KESİR ŞENLİĞİ(MATEMATİK DERS AKIŞ ÖRNEĞİ)
DERS:MATEMATİK
SINIF:2
KONU:KESİRLER
KAZANIM:Bütün,yarım ve çeyrek arasındaki ilişkiyi açıklar.
MERAK UYANDIRMA:Derse bir oyunla başlandı.Öğrenciler dörderli gruplandı.Bütün ol,yarım ol ve çeyrek ol komutları ile ayrılıp birleşmeleri istendi.
İLGİYİ ODAKLAMA:Ne düşündükleri soruldu.Oyundaki anahtar kelimeleri bulmaları istendi(Bütün,yarım ve çeyrek isimlerine ulaşıldı.)
ÖĞRENME DENEYİMİ(1.GÜN):Öğrencilere birer A4 kağıdı dağıtıldı.Bu kağıdı ikiye katlamaları istendi.Kaç parça olduğu ve parçalardan her birine ne isim verildiği konuşuldu.Diledikleri renklerde boyayabilecekleri söylendi.
Aynı kağıdı bir daha katladıklarında kaç parça olacağını tahmin etmeleri istendi(4 cevabına ulaşıldı.)Kağıt katlatıldı ve 4 parçanın her birine keçeli kalemlerle birer mevsim ismi yazmaları istendi(4 mevsim 4 çeyrek).Bu parçalardan her birine ne isim verilebileceği konuşuldu(Çeyrek cevapları alındı.)
Konuyla ilgili ders kitabındaki etkinlikleri yapmaları istendi.
ÖĞRENME DENEYİMİ(2.GÜN):Her öğrenciye bir kek verildi.Bu keki ikiye bölmeleri istendi.Daha sonra çeyreklere ayırmaları istendi(Kekleri bölerken parçaların eşit olması gerektiği vurgulandı.)
Çeyrek kek yiyen mi daha çok kek yer,yarım kek yiyen mi?Kimin daha çok keki kalır?
2 yarım kaç bütün eder?
2 çeyrek kaç yarım eder?
4 çeyrek kaç bütün eder? vb.soruların cevapları kekler üzerinde arandı.
ÖĞRENME DENEYİMİ(3.GÜN):KESİR PASTASI şenliği yaşandı.
DENEYİMİN PAYLAŞIMI:Öğrenciler pastalarını yerken,3 ders(3 gün) süren kesir ziyafetinden öğrendiklerini birbirleriyle paylaştılar.Birbirlerine sorular yönelttiler.
İşin en keyifli yanı bu mutlu anları fotoğraflamak olsa gerek.Ne dersiniz?