DEMOKRASİ ŞENLİĞİ (HAYAT BİLGİSİ)
DERS:HAYAT BİLGİSİ
KONU:DEMOKRASİNİN ÜSTÜNLÜĞÜ
SINIF:3
TEMA:OKUL HEYECANIM
KAZANIM:A.3.7. Demokratik uygulamaların üstünlüklerini okul yaşantısındaki örneklerden hareketle tartışır.
ARAÇ GEREÇ:Ders Kitabı,A4 Kağıtları ,seçim sandığı,kabin,zarf,renkli kağıtlar,mühür,sözlükler
MERAK UYANDIRMA:1.Sınıfa kabin ve oy sandığı getirildi.Meraklı bakışlar altında kuruldu.
Öğrencilerin tahminleri alındı.
2.Sözlüklerini çıkarmaları istendi.Bu sözlüklerle ne yapılabileceği konuşuldu.Kelime anlamı bulacakları cevabı gelince hangi kelimenin anlamının aranacağı soruldu.
OY VERME,CUMHURİYET,SEÇİM VE DEMOKRASİ cevapları geldi.
DEMOKRASİ kelimesinin anlamını bulacakları ancak bulunurken süre tutulacağı ,bulanların ayağa kalkmaları ve bütün sınıf bitirdiğinde sürenin durdurulup kaç saniyede tamamlandığının kontrol edileceği söylendi.Tahmini süreler alındı.
Kelimenin anlamı istekli öğrencilere sözlükten okutturuldu.
İLGİYİ ODAKLAMA:Demokrasi deyince aklınıza neler geliyor?Sorusunun cevapları alındı.
Seçim oy,vermek,adalet kavramları çıktı.
Seçim ve adalet ilişkisi beyin fırtınası yöntemiyle alındı.
ÖĞRENME DENEYİMİ:Okulda demokratik uygulamalarla ilgili örnekler vermeleri istendi.Yaşadıkları olumlu ya da olumsuz örnek olaylar anlattırıldı.
SINIF BAŞKANLIĞI için 3 gündür adayların tanıtım faaliyetleri vardı.
Bu faaliyetler sırasında yaşadıkları konuşuldu.
Gruplara birer A4 kağıdı verilerek adayların seçim sırasında nelere dikkat etmeleri gerektğinin konuşularak yazılması istendi.
SINIF BAŞKANLIĞI SEÇİMİNE GEÇİLDİ.
Adaylar kendilerini tanıttılar,yapacakları çalışmaları anlattılar.