Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Orada Bir Köy Var Uzakta - 2 Enkaz Devraldım Sorunu 8 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

Orada Bir Köy Var Uzakta - 2 Enkaz Devraldım Sorunu

Birleştirilmiş Sınıf Öğretmenliğinin başta gelen sorunlarındandır Enkaz devralma:) Her ne sebeple olursa olsun; Ara sınıflarda özellikle 2. sınıfta okumaya geçmemiş öğrencilerle karşılaşmak olasıdır. Aile,öğrenci,çevre önceki öğretmen vs. vs. Kaynak ne olursa olsun elimizdeki probleme odaklanmamız gerekir. bir yıl bir şekilde boşa geçmiş gibidir 2. sınıfta okuyamayan çocuklarda. İlk etapta mutlaka seviye tespiti yapılmalıdır. Bildikleri ve bilmedikleri sesler raporlaştırılmalıdır. Bu hem bize bir başlangıç noktası olacaktır, hem de denetimlerde işimizi kolaylaştıracaktır. Denetimleri bir kenara bırakırsak raporlaştırdığımız bilinen ve bilinmeyen sesler tablosu her öğrenci için ayrı ayrı yol haritası demektir. Bu sayede seviye olarak yakın olan öğrencilerimizi de gruplamış oluruz. Burda kastettiğimiz, bölümlere ayırmaktan ziyade yakın gruplara ortak çalışmalar yapmaktır. Nelerle karşılaşabilirizin bir ucu yoktur:) Hiç okula gelmemiş gibi durandan başlayıp devam eden bir dizidir. Başıma gelen örnek mesela: İkinci sınıf iki öğrencimin Atatürk'ün ders kitabındaki fotoğrafına bakıp, nerenin müdürü olabileceğini tartıştıklarına şahit olmuştum. Sorun okuma-yazma sorunundan da büyük olarak çıkabilir karşımıza örnekteki gibi. Kazanımlar konusunda çok ciddi sıkıntılar olduğunu gösterir. Öğrencilerin resim yaparken özgür bırakılması ve diledikleri renkleri istedikleri yerde kullanmaları taraftarıyımdır. Ağaç varsın yeşil olmasın ama bayrak öyle değildir. Kazanımlardan biridir. Eğer öğrenci bayrağın renkleri konusunda sıkıntı yaşıyorsa demek ki uyum sürecinde, el alıştırmaları için verilen boyamalarda veya kazanım verilirken yaptırılan resimlerde bayrağımızın renkleri verilememiş demektir.

Öğretmenin karanlığa küfretmek gibi bir lüksü yoktur, köy öğretmeninin hiç bir lüksü yoktur:) Olan olmuş ve bizim yapacağımız şey bir değil gerektiği kadar mum yakmaktır. Ben kısaca değinmeye çalıştım. Önemli sorunlardan biri olarak gördüğüm ara sınıflarda okuma-yazma problemi olan öğrencilerle ilgili başlangıçta yapılabileceklerden birini örnek vermeye çalıştım. 1. sınıftan başlamaktan daha zor bir iştir ne yazık ki. Yanlış öğrenmelerin düzeltilmesi, öğrenilmiş çaresizlikle başedilmesi, sınıfların bir arada olamasının dezavantajı gibi bir çok sorunla yüzleşilir. Sınıfların bir arada olması dezavantajının bazı konularda avantaja çevrilebileceğini de ilerleyen zamanlarda paylaşmayı düşünüyorum. 

Siz değerli meslektaşlarımın katkısı ile bu günce serisinin bir kılavuz haline gelmesini umuyorum. 

Orda bir köy var uzakta... Mesleğe büyük bir aşkla başlayan nicelerimiz var orada. Saman alevi olmasın aşkları, yakacakları bir mum da bizlerden olsun. Her şey kitap göndemek, materyal yardımı yapmak değil bazen. Ne dersiniz? 

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...