Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
NEW!!! (Choice training 8-13 september 2012)Practıcıng Coaching Training The Netherlands

NEW!!! (Choice training 8-13 september 2012)Practıcıng Coaching Training The Netherlands

Olde Vechte

Olde -Vechte Vakfının öğretmen ve öğrencilere yönelik yılda birkaç kez düzenlediği temel koçluk eğitim programı.

Bu program Hollanda’nın Ommen kentinde yaklaşık 22-25 kişinin katılımıyla düzenlenen  bir Training çalışması.

Koçluk konusunda temel bilgi ve beceri kazandırmaya yönelik oldukça keyfli, eğlenceli ve öğretici bir  özellik taşımaktadır.

 Katılımcıların Avrupanın farklı ülkelerinden gelen eğitmciler olması ve onlarla ortak bir çalışma yapma fırsatı bulmak oldukça renkli kazanımlar sağlamaktadır. Çalışma sonunda katılım gösteren kişilere sertifika düzenlenmektedir.

Eğitim görevlileri de açılacak döneme göre farklı ülkelerden gelmektedirler,eğitmen yardımcıları  gönüllü grundwing  hizmetlerinde çalışan eğitimcilerden oluşmaktadır.

            Eğitim tüm katılımcıların anlayabileceği bir şekilde basit, temel İngilizce olarak verilmektedir. Yılın değişik dönemlerinde gerçekleştirilecek olan bu koçluk eğitimlerine Yurtdışı eğitim çalışmasına katılmak isteyen herkes katılabilir.

NEW!!! (Choice training 8-13 september 2012)Practıcıng Coaching Training The Netherlands

NEW!!! (Choice training 8-13 september 2012)Practıcıng Coaching Training The Netherlands

 

OLDE VECHTE

Practıcıng

Coaching Training  

2th 8rd of February

Olde Vechte Foundation/Ommen

The Netherlands/2012 

                              

Olde Vechte Vakfının öğretmen ve öğrencilere yönelik yılda birkaç kez düzenlediği temel koçluk eğitim programı.

Bu program Hollanda’nın Ommen kentinde yaklaşık 22-25 kişinin katılımıyla düzenlenen  bir Training çalışması.

Koçluk konusunda temel bilgi ve beceri kazandırmaya yönelik oldukça keyfli, eğlenceli ve öğretici bir  özellik taşımaktadır.

 Katılımcıların Avrupanın farklı ülkelerinden gelen eğitmciler olması ve onlarla ortak bir çalışma yapma fırsatı bulmak oldukça renkli kazanımlar sağlamaktadır. Çalışma sonunda katılım gösteren kişilere sertifika düzenlenmektedir.

Eğitim görevlileri de açılacak döneme göre farklı ülkelerden gelmektedirler,eğitmen yardımcıları  gönüllü grundwing  hizmetlerinde çalışan eğitimcilerden oluşmaktadır.

            Eğitim tüm katılımcıların anlayabileceği bir şekilde basit, temel İngilizce olarak verilmektedir. Yılın değişik dönemlerinde gerçekleştirilecek olan bu koçluk eğitimlerine Yurtdışı eğitim çalışmasına katılmak isteyen herkes katılabilir.

            İletişime geçilmesi durumunda ayrıntılı bilgi ve kontak sağlanabilecektir.

Not:En yakın eğitim 04-11 Mayıs 2012 de yapılacaktır.

Öğrenme yoldaşlarımızla paylaşmak istedim.:)

NOT:(YENİ) Sinerji Eğitimi

 This training will take place from 11 until 18 August 2012 in Ommen, the Netherlands. 

Diyarbakır/Lice Ayşe Toprak YİBO

Diyarbakır/Lice Ayşe Toprak YİBO

                     26-27 MART HAFTA SONU DİYARBAKIR LİCE AYŞE TOPRAK YATILI BÖLGE İLKÖĞRETİM OKULUNDA GENÇ ÖĞRETMENLERLE BİRLİKTE KATILDIK YILDIZ OKULLAR LİSTESİNE.EĞLENCELİ DOLU DOLU GEÇEN BU EĞİTİME KATILAN TÜM ÖĞRETMENLERE TEŞEKKÜR EDERİZ....

