KARAGÖZ İLE HACİVAT HAYAT BİLGİSİ'NDE
DERS:HAYAT BİLGİSİ
SINIF:2
KONU:NELERE KAVUŞTUK?
KAZANIM:ATATÜRK'ÜN ÖNDERLİĞİNDE TÜRK MİLLETİNİN SAHİP OLDUĞU HAK VE HÜRRİYETLERİ ARAŞTIRIR.
GEREKLİ MATERYALLER:İnsan hakları ile ilgili metinler,Atatürk inkılapları ile ilgili resimler
ÖN HAZIRLIK:Konu ile ilgili araştırma,resim ve fotoğraf getirme görevleri verildi.
SÜRE:40+40 DAKİKA
MERAK UYANDIRMA:Sınıfa elde mühür ve beyaz kağıtlarla girilip öğrencilerin meraklı bakışları arasında masanın üzerine bırakıldı.
Öğrenci dolaplarından iki tanesi çekilerek kapalı bir yer oluşturuldu.(Sınıfta büyük bir merak ve bununla ilgili tahmin konuşmaları duyuluyordu.)
İLGİYİ ODAKLAMA:Ne düşündükleri soruldu.Oy verme yerine benzettikleri,konumuzun oy vermeyle ilgili olabileceği cevapları yoğunlaştı.(Sınıf başkanı mı seçeceğiz?soruları gelmeye başladı.)
ÖĞRENME DENEYİMİ:Ülkemizi kimlerin yönettiği konuşuldu.Cumhurbaşkanı ve başbakan cevapları alındı.
Sınıfımızı Türkiye ve kendilerini de 18 yaşını geçmiş gençler olarak düşünmeleri istendi.
Birazdan ülkemizin başbakanını seçeceğiz.Kimler başbakan adayı olmak ister?sorusu yöneltilip gönüllü öğrencilere kendilerini tanıtmak ve oy istemek için birkaç dakikalık konuşma hakkı verildi.
Oy verme işlemine geçildi.
Oy kullananlar imzalarını attılar.
Seçim sonuçları açıklandı.Kazanan aday alkışlandı.Bu demokratik yarışa katılıp centilmence yarıştıkları için bütün adaylara teşekkür edildi.
İnsan hakları ve çocuk hakları konuşuldu,incelendi.
Atatürk inkılaplarını anlatan resim,fotoğraf ve araştırmalardan elde ettikleri notları çıkarıp gruplarında konuşmaları,tartışmaları istendi.
Gruplarında konuştukları ışığında Atatürk'ün önderliğinde Türk milletinin sahip olduğu hak ve hürriyetler konuşuldu.
DENEYİMİN PAYLAŞIMI:Türkçe Dersi '' DEĞERLERİMİZ '' temasında bu haftaki metnimizin ''Karagöz ile Hacivat