Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
CUMHURİYET BU ÇOCUKLARIMIZA EMANET(Öğrencimin ilçe 1.si seçilen şiiri)

CUMHURİYET BU ÇOCUKLARIMIZA EMANET(Öğrencimin ilçe 1.si seçilen şiiri)

CUMHURİYET İşgal altındaydı yurdum, Sen gelmeden önce. Meclisi bir açtın, Herkesi şaşırttın, Savaşı başlattın. Samsun'a çıkarak, Orduyu toplayıp, Engelleri aşarak, Savaştın cesurca. Hedefti galibiyet, Kazandın cesurca. Hedefti Cumhuriyet, Yönettin liderce. Cumhu...

İYİ BAYRAMLAR

İYİ BAYRAMLAR

Tüm ÖRAV  ailesinin Kurban Bayramının bayram tadında geçmesi dileğiyle...

NE SÖYLE(ME)SEM ?

NE SÖYLE(ME)SEM ?

                                  NE SÖYLE(ME)SEM ?

(Sen bir ana, sen bir baba,her şey oldun artık bana)

Veli-öğretmen işbirliği değil midir başarıyı sağlayan, yoksa öğretmenin bir anne veya baba gibi sahiplenmesi midir çocuğu?

Biz öğretmenler hep bunu söylemiş, bunu savunmuşuzdur. Toplantılarımızda veli-öğretmen işbirliğinin öneminden bahsetmiş, öğrencilerimizi kendi çocuklarımız gibi gördüğümüzü, onlara   bir anne –baba şevkati ile yaklaştığımızı söylemişizdir.  Bu söylemimiz çok da doğrudur.

     Bugün bir arkadaşımızın yaşadığı bir olay,velilerin de bizim gibi düşündüğünü kanıtladı  bizlere Göz kırp

Arkadaşımızın sınıfından beş erkek öğrenci  okula gelmiş.O da başka öğrenci olmadığı için’’ Bahçede top oynayabilirsiniz’’ demiş.

Çocuklardan biri bir ara okul dışına çıkmış.Arkadaş da annesini arayarak ‘’Okulda sadece sizin çocuğunuz var’’ demiş.

Anne çocuğun birkaç arkadaşının adını sayarak,onların okulda olup olmadıklarını sormuş.Öğretmen arkadaşımız da okulda olduklarını fakat o çocukların okulda olduğunu nereden bildiklerini sormuş.

Veli de okulda olan çocukların anneleriyle birlikte güne gittiklerini,çocukları götüremeyecekleri için oynasınlar(öğretmen gözetiminde)diye okula bıraktıklarını söylemiş !!!

Arkadaşımızın aldığı cevaba Ağla mı Gülümse mü bilemedik Şaşırmış

Ama bildiğimiz bir şey varsa o da başarının sırrının veli-öğretmen işbirliği ve öğretmenimizin 2. annemiz olmasıdır GülümseGülümseGülümse

AY DEDE;AY DEDE!!!

AY DEDE;AY DEDE!!!

DERS:HAYAT BİLGİSİ

SINIF:3

TEMA:DÜN,BUGÜN,YARIN

KAZANIM:AY'IN GÖRÜNÜŞÜNDEKİ FARKLILIKLARI GÖZLEMLER.

DERS İÇİ BECERİLER VE DİĞER DERSLERLE İLİŞKİLENDİRME:

Öz yönetim,katılım,paylaşım,işbirliği ve takım çalışması yapma.

ARA DİSİPLİNLERLE İLŞKİLENDİRME:

Dinlediğini Anlama:

Bir etkinliğin ve işin aşamalarını anlatan yönergeleri uygular.

Tür,Yöntem ve Tekniklere Uygun Dinleme:

Bilgi edinmek için haber,sunu vb. dinler,izler.

Konuşma Kurallarını Uygulama:

Konu dışına çıkmadan konuşur.

Grup çalışmalarında duygu ve düşüncelerini paylaşır.

Söz Varlığını Geliştirme:

Kelimelerin eş ve zıt anlamlarını bulur.

Görsel Okuma ve Görsel Sunu:

Doğadaki değişimleri fark eder ve yorumlar.

MATEMATİK

Bütün ve yarımı fark eder.

BEDEN EĞİTİMİ

Yönergelere uygun oyunlar oynar.

MERAK UYANDIRMA:

Sınıfa elimde bir kutu,’’Ay Dede,Ay Dede’’şarkısını söyleyerek girdim.

Kutuda ne olabileceğini sordum.Tabii alaka kuramadılar.

İLGİYE ODAKLAMA:

Ben de bugün sihir yapacağımızı,Ay Dede’nin bu kutu içinde olduğunu söyledim.Olmaz olmaz derlerken bugün bir gözlem yapacağımızı söyledim.

ÖĞRENME DENEYİMİ:

Her öğrencimden sırasıyla kutunun dışında bulunan deliklerden içeri bakmalarını ve sonra gördüklerini çizmelerini istedim.

(Kapalı bir kutunun içine kızımın ayakta çevirerek oynadığı topu astım.4 tarafına gözetleme delikleri açtım.Bir tarafına da el feneri için delik açarak feneri yerleştirdim.)DSCI0695.JPGDSCI0528.JPGDSCI0543.JPGDSCI0558.JPG

Tüm öğrenciler gözlemlerini yapıp, yerine geçerek çizimini yaptılar.Sadece top yarı saydam olduğu için parlaklığa odaklanmalarını istedim.DSCI0559.JPGDSCI0607.JPGDSCI0610.JPG

Sonra çizimleri kontrol ettik  benim daha önce hazırlamış olduğum şekillerle karşılaştırdık .’’Bunu hangi pencereden bakarken görmüştünüz?’’diyerek Güneş’in rolü ve konumumuzun önemine de dikkat çekildi.Tıpkı gece-gündüz gibi Ay’ın da aynı anda farklı yerlerden farklı görülebileceği vurgulandı.

Daha sonra Ay’ın hilal haline dikkat çekildi.DSCI0616.JPGDSCI0642.JPGDSCI0644.JPG

DSCI0646.JPG

Öğrencilerden Ay’ın hallerini fon kartonlarına çizip kesmeleri istendi.Herkesten bir yıldız çizip(kalıpla)folyo ile kaplaması istendi.

24 Mayıs 2012 Perşembe 23:43 21 Yorum