AY DEDE;AY DEDE!!!
DERS:HAYAT BİLGİSİ
SINIF:3
TEMA:DÜN,BUGÜN,YARIN
KAZANIM:AY'IN GÖRÜNÜŞÜNDEKİ FARKLILIKLARI GÖZLEMLER.
DERS İÇİ BECERİLER VE DİĞER DERSLERLE İLİŞKİLENDİRME:
Öz yönetim,katılım,paylaşım,işbirliği ve takım çalışması yapma.
ARA DİSİPLİNLERLE İLŞKİLENDİRME:
Dinlediğini Anlama:
Bir etkinliğin ve işin aşamalarını anlatan yönergeleri uygular.
Tür,Yöntem ve Tekniklere Uygun Dinleme:
Bilgi edinmek için haber,sunu vb. dinler,izler.
Konuşma Kurallarını Uygulama:
Konu dışına çıkmadan konuşur.
Grup çalışmalarında duygu ve düşüncelerini paylaşır.
Söz Varlığını Geliştirme:
Kelimelerin eş ve zıt anlamlarını bulur.
Görsel Okuma ve Görsel Sunu:
Doğadaki değişimleri fark eder ve yorumlar.
MATEMATİK
Bütün ve yarımı fark eder.
BEDEN EĞİTİMİ
Yönergelere uygun oyunlar oynar.
MERAK UYANDIRMA:
Sınıfa elimde bir kutu,’’Ay Dede,Ay Dede’’şarkısını söyleyerek girdim.
Kutuda ne olabileceğini sordum.Tabii alaka kuramadılar.
İLGİYE ODAKLAMA:
Ben de bugün sihir yapacağımızı,Ay Dede’nin bu kutu içinde olduğunu söyledim.Olmaz olmaz derlerken bugün bir gözlem yapacağımızı söyledim.
ÖĞRENME DENEYİMİ:
Her öğrencimden sırasıyla kutunun dışında bulunan deliklerden içeri bakmalarını ve sonra gördüklerini çizmelerini istedim.
(Kapalı bir kutunun içine kızımın ayakta çevirerek oynadığı topu astım.4 tarafına gözetleme delikleri açtım.Bir tarafına da el feneri için delik açarak feneri yerleştirdim.)
Tüm öğrenciler gözlemlerini yapıp, yerine geçerek çizimini yaptılar.Sadece top yarı saydam olduğu için parlaklığa odaklanmalarını istedim.
Sonra çizimleri kontrol ettik benim daha önce hazırlamış olduğum şekillerle karşılaştırdık .’’Bunu hangi pencereden bakarken görmüştünüz?’’diyerek Güneş’in rolü ve konumumuzun önemine de dikkat çekildi.Tıpkı gece-gündüz gibi Ay’ın da aynı anda farklı yerlerden farklı görülebileceği vurgulandı.
Daha sonra Ay’ın hilal haline dikkat çekildi.
Öğrencilerden Ay’ın hallerini fon kartonlarına çizip kesmeleri istendi.Herkesten bir yıldız çizip(kalıpla)folyo ile kaplaması istendi.