Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
İSTERSEK OLUR 1 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

İSTERSEK OLUR

 

 

 

Eşim tüm ısrarlarıma rağmen sınıfındaki değişimi yazmayınca yazmak bana düştü.

 

Barışın 1. sınıf okutacağı belli olunca düşünmeye başladık.Biz öğrenci olsak nasıl bir sınıfta eğleniriz?Evet odak noktaya eğlenmeyi koyduk çünkü hem kendi deneyimlerimizden hem de oğlumuzun katkılarından dolayı biliyoruz ki okul ortamında eğlenmek öğrenmenin birinci şartı.

Barış etkili bir slayt hazırlayarak velilerine nasıl bir sınıf hayal ettiğini böyle bir sınıfın çocuklarımıza katkılarını anlattı.Veliler büyük bir heyecanla Barış'ı desteklediler.

Önce küme sistemi şeklinde oturma ve buna uygun bir çalışma ortamı olmasını kararlaştırdık.Mevcut sıralarla bu durum zor olabilirdi.Barış okulun deposunda atelye masaları buldu ve idareden istedi.Ama idare vermedi.Barış'da Çiğli belediyesine giderek yapmak istediği sınıfı anlattı ve 5 gün sonra masalar sınıfa geldi...

Temel ilkeleri  paylaşım, dayanışma, iş birliği ve iş bölümü yaparak öğrenmek olan bir sınıf ortamı yaratmak için   her gurubun kalem silgi açacak vb malzemelerini ortak biriktirme alanlarında topladık.Artık bu sınıfta bütün malzemeler ortaktır. İlk günlerde bu duruma alışmak çocuklar için kolay olmadı, ama zamanla alışmaya başladılar.Kalem, silgi, boya, kağıt, makas, oyun hamuru....hepsi ortak.  

Emeğin yıllardır biriktirdiğimiz oyuncaklarını sınıfa götürüp bir oyuncak ünitesi düzenledi.Çocuklar da evlerinden oyuncaklarını getiriyor ve birlikte oynuyorlar.(ikeadan kumaş raf aldık)

Uzun pazarlıkla pazardan hasır, minder ve perde aldık.Çocuklar ayakkabılarını çıkarıp hasırın üzerindeki mindere oturup oyun oynuyor yada eğitici kısa çizgi filmler seyrediyor. Haftanın bir günü masal günü bu masalları bazen öğretmen okuyor, bazen de internette mevcut olan masal slaytları izletiliyor.

İkiçeşmelikten ofis sandalyeleri aldık çünkü mevcut sıralar rahatsızdı.Yine pazarlık pazarlık.Şunu bir kez daha gördük ki söz konusu olan çocukların yararı ise herkes elinden geleni yapıyor.

Barış tüm fikirlerini hem zümreleriyle hem de idare ile açıkça paylaştı.Çünkü zümre paylaşımı önemli...Zümreleri set almaya karar verdiler ve Barış sete vereceği parayla çocukların kendisini oyun bahçesinde hissedecekleri bir sınıf yarattı.

Okullar açıldı ve Barış neredeyse iki hafta sadece kurallar üzerinde durdu.Oyunlarla şarkılarla,teneffüslerde çocuklarıyla bahçeye çıktı,onlarla tek tek ilgilendi;zümreler çılgınca çizgi çalışması yapıyor biran önce harfe geçip aralıkta okutmaktan bahsediyorlardı...

Sonuç:Şu an tüm birler aynı harfte tek fark Barış'ın sınıfında sorun davranışlar olabilecek en asgari düzeyde.Çocuklar neşe içinde sınıfa geliyor.İSTERSEK OLUR

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...