KAZANIM
Öravlı olmak bir ayrıcalık olduğu düşüncesiyle öğrenmenin sınırının olmadığını sürekli dile getiren bir öğretmenim fakat,öğretmen olarak öğretirken öğrendiğimizinde farkındayım.Çünkü her öğrencisize yeni şeyler öğretiyor.Sınıfın en ilgisiz öğrencisi bile size kendini sınıfa kandırmak için yeni araştırma ve hizmet içi egitimler almanız yönünde mecburiyetlere yöneltiyor.Tabi ki öğrendiklerinizide uygulamak gerekiyor ortam ve şartlar elverdiğince;ama bu gün öğrenci başarısızlıkların en temel nedeni aile otramı ilgisizlik ,egitimsizlik,bilinçsizlik yaşam şartlarındaki olumsuzluklar,ekonomik yetersizlikler vb.İşte bu nedenlerden dolayıda siz öğrenci için ne yapsanızda istediğiniz seviyeye getiremediğiniz gibi çaresizliklerle her gün sınıfta ne yapabilirim düşüncesiyle bazende çevredekilerden fikir arayışı içinde...
Bu sabah okula giderken kaldırımda oturan, üzerlerinde dogru düzgün kıyafeti olmayan sadece yere basmamak için giyilmiş olan burnu ve kenarları patlak, çorapsız parmakları görünen ve sırtında yırtık fermuar yerine kapak kısmı iple bağlı çantaları dikkatimi çekti.Yanlarına yaklaşıp bu sogukta ellerinde spocu resimlerinin olduğu kartllarla oynuyorlardı.Bu soğukta betona niye oturdunuz dedim ve nerede oturduklarını sordum.Biraz buyuk olanaha şurada dedi .Akşam saat 18'de(6 'da) şu bakkalın önünde olursanız sana ,ayakkabı getirecegim, dedim.Diğeri ayakkabısı ona göre iyi olmasına rağmen banada veriri misin? demişti.Ama akşam çocukları göremedim.İşte böyle her sınıfta -her okulda bunların sayısı belli degil ...
Biz öğretmenler hem anne hem baba onlar için her şey...
Bir yandan müfredatın mecburi tuttuğu kazanımları belirlenen sürede kazandırma gayretinden öte, onların eksikliğini hissetikleri ilgiyi-sevgiyi ihtiyaçlarnı karşılamak daha önemli olsa gerek.
Öğrencierimizin başarısı için öncelikle ailelerini, yaşadıkları ortamlarını çok iyi tanımak ,ne yer ne içerler-nasıl beslenirler,aileleriyle ilişkileri nasıl bunları iyi analiz etmek gerekir.
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...