Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Araba geldi, düüüt düüttt, 1 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

Araba geldi, düüüt düüttt,

Bu gün sizlerle paylaşmak istediğim ders akışı, Üniversiteden sınıf arkadaşım demekten gurur duyduğum Selda Yamaçlı'ya ait.  Bu seferlik sayfamda misafir ediyorum:)  Çok beğendiğim bu etkinlik gibi onlarca örneğe bakarsak evsahibini evden atacağını söyleyebiliriz sanırım:) İzniyle tabi ki, bir de fotoğrafını paylaşıyorum. Kendi günce sayfasında görüşmek üzere. 

 

 

Bilgisayarı açıp '' bugün heceleri müzikli bir filmle birleştireceğiz çocuklarrr '' diye başladım. Bir de Salih için; 

- Salih ! Tahtaya bakar mısın ? ile. Salih'in düşünce balonu olsa şunlar yazıyor olurdu eminim. '' Bakıyorum, baktım, bu oynayan uzun harf neydi ki ? yanında ki e miydi acaba ? Yok yok a sanırım, babama söyledim yine terlik almadı, kalemimi de çürük aldı zaten kırılıp duruyor. Hıh, tamam o a evet eminim, bak armut var yanında. şu Emre'nin topu ben de olsa ah. Neydi o harf ya e desem, yok herkes a diyor, a doğru olan '' 

Emre'nin balonu; '' Laaaaaa, leeeee,. Salih bakıp bakıp duruyor topuma, kapıda bırakmasaydım keşke,ayağımın altına mı alsam. Laaaa, neydi o yanınday ki ya.''

Yaren ise ''Amaaan ne biçim şarkı bu yaaa, Ankara'nın bağları çalsa ya '' 

- Emre, neymiş buuu, bak hep beraber söyledik laaaaaa

- Salih sen söyle

Salih otururkeni Emre susarken, Yaren oralı bile olmazken.....

Toplatın dedim her şeyi, kalem kağıt her şeyi. Asıl dikkat çekme bu oldu. 

Sokakta oynamaya alışmış, TV'si olmayan tek göz odada saat 6'da uyuyan çocuğun nasıl dikkatini çekeyim sunularla, slaytlarla, aklı fikri top olan bir çocuğu nasıl ekrana odaklayayım. nların yaşam tarzından, özelliklerinden, özendiklerinden konuşmalıydım. 

-Getirin anasınıfından bir kamyon, bir bebek, bir araba ...

Emre'nin araba, Salih'in kamyon, Yaren'inse bebek dediğimde gözleri parladı. Yüzünden aklını okuyamadığım kaç kişi pür dikkat ne yapacağımı seyretti. Yere kocaman bir ''lale''yazdım, yazılış yönlerine oklar çizerek. Başlangıca, 'la' hecesinden sonraya ve en sona birer ev ve sonuna bir lale bahçesi. 

Kafası, gözü, aklı bambaşka yerlerde olanlar tüm benliğiyle benimdi şimdi. 

Oyunumuzu anlattım. Önce herkes sırayla yazdığımız bu kelimenin üzerinden arabasıyla lale bahçeli eve gidecek. Doğru yoldan gidenler geri gelip 1. evden çıkarak üzerinden geçtiği tüm harfleri söyleyerek toplayacak. 2. eve geldiğinde boşaltıp bakacak o evdeki heceleyle aynı mı. Aynıysa, okuyup birleşmiş şeklini arabasına alıp yoluna devam edecek. Yoldaki diğer harfleri de okuyarak toplayacak ve  bahçeli eve gelecek. Oradaki harfleri alıp okuyacak ve 2. evden aldığıyla birleştirip üzerinden geçtiği kelimeyi okuyacak. 

Okuduğu kelimeyi evin bahçesinde duran küçük yazı tahtasına yazanlar, içinde yazdığı kelime olan bir arabalı boyama sayfasına hak kazanacak. Kızlar ise eğer isterlerse yolu bebekleriyle geçecek, çantasına biriktirerek aynı şeyleri yapacak ve çiçekli bir boyama sayfası kazanacak. Bunlar söyleyip oyunu ilk ben oynadım ve gösterdim. 

Ders saati yetmez ise, Hayat Bilgisinde ''Arkadaşlarının sergiledikleri davranışların etik olup olmadığını fark eder'' ile birleştirilir. Oyun oynarken sırasını beklemeyen, arkadaşı heceleri okurken sözünü kesen, onun yerine konuşan var mı bakar, hoş olan ya da olmayan davranışları sorgularken devam edebiliriz. Serbest etkinlik dersine uzatır renklendirilmemiş ( araba,çiçek) bir resmi boyarsak eğer, günü Salih'in kamyon kasasında,Yaren'in bebek çantasında hece birleştirmeyi öğrenmesi ile bitirebiliriz. 

 

 

Video paylaşımını youtube üzerinden yapmadığım için linkten indirip izleyebiliyoruz. 

http://ekampus.orav.org.tr/file/49132/VID-20141103-WA0005.mp4

 

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...