OYUNCAK HİKAYESİ (MATEMATİK DERS AKIŞ ÖRNEĞİ)
DERS:MATEMATİK
KONU:PARALARIMIZ
KAZANIM:PARALARIMIZI TANIR
SINIF:2
SÜRE:80 DAKİKA
ARAÇ GEREÇ:OYUNCAK PARALAR,OYUNCAKLAR,ETİKETLER
İLİŞKİLİ OLDUĞU KONULAR:TOPLAMA,ÇIKARMA
İLİŞKİLİ OLDUĞU DERSLER:HAYAT BİLGİSİ(nezaket kelimelerini kullanma),TÜRKÇE
MERAK UYANDIRMA:Öğrencilerimden bir gün önceden en sevdikleri oyuncakları sınıfa getirmelerini istedim.(Merak bir gün önceden başladı ).Ders başladığında bu oyuncakları masalarının üzerine çıkarmalarını söyledim.Çıkardılar,merakla birbirlerinin oyuncaklarını 1-2 dakika inceledikten sonra ne yapacağımızı sordular.Oyuncakçı dükkanı açacağımızı belirttim.
Herbirine birer etiket verip üzerine oyuncaklarının olabileceği fiyatları yazmalarını ve üzerine yapıştırmalarını istedim.
İLGİYİ ODAKLAMA:Şimdi alışveriş yapmak için neye ihtiyacımız var? diye sordum.''PARA'' YA dediler.
ÖĞRENME DENEYİMİ:Bir gün önceden hazırladığım yapay paraların bulunduğu kağıtları dağıttım.Bu paraları kesip çıkarmalarını istedim.25kr,50kr,1 TL,5 TL,10 TL,20 TL,50 TL,100 TL ve 200 TL' lik paraları eğlenerek kestiler,oynadılar,hep birlikte incelediler.
Masaları gezerek oyuncakların fiyatlarına göz attılar.Beğendikleri oyuncakları satın aldılar.Bu arada hesap yaptılar,topladılar,çıkardılar,para üstü verdiler.
Ders kitabındaki etkinlikleri doldurdular.
DENEYİMİN PAYLAŞIMI:Birbirlerine paraların renkleri,boyları,önünde ne var,arkasında ne var gibi sorular yönelttiler,anlattılar.
10 TL ile ne alabiliriz?Kantinde ayranın fiyatı ne kadardır?Bunun için hangi paraları verirsin gibi sorular yönelttiler.
Yine RENGARENK bir çalışma oldu.OYUNCAK HİKAYESİ filminde gibiydik.