DERS:HAYAT BİLGİSİ
SINIF:3
SÜRE:40+40+40+40 HAYAT BİLGİSİ
40+40 GÖRSEL SANATLAR
40+40 MÜZİK
TEMA:OKUL HEYECANIM
KAZANIMLAR:A.3.20.Özel günlerin toplumsal paylaşımlar için uygun zamanlar olduğunu kabul eder ve kutlamalar için alternatifler üretir.
A.3.21.Milli bayramları kutlama nedenlerini açıklar ve bayramları daha etkili kutlamak amacıyla ürettiği fikirleri uygular.
AÇIKLAMA:İnsan hak ve hürriyetlerine cumhuriyet yönetimiyle kavuşulduğu üzerinde durulacaktır.
İLİŞKİLENDİRME:Öz yönetim(katılım,paylaşım,iş birliği ve takım çalışması yapma,)eleştirel düşünme.
KİŞİSEL NİTELİKLER:Vatanseverlik ,sevgi,barış ve hoşgörü üzerinde durulacaktır.
UYARI:Atatürkçülükle ilgili konular(A3.21-10)Türk milletinin Atatürk'ün önderliğinde birçok hak ve hürriyete kavuştuğunu söyleme.
DİSİPLENLER ARASI İLŞKİLENDİRME:
TÜRKÇE:ATATÜRK TEMASI(CUMHURİYET VE ATATÜRK şiiri)
Atatürk ve Cumhuriyet Eğitimi Başlığı
4.2.Cumhuriyetle ilgili bildiği şiirleri arkadaşlarıyla paylaşır.
4.3.Cumhuriyetle ilgili bir şiiri topluluk önünde okur.
ARAŞTIRMA:Cumhuriyet nerede nasıl ilan edildi?
Cumhuriyetin ilanıyla ilgili anılar.
Cumhuriyet yönetiminin getirdiği yenilikler nelerdir?
MÜZİK:A.3.Belirli gün ve haftalarla ilgili müzikleri anlamına uygu söyler.
MATEMATİK:Doğal Sayılarla Çıkarma
GÖRSEL SANATLAR:5.Bir yüzeyde oyunlarla lekeler oluşturur.
13.Yaptığı çalışmaları sergilemekten ve bu duyguyu çevresindekilerle paylaşmaktan haz alır.
MERAK UYANDIRMA:CUMHURİYET MARŞI dinletildi.
İLGİYİ ODAKLAMA:CUMHURİYET DENİLİNCE AKLINIZA NELER GELİYOR?Sorusu yöneltilip beyin fırtınası yapıldı.
ÖĞRENME DENEYİMİ:29 Ekim Cumhuriyet Bayramı'nı kutlayacağımız bu haftada neler yapmak istersiniz?Hayalinizde nasıl bir kutlama var?sorusunun cevaplarını grupça verilen kağıda yazmaları istendi.Bu kutlama için sorumluluklarını belirlediler,işbölümü yaptılar.
Hayaller arasında sınıfın kendi yaptıkları ürünlerle süslenmesi,parti yapılması,konfetiler patlatmak,palyaço gösterisi,doğum günü pastasının kesilmesi,mumlarla süslenmesi(cumhuriyetin doğum günü kutlaması)vb. vardı.
Ders kitabındaki metin okundu,önemli gördükleri yerlerin altını çizmeleri istendi,konuşuldu.
''CUMHURİYET VE ATATÜRK'' şiirini okuma çalışmaları yapıldı.
Türkçe ders kitabındaki şiirle ilgili etkinlikler yapıldı.