BİR BAŞKADIR BENİM MEMLEKETİM(HAYAT BİLGİSİ)
DERS:HAYAT BİLGİSİ
SINIF:2
KONU:YURT SEVGİSi
SÜRE:40+40 DAK.
KAZANIM:B.2.35.Yaşadığı yerleşim biriminin ve vatanının kendisi için özel bir yer olduğunu fark ederek ülkesini de bir ''yuva'' olarak görür.
B.2.36.Kendi evinde hissettiği olumlu duygular ile ülkesinde hissettiği olumlu duyguları vatan sevgisi açısından ilişkilendirir.
ARAÇ-GEREÇ:Evde çekilmiş fotoğraflar,renkli kalemler,A4 kağıtları
ÖN HAZIRLIK:Mahalle,ilçe,il,ülke ve vatan kelimelerinin anlamlarını araştırma.
Yaşadığımız yerin doğal güzellikleri,yetiştirilen ürünler,yöresel yemekleri,en önemli özelliği konularıyla ilgili araştırma.
MERAK UYANDIRMA:Öğrencilerden evilerinin herhangi bir bölümünde çekilmiş fotoğraflarından örnekleri masalarının üzerine koymaları istendi.Herbirine birer tane A4 kağıdı dağıtıldı.
Bu fotoğraf ve kağıtlarla ne yapacağımız,amacımızın ne olabileceği soruldu.Evimiz,ailemiz,yuvamızla ilgili bir konu işleyebileceğimiz cevapları alındı.
İLGİYİ ODAKLAMA:''MEMLEKETİM'' şarkısının klibi izlettirildi.
Kliple ilgili duyguları,düşünceleri alındı.Biraz önce tahmin ettikleri YUVAMIZ konusunun MEMLEKETİM klibi ile ilişkisinin ne olabileceği konuşuldu.Memleketimiz de bizim yuvamız,memleketimiz büyük yuvamız gibi kazanıma yönelik çok güzel cevaplar alındı.
ÖĞRENME DENEYİMİ:Öğrencilere merak uyandırma basamağında verilen A4 kağıtlarının ortasına seçtikleri bir fotoğrafı yapıştırmaları istendi.
A4 kağıdının kenarlarında kalan boşluklara YUVAMIZ konulu bir akıl haritası yapmaları istendi.Çalışmalar tahtaya asıldı.
Ders kitabındaki şiir okutturuldu.Şairin yurdunu ne kadar sevdiği,sevgisini nasıl anlattığı konuşuldu.Kendilerinin yurt sevgisini nasıl anlatabilecekleri kaonusundaki duygu ve düşüncelerini yapışkanlı kağıtlara yazıp tahtadaki çalışmalarının üzerine yapıştırmaları istendi.
Türkiye Cumhuriyetinin Atatürk'ün önderliğinde kurulduğu,Atatürk'ün vatan ve millet sevgisi konuşuldu,örneklendirildi.
Mahalle,ilçe kavramları ile ilgili yaptıkları araştırmalardan elde ettikleri bilgiler ışığında konuşuldu.İlçe haritası üzerinde mahalleler incelendi.
ŞİMDİ BEN DE LİDERİM (HAYAT BİLGİSİ)
DERS:HAYAT BİLGİSİ
SINIF:2
KONU:ŞİMDİ DE BEN LİDERİM
KAZANIM:B.2.27.AİLE YAŞAMINDA ALDIĞI LİDERLİK ROLÜNÜ AÇIKLAR.
SÜRE:40+40 DAKİKA
MERAK UYANDIRMA: Öğrenciler bahçeye çıkarıldı. '' Lider Kim? '' oyunu oynatıldı.
İLGİYİ ODAKLAMA:* Oyunumuzdaki ebeler kimi bulmaya çalıştılar?(LİDERİ)
*Oyunumuzun adı ne olabilir sizce? (Lideri bul,Lider nerede?LİDER KİM?)
*Lider denince aklınıza neler geliyor?..................
ÖĞRENME DENEYİMİ: Gözlerimizi kapatalım.Liderlik yaptığımız durumları,olayları düşünelim.
Düşündüğümüz durum ya da olayları yapışkanlı kağıtlara yazıp tahtadaki uygun yerlere yapıştıralım.
Bu tabloya bakarak hangi yorumlarda bulunabiliriz?
LİDERLERİN ÖZELLİKLERİ nelerdir?Grup arkadaşlarımızla düşünelim.A4 Kağıtlarına renkli kalemlerle yazalım.
Kendimizi düşünerek tahtaya yapıştırıp okuduğumuz liderlik özelliklerinden hangilerine sahip olduğunuzu A4 kağıtlarına yazalım.(BENİM LİDERLİK ÖZELLİKLERİM)
Liderlik yaptığınız durum ya da olayları düşünüp,yapışkanlı kağıtlara yazıp,tahtada uygun yerlere yapıştırmıştınız.Şimdi liderlik yaptığınız bu olay veya durumlardan birini ya da birkaçını resimlerle anlatalım.
KARAGÖZ İLE HACİVAT HAYAT BİLGİSİ'NDE
DERS:HAYAT BİLGİSİ
SINIF:2
KONU:NELERE KAVUŞTUK?
KAZANIM:ATATÜRK'ÜN ÖNDERLİĞİNDE TÜRK MİLLETİNİN SAHİP OLDUĞU HAK VE HÜRRİYETLERİ ARAŞTIRIR.
GEREKLİ MATERYALLER:İnsan hakları ile ilgili metinler,Atatürk inkılapları ile ilgili resimler
ÖN HAZIRLIK:Konu ile ilgili araştırma,resim ve fotoğraf getirme görevleri verildi.
