UZUN BİR ARADAN SONRA MERHABA
Ders: Matematik
Sınıf: 2. Sınıf
Süre: 6 ders saati
Öğrenme Alanı: Sayılar
Alt Öğrenme Alanı: Doğal Sayılar
Konu: Onluk-Birlik
Kazanımlar:
-Nesne sayısı 100’den az olan bir çokluğu,onluk ve birlik gruplara ayırarak bunlara karşılık gelen sayıyı okur ve yazar.
-100’den küçük doğal sayıların basamaklarını adlandırır,basamaklardaki rakamların basamak değerlerini belirtir.
Diğer Derslerle İlişkilendirme:
Türkçe dersi’’ Yazma’’
-Matematiksel ifadeleri doğru yazar.
-Sayfa temizliği ve düzenine dikkat eder.
Serbest Etkinlik:
-Zeka oyunları oynar.
Yöntem Teknik: Keşfederek öğrenme,araştırmaya dayalı öğrenme,yaparak yaşayarak öğrenme
Merak Uyandırma : 15 dakika
Sayma çubukları ile sınıfa girilerek onarlı gruplara ayırmaları istenir.Onarlı grupların hep birlikte sayılması.Onarlı saymanın ne gibi kolaylıklar sağladığının sorulması.
İlgiye Odaklama:10 dakika
İki öğrenciden (biri birer,diğeri onar)aynı anda başlayarak 100’e kadar saymaları istenir.Onarlı saymanın daha kolay olduğuna ve zaman kazandırdığına dikkat çekilmesi.
Ders kitabındaki hikayenin okunarak onluk ve birliklere ayırmanın önemi vurgulanır.
Öğrenme Deneyimi:5 ders saati
Basamak kutusu hazırlamak için bir gün önceden karton kutu getirmeleri istenir.Geçen yıldan sınıfımızda hazırda bulunan onluk bileziklerinin dağıtılması ve hatırladıklarının sorulması.
-Bileziklerimizin adı nedir?
-Neden onluk bileziğidir?vb.
Sayma çubuklarını ,bilezikleri,makarnaları kullanarak ve basamak kutusundan yararlanarak söylenilen sayıyı oluşturmaları istenir.
Daha önceden fotokopi olarak hazırlanmış onluk taban bloklarının dağıtılması ve sayma çubuklarımız ve bileziklerimizin yerine bunlardan koymaları istenir.Yeni model incelenerek söylenen sayılar onluk taban blokları ile oluşturularak deftere yapıştırılır ve ve basamak tablosu yapılır.
Çocuklarla birlikte abaküs hazırlanması ve tarafımdan hazırlanan onluk-birlik, onlar basamağı-birler basamağı yazılı küçük kağıtların dağıtılarak abaküse yapıştırılması.
Söylenen sayıyı makarnaları kullanarak sayıyı oluşturmaları ve sayıyı tablo şeklinde defterlerine yazmaları istenir.Onluk ve birlik gruplardaki sayılar art arda okutularak onluk birlik sayısı ile sayının okunuşu arasındaki ilişkiyi keşfetmeleri sağlanır.
Basamak tablosu ve abaküs yardımı ile okuma,yazma,basamak değeri belirleme çalışmaları yapılır.
Deneyimin Paylaşılması:1 ders saati
Öğrenciler gruplara ayrılır.Gruplardan verilen sayıları abaküs,onluk taban blokları,onluk-birlik tablosu ve basamak değerleri olarak modellemeleri istenir.
Alternatif Etkinlik: Sınıfta çember olarak oturulur.Öğretmen eline bir miktar onluk-birlik sayma çubuğu alır ve havaya atar.Sırayla yere düşen sayıları okurlar.
Serbest Etkinlik dersinde abaküs oluşturmak için kullanılan çubuklar toplanır.Yerde çember olarak oturulur.Veee ‘’Mikado’’ oynanır.Puanlama olarak da öğretmek istediğimiz ritmik sayma aradan çıkarılır. ? (Her çubuk 2,3, 5 vb. puandır.)
Bu arada geri topladığımız makarnalardan da yemek mi yapsak acaba ???
Ürünün word dökümanı haline aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.
http://ekampus.orav.org.tr/file/48580/DERS PLANI.docx
http://ekampus.orav.org.tr/file/48580/DERS PLANI.docx
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...
Ders Planı
2 >> Matematik >> Doğal Sayılar >> Nesne sayısı 100’den az olan bir çokluğu, onluk ve birlik gruplara ayırarak bunlara karsılık gelen sayıyı yazar ve okur.
2 >> Matematik >> Doğal Sayılar >> 100’den küçük doğal sayıların basamaklarını adlandırır, basamaklardaki rakamların basamak değerlerini belirtir.
2 >> Türkçe >> YAZMA: Yazma Kurallarını Uygulama >> Matematiksel ifadeleri doğru yazar.
2 >> Türkçe >> YAZMA: Yazma Kurallarını Uygulama >> Sayfa düzenine ve temizliğine dikkat eder.