NUSRET MAYIN GEMİSİ' NDE YARATICI DRAMA İLE TARİHSEL EMPATİ
Çanakkale Zaferi’ nin 100. Yılı dolayısıyla öğrencilerde tarihsel farkındalık geliştirmek ve Hayat Bilgisi & Sosyal Bilgiler dersinin Milli Mücadele temalı kazanımlarını Müzede Yaratıcı Drama Yöntem ve Teknikleri ile kurgulayarak öğrencilerin Tarihsel Empati Becerilerini ve Müzeye yönelik Tutumlarını geliştirmek projemizin temel amacıydı.
Bu amaç doğrultusunda 5 Öğretmen ve 2.- 3.- 4. Sınıflardan 90 öğrenci ile yürütttüğümüz Nusret Mayın Gemisi Müzesi' nde Yaratıcı Drama çalaışmamız öncesi yakalaşık 2 ay öğretmenlerimiz ve öğrencilerimiz ile yoğun bir hazırlık süreci geçirdik.
Öğrencilerdeki Yaratıcı Dramaya yönelik hazırbulunuşlukları belirli bir seviyeye ulaştırmak amacıyla farklı dersleri yaratıcı drama yöntemi ile yapılandırdık. Böylece müze çalışmamız öncesinde öğrencilerimiz yönteme yönelik farkındalığı gelişmiş olarak çalışamamıza katıldı.
Müzede Yaratıcı Drama çalaışması öğrencilerimiz için de bizim için de uzun bir ön hazırlık süreci tamamlamamıza rağmen bir ilkti ve heyecanımız en büyük desteğimizdi.
Öyleyse biraz OYUN zamanı !!! Ne de olsa farklı bir mekan farklı bir yuvadaydık :) Mekana ısınmamız süreci tamamlarken bizlere yardımcı olacaktı.
YUVANI BUL/ TİLKİ- TAVŞAN OYUNU
Her sınıf için yakalaşık 4 ders saati ile planlanmış atölyelerimiz için mutlaka birbirimize güvenmeliydik. Çünkü birlikte çalacağımız arkadaşlarımızın da güvenliği bizden sorumluydu.
Peki neydi 3 altın kuralımız ?
1. Kendi güvenliğimiz
2. Arkadaşımızın güvenliği
3. Mekanın doğru kullanımı
Güven Yürüyüşü ile öğrencilerimiz müze bahçesinde arkadaşlarına mekanı tanıttılar.
Müzenn içinde de elbette göreceklerimiz bizi Çanakkale Savaşı' nı anlamaya daha da yaklaştıracaktı. Acaba bu savaşta gerçekten neler vardı?
MERMİ? SU MATARASI? ÇATAL? BOMBA? ASKER ŞAPKASI?
Acaba bizim bedenlermiz nasıl bir MERMİ, ŞAPKA, BOMBA, SU MATARASI vs olurdu ?
Öğretmenin Role Girmesi Tekniği:
Cevat Bey : |
6 Mart gecesi mayın grup komutanı Hafız Nazmi Bey'in yanına gidiyorsunuz. "Oğlum, sana çok önemli bir görev veriyorum. Vatanın selameti bu görevin başarıyla yerine getirilmesine bağlıdır. Yarın akşam, Nusrat'le son 26 mayınını şu gördüğün karanlık limanda kıyıya paralel olarak dökeceksin. Düşman hareketinizi seçer, size saldırıya kalkışırsa kıyı toplarımız önceden aldıkları talimata uygun olarak hareket edecek ve sizi himaye ateşiyle koruyacaklar. Kendinizi göstermemeye çaba harcayın. Allah yardımcınız olsun." diyerek role giriyorsunuz. |
Dramatik Durum
Sizler Nusret Mayın Gemisi’ nde görevli 61 mürettebattan birisiz.7 Mart'ı 8'e bağlayan gece yarısı demir alarak Çanakkale'den uzaklaştınız. Bütün ışıklarını söndürüp kıvılcım atmasın diye ocaklarını bastırmış, maskeli ışıklar altında rota izleyerek hedefe doğru ilerliyordunuz. Gemi daha önce döşenen mayın hatlarından geçiyor ve Karanlık Liman'a giriyordu. Deniz sakin, hava simsiyah, zifiri karanlıktı. Uzaklarda dolaşan düşman devriye gemileri pırıl pırıl yanan projektörleri ile suyun yüzünü aydınlatmaktaydı. Bir an, suyun yüzüne değen ışık silindirler hemen ardından denizi yalayarak, havaya kalkıp yeniden denizin yüzeyinde başka bir noktayı aydınlatıp derinlere inmekte ardından yine uzaklara gitmekteydi. Daha yakınlarda devriyeye çıkmış düşman gemilerinin projektör ve ışıldakları zaman zaman Nusret'in olduğu kıyının karşısını noktalamaktaydı. Son kontroller bittikten sonra ilk mayın platforma alınmış ve atış anı beklenmeye başlamıştı. Heyecan son haddindeydi. Vatanın selameti için gerekli olan zafer kilidi, Nusret'in elindeydi. Onu mutlaka sessizce yerine bırakmalıydınız. |
Öğretmen tekrar role girerek, Cevat Bey olur. Ve der ki:
“ Askerlerim! Sizler bu zaferin kahramanlarısınız. Tarih sizi bugün burada gösterdiğiniz vatan sevgisi ile hatırlayacak. Öyleyse bugünkü yaşadıklarınızı, duygularınızı, bu gece burada yaşadığımız zaferi kaleme alın ki sizden sonraki nesiller Çanakkale Zaferi’nde Nusret Mayın Gemisi’ nin rolünü iyi öğensin. Seyir Defterimizin sayfalarını sizlere dağıtıyorum. Her birinizin bu geceye ait anılarınızı yazmanızı istiyorum. Nusret Mayın Gemisi’ nin Seyir Defteri !!!