SÜRE:40+40 DAKİKA
MERAK UYANDIRMA:Sınıfa elde mühür ve beyaz kağıtlarla girilip öğrencilerin meraklı bakışları arasında masanın üzerine bırakıldı.
Öğrenci dolaplarından iki tanesi çekilerek kapalı bir yer oluşturuldu.(Sınıfta büyük bir merak ve bununla ilgili tahmin konuşmaları duyuluyordu.)
İLGİYİ ODAKLAMA:Ne düşündükleri soruldu.Oy verme yerine benzettikleri,konumuzun oy vermeyle ilgili olabileceği cevapları yoğunlaştı.(Sınıf başkanı mı seçeceğiz?soruları gelmeye başladı.)
ÖĞRENME DENEYİMİ:Ülkemizi kimlerin yönettiği konuşuldu.Cumhurbaşkanı ve başbakan cevapları alındı.
Sınıfımızı Türkiye ve kendilerini de 18 yaşını geçmiş gençler olarak düşünmeleri istendi.
Birazdan ülkemizin başbakanını seçeceğiz.Kimler başbakan adayı olmak ister?sorusu yöneltilip gönüllü öğrencilere kendilerini tanıtmak ve oy istemek için birkaç dakikalık konuşma hakkı verildi.
Oy verme işlemine geçildi.
Oy kullananlar imzalarını attılar.
Seçim sonuçları açıklandı.Kazanan aday alkışlandı.Bu demokratik yarışa katılıp centilmence yarıştıkları için bütün adaylara teşekkür edildi.
İnsan hakları ve çocuk hakları konuşuldu,incelendi.
Atatürk inkılaplarını anlatan resim,fotoğraf ve araştırmalardan elde ettikleri notları çıkarıp gruplarında konuşmaları,tartışmaları istendi.
Gruplarında konuştukları ışığında Atatürk'ün önderliğinde Türk milletinin sahip olduğu hak ve hürriyetler konuşuldu.
DENEYİMİN PAYLAŞIMI:Türkçe Dersi '' DEĞERLERİMİZ '' temasında bu haftaki metnimizin ''Karagöz ile Hacivat
NİSAN 1 ŞAKASI MI?!!! (HAYAT BİLGİSİ)
DERS:HAYAT BİLGİSİ
SINIF:2
KAZANIM:B.2.25.Evde uygun bir öğrenme ortamı yaratmak için büyüklerinden yardım alır.
SÜRE:40+40 DAKİKA
MERAK UYANDIRMA:Öğrencilerden masalarını dağınık hale getirmeleri istendi.(Fısıltılarla ''Bugün 1 Nisan ya öğretmen şaka yapacak ''konuşmaları duyuluyordu.)
İLGİYİ ODAKLAMA:Ne hissetikleri soruldu.(Nisan 1 şakası,sınıf çok kötü oldu,çarşamba pazarı vb. cevaplar geldi.)
Söz sırası hangi kümedeyse o kümenin sınıfın bu haliyle ilgili duygularını yüz ifadeleriyle göstermeleri istendi.
ÖĞRENME DENEYİMİ:Bu ortamda ders yapmak ister misiniz?Neden?
Hayır.Çünkü çok huzursuzuz,dikkatimiz dağılıyor,çok çirkin,karmakarışık vb.cevaplar alındı.
*Nasıl bir ortamda çalışmak istiyorsunuz?Neden?
Düzenli,ferah,huzurlu,ışıklı,sessiz....Çünkü dikkatimiz artar,huzurlu oluruz,daha iyi öğreniriz vb.
*Ne yapmamızı önerirsiniz?
Sınıfı hep birlikte toplayıp,düzenleyelim.
*Bunun için benden yardım istediğiniz bir konu var mı?
Sınıfın paspaslanmasında yardım istiyoruz.
Sınıf yardımlaşma içinde toplandıktan sonraki duygularını kümelerin sırası ile göstermeleri istendi.
Gruplara birer A3 kağıdı verilerek UYGUN ÖĞRENME ORTAMI ile UYGUN OLMAYAN ÖĞRENME ORTAMI arasındaki farkları listelemeleri istendi.
HAYIR DEMELİYİM (HAYAT BİLGİSİ)
DERS:HAYAT BİLGİSİ
SINIF:2
KAZANIM:B.2.24 Çevresindekilerin kabul edilemeyen önerileriyle karşılaştığında etkili reddetme davranışı sergiler.
SÜRE:40+40 DAKİKA
MERAK UYANDIRMA:Barış Manço'nun HAYIR HAYIR İNANMIYORUM SANA şarkısı ile derse giriş yapıldı.
İLGİYİ ODAKLAMA:Şarkının adı sizce ne olabilir? (Hayır Hayır cevapları alındı)
Günlük hayatımızda hayır demek zorunda kaldığımız durumlar oluyor mu?
Örnekler verebilir misiniz?
ÖĞRENME DENEYİMİ:Hayır demek zorunda olduğumuz durumlarla nerelerde karşılaşabiliriz? sorusu yöneltilip cevaplar tahtaya yazıldı.
1.Bu yerlerden birini seçelim.Burada yaşanabilecek ve bizim hayır demek zorunda olacağımız bir olay hayal edelim.
2. Balonlarımızı şişirelim.
3.Hayal ettiğimiz durumları BALONLAR ÜZERİNE ÇİZECEĞİMİZ KARİKATÜRLERLE ANLATALIM.
4.Okul bahçesine çıkalım.
5.Balonları havaya fırlatalım.Herkes yakaladığı balondaki karikatürü incelesin.
DENEYİMİN PAYLAŞIMI:Paylaşmak istedikleri anılarını arkadaşlarına anlatmaları sağlandı.
Çalışma bitmiş sıra kutlamaya gelmişti.
BAZEN HERŞEY SARARIP SOLAR
BİZ HEP RENGA RENGARENK