Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
ÖĞRENCİLERİN PERFORMANSLARI ÖĞRETMENLERİN BEKLENTİLERİNE Mİ BAĞLI? 5 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

ÖĞRENCİLERİN PERFORMANSLARI ÖĞRETMENLERİN BEKLENTİLERİNE BAĞLI?

 

Öğretmenlerin beklentileri öğrencilerin performanslarını etkileyebiliyor.

Harvard Üniversitesi profesörlerinden Robert Rosenthal bir ilköğretim okulunda yaptığı  araştırmada farklı bir testmiş gibi sunduğu normal bir IQ testini uyguluyor.Öğretmenlere bu testin özel bir test olduğunu ve öğrencilerin özel yeteneklerini ortaya çıkaracağını vurguluyor.Testi uyguladıktan  sonra rastgele seçtiği öğrencilerin diğer çocuklardan farklı olmadığını gözlemlese de öğretmenlerine onların çok güçlü bir zihinsel gelişimin eşiğinde olduklarını söylüyor.

Araştırmaya dahil edilen bu öğrencileri 2 yıl takip ettikten sonra IQ sonuçlarında daha fazla beklenti içine giren bu öğretmenlerin öğrencilerinin, IQ larının daha çok geliştiğini görüyor.Beklentilerin IQ’yu nasıl etkilediğini ise şöyle açıklıyor:

Beklentiler, öğretmenlerin çocuklarla olan iletişimindeki tutumlarını farklı yollarla etkiliyor.Öğretmenler,sordukları sorulara yanıt almak için daha fazla zaman ,daha belirgin geri bildirimler ve en önemlisi daha fazla kabul iletisi veriyor.Sürekli öğrencileriyle temas halinde oluyor,onları onaylıyor ve gülümsüyor!

Rosenthal, beklentiler çocukların performansını etkiliyorsa öğretmenlerin “doğru” beklentiler içinde olmasını nasıl sağlarım diye düşünüyor ve bunun için Virjinya Üniversitesi’nden Robert Pianta’dan yardım alıyor.

Pianta,bunun için öncelikle öğretmenlerin davranışlarının değişmesi gerektiğini,davranışları değiştirmek için de inançların değişmesi gerektiğini savunuyor.Beklentilerin değişmesini istiyorsak dışarıdan içeriye değil,içeriden dışarıya çalışmanın çok daha güçlü olacağını söylüyor.Karşımızdaki öğrencimiz de olsa neyi nasıl söylediğimize ve nasıl davrandığımıza dikkat etmemiz gerektiğinin altını çiziyor.

Özellikle sorun davranış  sergileyen öğrencilere karşı geliştirilebilecek 7 davranış önerisi ise şunlar;

  • İzle: Öğrencinizin nelere karşı ilgisi olduğunu,nelerden hoşlandığını,neler yapabileceğini gözlemleyin
  • İlgilerini Keşfet:Onları nelerin motive ettiğini,hedeflerini,sizi,sınıf arkadaşlarını ve etkinliklerinizi nasıl bulduğunu anlamaya çalışın.
  • Dinle: Onlarla tavsiye ya da fikir vermeden sadece ilgi alanlarıyla ilgili sohbet edin,sadece dinleyin.
  • Dene: Sorun davranışlara  gösterdiğiniz tepkileri değiştirin.Hemen müdahele etmek yerine nefes alın,düşünün.Bu davranışlarının  sadece size ulaşmak,sizin dikkatinizi ve ilginizi çekmek için olabileceğini hatırlayın.
  • Buluşma: Haftada ya da ayda bir, öğretmen rolünüzden sıyrılarak onlarla vakit geçirin.Onları dinleyin,ilgilerine odaklanın.Bu onlara değer verdiğinizi gösterecektir.
  • Yardım Et: Okul dışında yapmaktan hoşlandıklarını bilin.Okulu,onların gözünden görmeye çalışın.
  • Yansıt: En iyi ve en kötü öğretmenlerinizi,yöneticilerinizi düşünün ve onlarla ilgili notlar alın.Sizin öğrencileriniz sizi nasıl anlatır bunu düşünün.Beklentileriniz onların bakış açısını nasıl etkiler,inançlarınız ve cevaplarınız gerçekten paralel ilerliyor mu kontrol edin.

 

 

Bu araştırmaya da bakacak olursak aslında dönüp dolaşıp geldiğimiz yer aynı..öğrencilerimizle olan iletişimimizi ne kadar sağlıklı kılarsak o kadar hem kendimizi hem de onları başarıya ulaştırabiliyoruz.

 

 

http://blogs.kqed.org/mindshift/2012/09/how-will-students-perform-depends-on-teachers-expectations/ makalesinden özetlenmiştir.

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...

  • Nihan Öğretmenim, çok önemli bir konuya değinmişsiniz."öğrencilerimizle olan iletişimimizi ne kadar sağlıklı kılarsak o kadar hem kendimizi hem de onları başarıya ulaştırabiliyoruz." Tespitinize gönülden katılıyorum. Teşekkürler.

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Şengül Kesler

    20.10.2012

  • Eline sağlık Nihan öğretmenim, bunu daha önce kulaktan dolma biliyordum ama kaynağını tam bilmiyordum. Teşekkürler

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Volkan Bal

    20.10.2012

  • Enteresan bir gerçeklik. Nihan paylaşımın için teşekkürler.

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    VEYSEL PARLAK

    20.10.2012

  • Yazınız gerçekten çok yararlı ve önemli.Emeğinize sağlık Nihan Öğretmenim.Teşekkürler.Dersin değil Öğrencinin öğretmeni olmak böyle olur sanırım.

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    F.Bilge KAPLAN

    21.10.2012

  • Çok çok teşekkür ederim güzel yorumlarınız için hepsi benim için çok değerli! :)

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Nihan TOPTAN

    21.10.2012

  • Makaleyi ilk kez Twitter'da görüp okuduğumda çevirip, günce olarak yayınlayayım, diye düşünmüştüm. İyi ki yapmamışım. Nihan Hocam kadar iyi bir iş ortaya çıkaramayacakmışım. Emeğinize sağlık Hocam. Paralelde benzer bulguların elde edildiği Laura Logerfo'nun  http://educationnext.org/climb-every-mountain/ linkindeki araştırması da okumaya değer...

    | cevapla |1 defa beğenildi.

    Mustafa Göktaş

    21.10.2012

  • Çok tesekkür ederim :) bire bir çeviri yapmasam da keyifle okudugum makaleleri özetleyip herkesin okumasını ve faydalanmasını istiyorum cok..vaktim oldukca yapmaya devam edeceğim sizinkileri de okumak isterim mutlaka

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Nihan TOPTAN

    21.10.2012

  • Paylaşım için teşekkürler Nihan Hocam.

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Baykal Deniz

    26.10.2012

Yorum Yap

İsim*

email*Sizi bilgilendirmek için kullanılacak

Yorumu Ekle