Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
ÖĞRETMENLİK VİCDAN İŞİDİR!? 3 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

ÖĞRETMENLİK VİCDAN İŞİDİR!?



Bu söz genellikle  öğretmenlerin motivasyonunu arttırmak için söylenir.Öyle ki  bir çok öğretmen bunu  anayasası olarak kabul etmiştir..

Ben bu sözü hem öğretmenlere hem de sisteme bir eleştiri olarak algılıyorum.Veli olarak düşündüğümde, her şeyden sakındığımız kendimizden bile değerli gördüğümüz çocuğumuzu nasıl olurda birinin vicdanına bırakabiliriz.

Geleceğimiz olan, yavrular nasıl olurda vicdanlara hapsedebilir? Problem bilgiyi öğrenebilen,yorumlayan ve bilgi üretebilen ve sorgulayan toplum istenmemesi ile ilgili olabilir mi? Eğer eğitim konusunda  anayasada yazılanlar uygulanmış olsa veliler vicdanlı gönüller arayışında olmayacaklardı.

Şimdi veliler daha bilinçli artık" Eti senin, kemiği benim" anlayışında değiller. Veliler artık ,çocuğunun okulda neleri öğrenmesi gerektiğine ilişkin çok farklı taleplerle okul çalışanlarının karşısına çıkmaktadır.

Bu talepler karşılamak yerine , taleplerin karşılandığı yer olarak özel okulları adres gösterilmektedir.

Milli eğitimin temel amaçlarını, velilerin taleplerini özel okullar aracılığı ile sağlamakta mümkün değildir. Çünkü problem neyi öğreteceğini ne kadar öğreteceğini bir sisteme bağladığın ve öğretilmesini istediklerini tipleştirdiğin bir örgün eğitim modeli ile çözülecek kadar basit değildir.

 Özel sektör  eli ile, allanan pullanan ve üzerine özel okul yazılan okullar vasıtası ile ,toplumdan gelen itirazları ve talepler karşılanıyormuş gibi gösterilmektedir. Bu sadece oyalama taktiğidir.Hatta çok farklı sorunları beraberinde getirecektir.

 Bugün özel okullar milli eğitim bakanlığının denetimindedir, ancak A özel okulundan mezun olan öğrenci ile B özel okulundan mezun olan öğrenciler birbirinden çok farklıdır.Birisi seküler yetişmiş iken diğeri muhafazakar olarak yetişmektedir.

Devlet okullarında ise farklı fikirler bir arada yetişerek ,yeterli görmesek de birbirini daha iyi anlayan bireyler olarak mezun olmaktadırlar.Özel okulların yaygınlaşması farklı ilkokul,ortaokul,lise hatta üniversitelerde okuyarak ile birbiri ile hiç karşılaşmayan farklı kutuplarda nesiller yetişmesine sebep olunabilecektir.

 Problem vardır ve çözüm gereklidir. Çözüm için devlet okullarının rehabilatasyonu şarttır ancak bunu suçlayarak yok sayarak değil çözüm odaklı ve çok yönlü ve iyi niyetli düşünerek yapılmalıdır.Bu güne kadar vicdanlı gönüller çıkıvermiş,vicdanlara dokunup,düşünen sorgulayan  ve ülkenin bu günlere gelmesini sağlayan bireyler yetiştirmiştir.

Şimdi "öğretmenlik vicdan işidir" derken bu sözün eleştirisel yanı ile bakıldığında sorumlu öğretmenmidir yoksa  sorumlu eğitimi öğretmenlerin vicdanına bırakanlar mıdır.

Evet bozuk ,yanlış eğitim sisteminde öğretmen olarak benimde sorumluğum tabi ki vardır. Ancak sadece sorumluluk vermek en hafif ifadesi ile insafsızlıktır.


Nasıl ki ülkenin güvenliği vicdana bırakılmıyorsa,bir kulubeye iki nöbetci,o nöbetçiyi kontrol eden bir çavuş  ve onları kontrol eden astsubay vs. ile tedbirler alınıyorsa.Nasıl ki güvenlik için modernizasyon süreçleri bir sistematik halinde yürütülerek bir zafiyete yol açılmasına müsaade edilmiyorsa. Yani ülkenin güvenliği vicdanlara bırakılmıyorsa,özelde çocukların, genelde ülkenin geleceği vicdanlara bırakılmamalıdır.


 

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...