları ilgili yerlere bildiririm.

 

        6-7 defa karşılıklı okumalar sağlandıktan sonra öğrenciler mekanda çember olur. Öğrencilere;

 

        Hangi cümleler vardı? Ne Düşünüyorsunuz? Soruları sorularak çemberde cümlelerin tekrar edilmesi sağlanır.

 

CANLANDIRMA                           :

 3Etkinlik                               :

 

Öğrenciler 2 ‘ şerli gruplara ayrılır. Az sonra gruplara dramatik durum örneği  dağıtılacağı ve tüm grubun eş zamanlı doğaçlama yapacağı söylenir. Eş zamanlı doğaçlamalar devam ederken, liderin/ öğretmenin işaret ettiği ikili grup, doğaçlamalarını tüm grubun önünde devam eder.

Dramatik Durum :

A kişisi ( Tüketici) aylardır almak istediği televizyon kampanya ile indirime girince, hemen almak için mağazaya gider. Alışverişini tamamlayıp eve dönen A kişisi ( Tüketici) televizyonun sesinin cızırtılı çıktığını fark edip, mağazaya geri götürür. Ancak B Kişisi (Mağaza sahibi) ürünü geri iade almamakta kararlıdır.

 

DEĞERLENDİRME:

4.          Etkinlik                      :

Öğrenciler 6 gruba ayrılır.  Her iki gruba aşağıdaki Tüketici Hakları maddelerinden aynısı verilir.  Gruplara ilgili maddeye uygun bir doğaçlama yapmaları için 5 dakikalık  hazırlanma süresi verilir. Her grubun doğaçlamaları 5 dakika olacak şekilde izlenir.

 Not: Doğaçlamasını yapan grup, öneden maddeyi söylemeyecektir. Doğaçlama sonrası diğer gruplara sorulacak sorular ile değerlendirme yapılacaktır.

Tüketici Hakları:

Zararların Giderilmesi Hakkı: Satın alınan mal veya hizmetten dolayı tüketicinin uğramış olduğu zararın giderilmesi, o mal veya hizmetin yeniden tüketiciye ulaştırılmasıdır

Bilgi Edinme Hakkı: Tüketicinin mal ve hizmeti satın alırken doğru karar verebilmesinin sağlanması için tüketicinin gerekli bilgilere ulaşabilmesi ve zararlı, yanıltıcı reklamdan, etiketten, ambalajdan korunmasıdır.

Sağlık Ve Güvenlik Hakkı: Satışa sunulan her türlü mal ve hizmetin insan yaşamı ve sağlığı açısından kullanıcısına zarar vermeyecek durumda olmasıdır.

 

tüketici hakları

Doğaçlamasını yapan grubu izleyen diğer gruplara aşağıdaki sorular sorulur.

  • Sizce burada yaşanan sorun ne ?
  • Siz aynı tüketici yerinde olsaydınız ne yapardınız?

 

Atölye sona erer.

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...

Ders Planı

4 >> SOSYAL BİLGİLER >> Üretimden Tüketime >> Bilinçli bir tüketici olarak haklarını kullanır.

4 >> SOSYAL BİLGİLER >> Üretimden Tüketime >> Satın alacağı ürünleri belirlenen standartlara göre değerlendirir.