DOĞRULAR VE EĞRİLER..
Bir bina inşaatı düşünün.Temelinden çatısına kadar doğru ölçülerde, şakülünde ve terazisinde yapılmış olsun.Bütün bina doğrulardan oluştuğu için yapılan en küçük hata bile göze batacak, yapı perspektifini ve estetiğini bozacaktır.Bu durumda yapı estetiğini bozacak en küçük bir hata bütün yapı stokunu etkileyecek ve değerini düşürecektir.Yani doğru binadaki eğri takılmış bir pencere çirkin görünecektir.Matemetiksel anlamı ise (+).(-)= (-)
Bir bina düşünün temelinden çatısına kadar şakülünde ve terazisinde hatalar olsun.Bu binaya takılacak doğru bir KAPI bile yamuk görünecek ve yapı estetiğini bozacaktır. Matematiksel anlamı ise (-).(+)=(-)
Bu durumda yapılması gereken bütün hatları eğri olan bu binaya uyum sağlayacak bir pencere takılmasıdır.Yani eğri binayla uyumlu eğri pencere doğru görünecektir.Matematiksel anlamı ise (-).(-)= (+)
Bu zıtlığı eğitim öğretim sisteminde nasıl kullanabiliriz.?Bütün özellikleri çok iyi ve çok doğru olan bir öğrencinin göze batan ve hoşumuza gitmeyen bir davranışını nasıl düzeltebiliriz?Veya bütün özellikleri kötü olan bir öğrencide var olan doğru bir davranışın yanlış algılanmasının önüne nasıl geçebiliriz?
Bütün özellikleri çok iyi olan bir öğrencinin yanlış bir hareketini kendisine yakıştıramıyoruz ve “Sende mi?” şaşkınlığıyla hemen cezalandırıyoruz.Bir yanlış hareket bütün doğruları bir çırpıda yok ediveriyor.
Ama bütün özellikleri kötü olan bir öğrencide gördüğümüz bir doğru hareketi de gereğinden fazla takdir edip ödüllendiriyoruz.Bir doğru hareket bütün yanlışları bir anda siliveriyor.
Sizce nasıl görmeli ve nasıl davranmalıyız…?
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...