VE İÇSEL ÖDÜLLERİYLE PROJE UYGULAYICILARI OLARAK BİZLERDEN ARDA KALAN BİR HOŞ TEBESSÜM ŞİMDİ :)
BİR DÜŞÜNCEYİ HAREKETE GEÇİREBİLMEK VE GERÇEKLEŞTİREBİLMEK İÇİN İYİ EKİP ARKADAŞLARI OLMALI İNSANIN :)
İyi ki varız ESRA DEMİRTAŞ & ÖZLEM GEZEN & EMİN KILINÇ & CAHİT İLK & HAKAN ÖZKAN & SALİM HİKMET ÜNÜVAR & GÜNEŞ ERKAN :) veeeee KUZUCUKLARIMIZZZZ :)
Tarsus Saime Özçürümez İlkokulu' ndan SEVGİLERİMİZLE...
Görüntülenme Sayısı:Google.Apis.Requests.RequestError User does not have sufficient permissions for this profile. [403] Errors [ Message[User does not have sufficient permissions for this profile.] Location[ - ] Reason[insufficientPermissions] Domain[global] ]
İYİ EKİP ARKADAŞI MI DEDİNİZ ?...
İŞTE KARŞINIZDA KENDİSİ, "GÜNEŞ ERKAN"...
BÜYÜK BİR HEYECANLA ÇIKTIĞIMIZ YOLDA UZUN SOLUKLU BİR ÇALIŞMAYA İMZA ATTIK.
ÇOK ÇALIŞTIK VE YORULDUK BELKİ...
AMA ÇOK EĞLENDİK, UNUTULMAZLARIN ARASINA ALDIK ÇALIŞMAMIZI VE EN ÖNEMLİSİ ALNIMIZIN AKIYLA TAMAMLADIK...
İYİ Kİ BİZLERİ YÜREKLENDİRMİŞ, İYİ Kİ AKLIMIZI ÇELMİŞSİN! ELLERİNE, YÜREĞİNE, EMEĞİNE SAĞLIK CANIMM...
Esra Demirtaş
26.3.2015
Tarihimizi, minik yavrularımızın gözünde yaşayan tarihe dönüştürdüğünüz için ekibinize teşekkürler.
Murat MINDIZ
26.3.2015
Murat Öğretmenim tüm ekip arkadaşlarımız adına Esra Öğretmenim ve ben bu güzel geribildiriminiz- kutlamanız için teşekkür ederiz 😊
Güneş Erkan
26.3.2015
Birlikte yürüdüğü öğrenme yoldaşlarının olması paha biçilemez Esracım 😊 İyi ki varız 😊 Ve diyorum ki www.bizbunuyapariz.com
Güneş Erkan
26.3.2015
Hepimizin emeğine, yüreğine sağlık :)
Güneş Erkan
26.3.2015
Ve o tarihi anları tekrar yaşamak, Nasıl bir duygudur? Sanırım yaşamak gerek.
Yusuf Ziya Güldere
26.3.2015
7 Mart 2015 gecesinde Nusret Mayın Gemisi' nde yazılan anılar elimizde 😊 90 ayrı duygu... Korku, heyecan, zafer mutluluğu, yenilgi şaşkınlığı ( düşman gemi mürettebatı) Yusuf Hocam atölye sürecinde sizin de katılımınız keşke mümkün olsaydı. Tarihsel Empati Becerileri Nitel, Müzeye Karşı Tutumlar Nicel veriler ile analiz ediliyor şu sıralar. Elbette makale sürecimiz olacak. Lakin çıktılar paylaşmak keyifli olacak yine güncennette 😊
Güneş Erkan
26.3.2015
Okurken yaşadım, orada yanlarında olunca neler hissederdim tahmin edemiyorum. Emeklerinize sağlık..
Arslan Gürbüz
28.3.2015
Ben biraz anlatayım istersen Arslan :) Her sınıfın atölyesi 3-4 ders saati sürdü. Ve her atölyede 5 öğretmen bir aradaydık. Ne mi yaptık ? Biri kamera, diğeri fotoğraf, beriki çocukların rol kartlarını anlamalarına yardım, bir diğeri gelen diğer ziyaretçileri çalışma alanımız konusunda organize etmek ile uğraşıyorduk.
Peki süreç içinde neler mi yaşandı ? Keşşşşke biz öğretmenlerin de o halini o "an" ki hallerini de görüntüleyen biri olsaydı. Canlandırmalar sırasında HAYRETLE, GURURLA, MUTLULUKLA karışık AĞLAMALARIMIZI, başardık duygusuyla çocukların canlandırmalarının bitişini sabırsızlıkla bekleyip, BİRBİRİMİZE SARILMALARIMIZI........ Biz bir EKİP olarak yola çıktık da, MÜRETTEBATIMIZ çok başarılıydı :) Öyle heyecanla, mutluluk ve şaşkınlıkla ÜRETEREK geçirdikleri bir gün yaşadılar ki artık hepimiz VAROLMANIN DAYANILMAZ HAFİFLİĞİ ni yaşıyorduk :)
Güneş Erkan
30.3.2015