Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
HAYAT BİLGİSİ DOSTLARI

HAYAT BİLGİSİ DOSTLARI

27 Ekim 2011 perşembe  19.30 - 20.30 saatleri arasında Etkinlik Temelli Hayat Bilgisi dersinde 21 meslektaşımızla;

Hafta içinde yaptığımız ve güncelere yüklediğimiz planları inceledik.

Neleri,nereleri daha farklı yapabilirdik?

Başka hangi oyunlarla,hangi etkinliklerle akışı kazanıma uygun olarak renklendirebilirdik?

Cevaplar aradık...Paylaştık...Beyin fırtınası yaptık...

Tek kelimeyle muhteşemdi.

Emek veren herkese sonsuz teşekkürlerimizle.

Birlikte öğrenme yolculuğumuz haftaya perşembe(3 Kasım 2011) saat 19.30'da...

CUMHURİYET HAFTASI (HAYAT BİLGİSİ)

CUMHURİYET HAFTASI (HAYAT BİLGİSİ)

kucuk_DSCF0772.JPGkucuk_DSCF0773.JPG

DERS:HAYAT BİLGİSİ

SINIF:3

SÜRE:40+40+40+40 HAYAT BİLGİSİ

40+40 GÖRSEL SANATLAR

40+40 MÜZİK

TEMA:OKUL HEYECANIM

KAZANIMLAR:A.3.20.Özel günlerin toplumsal paylaşımlar için uygun zamanlar olduğunu kabul eder ve kutlamalar için alternatifler üretir.

A.3.21.Milli bayramları kutlama nedenlerini açıklar ve bayramları daha etkili kutlamak amacıyla ürettiği fikirleri uygular.

AÇIKLAMA:İnsan hak ve hürriyetlerine cumhuriyet yönetimiyle kavuşulduğu üzerinde durulacaktır.

İLİŞKİLENDİRME:Öz yönetim(katılım,paylaşım,iş birliği ve takım çalışması yapma,)eleştirel düşünme.

KİŞİSEL NİTELİKLER:Vatanseverlik ,sevgi,barış ve hoşgörü üzerinde durulacaktır.

UYARI:Atatürkçülükle ilgili konular(A3.21-10)Türk milletinin Atatürk'ün önderliğinde birçok hak ve hürriyete kavuştuğunu söyleme.

DİSİPLENLER ARASI İLŞKİLENDİRME:

TÜRKÇE:ATATÜRK TEMASI(CUMHURİYET VE ATATÜRK şiiri)

Atatürk ve Cumhuriyet Eğitimi Başlığı

4.2.Cumhuriyetle ilgili bildiği şiirleri arkadaşlarıyla paylaşır.

4.3.Cumhuriyetle ilgili bir şiiri topluluk önünde okur.

ARAŞTIRMA:Cumhuriyet nerede nasıl ilan edildi?

Cumhuriyetin ilanıyla ilgili anılar.

Cumhuriyet yönetiminin getirdiği yenilikler nelerdir?

MÜZİK:A.3.Belirli gün ve haftalarla ilgili müzikleri anlamına uygu söyler.

MATEMATİK:Doğal Sayılarla Çıkarma

GÖRSEL SANATLAR:5.Bir yüzeyde oyunlarla lekeler oluşturur.

13.Yaptığı çalışmaları sergilemekten ve bu duyguyu çevresindekilerle paylaşmaktan haz alır.

MERAK UYANDIRMA:CUMHURİYET MARŞI dinletildi.

İLGİYİ ODAKLAMA:CUMHURİYET DENİLİNCE AKLINIZA NELER GELİYOR?Sorusu yöneltilip beyin fırtınası yapıldı.

ÖĞRENME DENEYİMİ:29 Ekim Cumhuriyet Bayramı'nı kutlayacağımız bu haftada neler yapmak istersiniz?Hayalinizde nasıl bir kutlama var?sorusunun cevaplarını grupça verilen kağıda yazmaları istendi.Bu kutlama için sorumluluklarını belirlediler,işbölümü yaptılar.

Hayaller arasında sınıfın kendi yaptıkları ürünlerle süslenmesi,parti yapılması,konfetiler patlatmak,palyaço gösterisi,doğum günü pastasının kesilmesi,mumlarla süslenmesi(cumhuriyetin doğum günü kutlaması)vb. vardı.

 

kucuk_DSCF0749.JPGkucuk_DSCF0750.JPGkucuk_DSCF0751.JPG

Ders kitabındaki metin okundu,önemli gördükleri yerlerin altını çizmeleri istendi,konuşuldu.

kucuk_DSCF0714.JPG

''CUMHURİYET VE ATATÜRK'' şiirini okuma çalışmaları yapıldı.

Türkçe ders kitabındaki şiirle ilgili etkinlikler yapıldı.