 BU KEYİFLİ EĞİTİMDE BERABER ÇALIŞTIĞIMIZ SÜMBÜL HOCAM VE KADİR HOCAMA EMEKLERİNDEN DOLAYI ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM....

 

Olumlu Düşünmeye Felsefe ve Psikolojik açıdan Bir Bakış :

Olumlu Düşünmeye Felsefe ve Psikolojik açıdan Bir Bakış :

Bir zamanlar, yapayalnız bir heykeltıraş olan Pygmalion, hayalindeki kadının heykelini yarattı. Hem de tam hayal ettiği şekilde, vücutta ve boyda… Bittiğinde, yüzünde eşsiz gülümsemesi ve mükemmel vücuduyla, heykel gerçek bir kadın gibi görünüyordu. Heykelin yanından ayrılamayan Pygmalion’u gören arkadaşları ona, “Ne kadar güzel olduğu önemli değil, sonuçta bu sadece bir heykel, bir kadın değil” diyorlardı. Pygmalion ise, yarattığı heykele aşık oldu. Onun gerçeğe, gerçek bir kadına dönüşmesini diledi, umut etti, bunun için bildiği tüm tanrılara dua etti. Bu dileği o kadar içtendi ki, Afrodit sesini duydu ve yarattığı heykeli gerçek bir kadına dönüştürdü. O gün bu gündür, kendini gerçekleştiren kehanetlere, Pygmalion Etkisi denir oldu…

 

“Beklentilerin etkisi, gerçeklik üzerinde nedir?” sorusu pek çok araştırmaya konu olmuştur. Pek çok alanda yapılan araştırmalar, beklenilen sonuçlara ulaşma eğiliminin beklenti olumlu olduğunda da, beklenti olumsuz olduğunda da benzer şekilde, yüksek olduğunu göstermiştir. Yani olaylara, durumlara, kişilere ve ilişkilere dair beklentilerimiz, olacakları da şekillendirmektedir.

 

Pygmalion etkisinin gücü, ilk olarak psikolog Rosenthal tarafından okullarda yapılan bir araştırmada gösterilmiştir. Araştırmada öğretmenlere aslında rastgele seçilmiş olan bir grup çocuğun yüksek potansiyel gösterdiği söylenmiş ve bu grup ayrı bir sınıfa alınmıştır. Aradan 1 yıl geçtikten sonra ise, öğrenciler incelendiğinde, bu sınıfta yer alan öğrencilerin genel zeka testlerinde öncesinden farklı olarak ortalamanın üzerinde puan aldıkları, diğer sınıfta yer alan çocuklarda ise önemli bir değişim sağlanmadığı görülmüştür. İlk kez bu araştırma ile, yüksek performans beklentisinin, performansı gerçek anlamda yükseltebileceği gösterilmiştir. Hissettirilen olumlu beklenti, çocukların benlik algılarını güçlendirmiş ve performanslarının gerçek anlamda üst düzeye çıkmasını sağlamıştır. Rosenthal’ın çalışmasının ardından Pygmalion Etkisini ve kendini gerçekleştiren kehanet teorisinin sınırlarını araştıran onlarca çalışma yapılmıştır. Bir heykelin gerçeğe dönüşemeyeceğinden emin olsak da, beklentilerin gerçekliğe etki ettiğini, beklentiler sayesinde kendi performans düzeyimizi ve diğerlerinin performansını etkileyebileceğimizi biliyoruz.

