HAYAT BİLGİSİ DERS AKIŞ ÖRNEĞİ
DERS:HAYAT BİLGİSİ
SINIF:2
SÜRE:40+40 DAKİKA
KONU:MESLEKLER VE ÖZELLİKLERİ
KAZANIM:Çevresindeki insanların mesleklerinin farklı özellikler gerektirdiğini açıklar.
ARAÇ GEREÇ:Renkli elişi kağıtları,renkli kartonlar,meslekleri temsil eden insan ve araç gereç fotoğrafları,A3 kağıtları
MERAK UYANDIRMA:Önceden hazırlanan, çeşitli mesleklerden insan fotoğrafları ve o mesleklere ait alet ve araç gereçlerin yer aldığı fotoğraflar gruplara dağıtıldı.Bu fotoğraflarda gördükleri insanları kullandıkları alet ve ve araç gereçlerle bire bir eşlemeleri istendi.Yapılan eşleme çalışmaları tahtada sergilendi.
İLGİYİ ODAKLAMA:Bildiğiniz meslek isimlerini söyler misiniz?
İsimlerini söylediğiniz mesleklerin özellikleri aynı mı?
ÖĞRENME DENEYİMİ:1.Bir Kimya Mühendisi ile internet üzerinden kamera vasıtasıyla canlı bağlantı kurulup görüntü projeksiyona yansıtıldı.Konuk, sınıftan gelen mesleğine,mesleğinin özelliklerine yönelik soruları canlı olarak cevaplandırdı.
2. Önceden hazırlanan (pembe,kırmızı,mavi,turuncu ve mor) kartların arkasına bir meslek ismi yazıldı.Her masaya bir renk kart bırakıldı.Böylece her masa bir isim aldı(pembe masa,kırmızı masa,mavi masa,turuncu masa ve mor masa).Her öğrenciden de bir renk kart seçmesi ve o rengin kartının bulunduğu masada bir grup oluşturmaları istendi(pembe kart alanlar pembe masada,mavi kart alanlar mavi masada...)
3.Gruplar masalarında toplandıktan sonra masaların üzerine bırakılan kartları kaldırıp altında yazan mesleği okumaları istendi.
4.Gruplara dağıtılan A3 kağıtlarına bu meslekle ilgili resim yapmaları istendi.
5.Resmini yaptıkları mesleklerin özelliklerini de resmin arkasına grupça tartışarak yazmaları istendi.
DENEYİMİN PAYLAŞIMI:Resimler tahtaya asıldı.Grup grup sunum yaptırıldı.
Grup sunumları sırasında her mesleğin farklı özellikleri olduğunun farkına varmaları için sorularla yönlendirmeler yapıldı.Vurgulamaları sağlandı.
Keyifli,eğlenceli,ilginç ve ritmik bir çalışma oldu.Canlı bağlantıyla alınan konuk derse ayrı bir hava kattı.