KROKİ ÇİZİYORUZ (HAYAT BİLGİSİ)

KROKİ ÇİZİYORUZ (HAYAT BİLGİSİ)

DERS:HAYAT BİLGİSİ

SINIF:2

KONU:OKULUMUZUN KUŞBAKIŞI GÖRÜNÜŞÜ

KAZANIM:A.3.10. OKULUNUN VE SINIFININ KROKİSİNİ ÇİZER

DİĞER DERSLERLE İLİŞKİLENDİRİLME:TÜRKÇE DERSİ GÖRSEL OKUMA VE GÖRSEL SUNU ÖĞRENME ALANI :GÖRSEL OKUMA (KAZANIM 3)HARİTA VE KROKİ OKUR.

MATEMATİK ''ÜÇGEN,KARE,DİKDÖRTGEN VE ÇEMBER ALT ÖĞRENME ALANI (KAZANIM2):CETVEL VE GÖNYE KULLANARAK KARE,DİKDÖRTGEN VE ÜÇGENİ ÇİZER.

KAVRAM:KROKİ

ARAÇ GEREÇ:RENKLİ KARTONLAR,MAKAS,YAPIŞTIRICI,KİBRİT KUTULARI,İLAÇ KUTULARI,ÖĞRENCİLERE AİT FOTOĞRAFLAR.

MERAK UYANDIRMA:Öğrencilerden kuşların nasıl hareket ettiklerini göstermeleri istendi.Sınıftan çıkarak okulun etrafını kuşlar gibi kanat çırparak dolaşıp tekrar sınıfa dönmeleri istendi.

kucuk_DSCF0691.JPGkucuk_DSCF0692.JPG

İLGİYİ ODAKLAMA:300 METREDEN TÜRKİYE fotğrafları projeksiyondan yansıtıldı.

kucuk_DSCF0693.JPG

Oyun ve fotoğraflarla ilgili olarak nasıl bir bağ kurdukları soruldu.

Çeşitli cevaplar arasında KUŞBAKIŞI cevabı geldi.

ÖĞRENME DENEYİMİ:Kroki kavramı üzerinde konuşuldu.

Önceden hazırlanan okul maketi gösterildi.

Evden getirdikleri karton,kibrit kutusu,yapıştırıcı,ilaç kutuları gibi malzemeleri çıkarmaları ve sınıfımızın maketini yapmaları istendi.Herkes oturduğu sıraya kendi fotoğrafını yapıştırdı.

kucuk_DSCF0694.JPGkucuk_DSCF0695.JPGkucuk_DSCF0697.JPGkucuk_DSCF0698.JPGkucuk_DSCF0699.JPGkucuk_DSCF0700.JPG

Hazırlanan maketlere kuşbakışı baktık.

kucuk_DSCF0702.JPGkucuk_DSCF0704.JPG

Yukarıdan bakıldığında ne gördükleri üzerinde konuşuldu.

Öğrencilerden cetvel takımlarını çıkarmaları istendi. A4 kağıtları dağıtıldı.Okulumuzun ve sınıfımızın krokisini çizmeleri söylendi.

DEMOKRASİ ŞENLİĞİ (HAYAT BİLGİSİ)

DEMOKRASİ ŞENLİĞİ (HAYAT BİLGİSİ)

DERS:HAYAT BİLGİSİ

KONU:DEMOKRASİNİN ÜSTÜNLÜĞÜ

SINIF:3

TEMA:OKUL HEYECANIM

KAZANIM:A.3.7. Demokratik uygulamaların üstünlüklerini okul yaşantısındaki örneklerden hareketle tartışır.

ARAÇ GEREÇ:Ders Kitabı,A4 Kağıtları ,seçim sandığı,kabin,zarf,renkli kağıtlar,mühür,sözlükler

MERAK UYANDIRMA:1.Sınıfa kabin ve  oy sandığı getirildi.Meraklı bakışlar altında kuruldu.

Öğrencilerin tahminleri alındı.

2.Sözlüklerini çıkarmaları istendi.Bu sözlüklerle ne yapılabileceği konuşuldu.Kelime anlamı bulacakları cevabı gelince hangi kelimenin anlamının aranacağı soruldu.

OY VERME,CUMHURİYET,SEÇİM VE DEMOKRASİ cevapları geldi.

DEMOKRASİ kelimesinin anlamını bulacakları ancak bulunurken süre tutulacağı ,bulanların ayağa kalkmaları ve bütün sınıf bitirdiğinde sürenin durdurulup kaç saniyede tamamlandığının kontrol edileceği söylendi.Tahmini süreler alındı.

Kelimenin anlamı istekli öğrencilere sözlükten okutturuldu.

kucuk_DSCF0608.JPG

kucuk_DSCF0616.JPG

 

İLGİYİ ODAKLAMA:Demokrasi deyince aklınıza neler geliyor?Sorusunun cevapları alındı.

kucuk_DSCF0617.JPG

Seçim oy,vermek,adalet kavramları çıktı.

Seçim ve adalet ilişkisi beyin fırtınası yöntemiyle alındı.