İş yaşamında yapılan pek çok çalışmada, Rosenthal’ın yaptığına benzer şekilde, oluşturulan olumlu-olumsuz performans beklentilerinin performans değişimlerine neden olduğunu göstermiştir. Pygmalion Etkisi’ni bir çeşit döngü olarak düşünebiliriz. Beklenti döngüyü şekillendiriyor ve sonunda beklenen şey gerçekleşiyor ve kehanet kendini gerçekleştirmiş oluyor. Peki Pygmalion Etkisi ilişkilerde kendini nasıl gösterir?

 

Son 10 yılda boşanmalar % 80 oranında artmış durumda. Terapiye gelen çiftlerden de iyi biliyoruz ki evlilikler “ömür boyu birlikte olalım” diye değil, “boşanabiliriz” denilerek başlıyor. Geleceğe dair be

KAR TANESİ

KAR TANESİ

Eğitim hayatıma  68 kişilik birleştirilmiş sınıflı bir köy okulunda başladım.Köyde su, köy çeşmesinden taşınırken telefon için yan köydeki bakkalı kullanmam gerekiyordu.

Bu köyde atandığım ilk günden beri  hep kendimden bir şeyler vermeye,daha fazla ne yapabilirimi geliştirmeye çalıştım.

Onlara okuma yazma öğretmekle başladım işe; sonra elimden gelenin en iyisini yapmaya çalıştım. Bildiklerimi aktarırken bilmediklerime ulaşmaya çalışarak geçirdim 3 yılımı.

Kendimi sorgulamak hiç aklıma gelmemişti ta ki KZE mülakatlarında birbirinden değerli eğitim gönüllüleri ile karşılaşana kadar.Onlar anlatırken sınıfta yaptıklarını, hayretler içinde dinledim etkilendim. Evet o şartlar altında ben bunları da yapabilirdim dediğim onlarca şey vardı. Kayhan Bey ekliyordu: “Hocam birde kürsü koyun sınıfa çocuklar kendini ifade etsin diye” “evet diyordu onu da hemen yapacağım” sanki yaptıkları masanın arkasındaki  beni utandırmaya yetmemiş gibi.

Keşke dedim, bana sımsıcak sevgiyle sarılan, ayağına giyecek ayakkabı bulamazken elinde sıcacık ekmeğini alıp sabah erkenden kapıma dayanan gözlerinin içinde beni umut olarak gören tüm öğrencilerim için  daha fazlasını yapabilseydim.

Bilmememde  bahane değildi çünkü onu da gördüm mülakatlarda. Ben nasıl anlatırım onların öğrenebilmesi için neler yapabilirim diyen eğitim gönüllüleri de vardı. Öğretemeyeceğini düşündüğü için titreyen sesiyle yardım istiyordu. “Çok korkuyorum matematiği anlamayacaklar diye ne yapabilirim” diyordu.Hepimizi etkiledi ben ise keşke deyip durdum keşke bende yardım isteseydim.Keşke şartlarımı zorlayarak daha fazla öğretebilseydim.Üzüldüm kendi adıma, geçen yıllarımda öğrencilerim için daha fazlasını yapamadığım için. 

Ülkemin geleceği için ise  gurur duydum onları  gördükçe. İçsel ödülle karşılık beklemeden çalışan, kendini çocuklarımızın  eğitimine adamış inanılmaz eğitimcilerin varlığı sevindirdi beni.

İsimleri yoktu belki kimse onları tanımıyordu ama onlar sınıfa girdiklerinde kimsenin bilmediği harikalar dünyasını oluşturuyordu. Geleceğin nesillerini düşünen,sorgulayan, kendine güvenen yaratıcı özelliklerle dolu yıldızlarını  yetiştiriyorlardı. 

Bu görünen bir şey değildi sadece eğitim duygusunu yaşayabilenlerin hissedeceği bir paylaşımdı.Her çıkan eğitim gönüllüsünün  arkasından göz göze geldik  ve o sevinci içimizde paylaştık.

Belki kar tanesi kadar küçüktü ama onu bir çığ kadar büyük yapabilenlerle paylaşmak istedim.

19 Ocak 2011 Çarşamba 21:08 11 Yorum