Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
HAYAT BİLGİSİ

HAYAT BİLGİSİ

DERS:HAYAT BİLGİSİ

SINIF:2

KONU:Şekillerle Sınıfımız

KAZANIM:Sınıfının ve sırasının yerini şekil çizerek gösterir.

GEREKLİ MATERYALLER:Renkli kartonlar,kare,dikdörtgen modelleri, A4 kağıdı,boyalar

MERAK UYANDIRMA:Renkli kartonlardan hazırlanan kare ve dikdörtgenler sınıf oturum şekline göre öğrencilerin meraklı bakışları altında tahtaya yapıştırıldı.Bu sırada öğrenciler öğretmen ne yapıyor diyerek fısıltılarla fikirler yürütüyorlardı.Yapıştırma işlemi bittiğinde öğrencilere 'Ne düşündükleri' soruldu.Cevaplar alındı(basketbol sahasının tribünleri,şezlonglar,önemli birşey çeken kameralar vb. gibi ilginç cevaplar da geldi.)Cevap olarak sınıftaki oturma düzenimiz,sıralarımızın şekli cevabı gelinceye kadar fikirler alındı.

kucuk_DSCF1467.JPG

 Tahtaya kalkıp bu şekil üzerinde sınıfta oturdukları yerleri göstermeleri istendi.

İLGİYİ ODAKLAMA:Peki sizler sınıftaki sıranızı neler yaparak gösterebilirsiniz?

                Cevap:Resim çizerek(Kazanımımız sınıfının ve sırasının yerini şekil çizerek gösterir idi)

ÖĞRENME DENEYİM:Resim kağıtlarına istedikleri şekilde sınıfının ve sırasının yerini gösterme çalışması yaptırılması.

DENEYİMİN PAYLAŞIMI:Yapılan çalışmalar asılarak birbirlerine anlatımlarının sağlanması.

'Merak uyandırma' ve 'İlgiyi odaklama' başka nasıl yapılabilirdi?Paylaşımlarınızı bekliyorum.