ÖĞRENME DENEYİMİ:Okulda demokratik uygulamalarla ilgili örnekler vermeleri istendi.Yaşadıkları olumlu ya da olumsuz örnek olaylar anlattırıldı.

SINIF BAŞKANLIĞI için 3 gündür adayların tanıtım faaliyetleri vardı.

kucuk_DSCF0609.JPGkucuk_DSCF0610.JPGkucuk_DSCF0611.JPGkucuk_DSCF0612.JPGkucuk_DSCF0613.JPG

Bu faaliyetler sırasında yaşadıkları konuşuldu.

Gruplara birer A4 kağıdı verilerek adayların seçim sırasında nelere dikkat etmeleri gerektğinin konuşularak yazılması istendi.

kucuk_DSCF0619.JPG

SINIF BAŞKANLIĞI SEÇİMİNE GEÇİLDİ.

Adaylar kendilerini tanıttılar,yapacakları çalışmaları anlattılar.

kucuk_DSCF0620.JPGkucuk_DSCF0621.JPG 12 Ekim 2011 Çarşamba 16:11 20 Yorum

ÖZ DEĞERLENDİRME

ÖZ DEĞERLENDİRME

kucuk_DSCF0598.JPG

ETKİNLİK TEMELLİ HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖNCESİ

08.12.2010  Ekampüs'te ilk ders akış örneğini paylaştığım tarihti. 

Aşağıda o ilk paylaşımın linki var.

(Geriye dönüp baktığımda özellikle öğrenme deneyiminin vasat kaldığını,beceriye dönük daha zengin etkinliklerle süslenmesi gerektiğini düşünüyorum.Bugün olsa farklı yapardım.)

http://websites.ekampus.orav.org.tr/muratkacar1974/2010/12/8/8420/content.aspx

ETKİNLİK TEMELLİ HAYAT BİLGİSİ DERSİ SONRASI

O paylaşımdan bugüne yaklaşık 1.5 yıl geçti.Bu süreç içerisinde ETKİNLİK TEMELLİ HAYAT BİLGİSİ dersini aldım ve asistanlığını yaptım.Ekip arkadaşlarımla birlikte Hayat Bilgisi dersini, etkinlik temelli olarak daha farklı,daha renkli ve daha kışkırtıcı hale nasıl getirebiliriz?Sorularının cevaplarını aradık.Kendimize EKampüs'e her hafta yaptığımız çalışmalardan birini yükleyelim hedefini koyduk.Sanal dersimizde o hafta yüklediğimiz çalışmaları konuştuk,birbirimize geribildirimler verdik...Ve soru sormayı bırakmadık...Bu ülkenin çocuklarına daha farklı,daha renkli,daha kışkırtıcı,daha,daha,daha...bir dersi nasıl sunabiliriz?

Akış basamaklarına uygun örneklerin ardından bu örneklere ölçme değerlendirme formları da ekleyelim dedik.Uyguladık,paylaştık...Disiplinler arası ilişkilendirelim PERFORMANS ÇALIŞMALARI haline getirelim...Uyguladık,paylaştık.

Aşağıda süreç içerisinde geliştirdiğimiz bu paylaşımların birkaç tanesinin linkleri var.

http://websites.ekampus.orav.org.tr/muratkacar1974/2011/4/12/16161/content.aspx

http://websites.ekampus.orav.org.tr/muratkacar1974/2011/5/31/18561/content.aspx

http://websites.ekampus.orav.org.tr/muratkacar1974/2011/5/17/18045/content.aspx

http://websites.ekampus.orav.org.tr/muratkacar1974/2011/6/7/19006/content.aspx

Dersimiz tatile girdi.Yeni dönemde üretmeye ve daha,daha,daha demeye devam edeceğiz.

Bu paylaşımlarda ve birlikte öğrenme yolculuğunda emeği geçen başta YUSUF ZİYA GÜLDERE hocam(Engin tecrübesiyle bizlere ışık saçtı)..., BAYSAN BANU UZUN ve FARUK EFE...yolculuğumuza dersimizi seçerek katılan SEDAT SUBAŞI,HAVVA DEMİRDAĞ,ARSLAN GÜRBÜZ,SEMA ALEVCAN,ZENNUR AKSU,ESRA ARAN,KADİR AÇIKBAŞ...Yorumlarıyla paylaşımlarda bulunan meslektaşlarım...Sizlerden çok şey öğrendim.Hepinize sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum.

Mesleki ve kişisel gelişimime katkıda bulunan,çalışmalarımızın ülkemizdeki meslektaşlarımızla buluşmasına imkan tanıyan  ÖĞRETMEN AKADEMİSİ VAKFINA şükranlarımı sunuyorum.Bu ailenin bir ferdi olmakla gurur duyuyorum.

Son sözüm sevgili öğrencilerime.Bu yolculukta beraber olduğum,Arslan öğretmenimin deyimiyle HAYAT BİLGELERİM.Gökkuşağının altında bana canıgönülden eşlik ettiğiniz ve o küçücük ellerinizle başardığınız büyük işler için sizlere kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum.